Gå til innhold

Opel omega 87

Ranger emnet

eVicez

Anbefalte innlegg

Tusen takk rakett, dette hørtes lovende ut.

Når jeg ser på andre omegaer rundt omkring, synes jeg personlig disse er litt kjedelige, pga alle er så lik. Er jo veldig masse stilige frontfangere til Calibra, så hadde man funnet noe som någenlunde passet, og gjort små tilpassninger, kunne dette blitt veldig bra. Første greierne jeg blir å gjøre blir å lakkere listene og fangerne, samt kjøpe øyenlokk, slik at bilen ser litt "sintere" ut. Derreter hadde det passet bra med en litt mer agressiv fanger enn den kjedelige orginalfangeren og irmcherleppa. Samme med den alt for kjedelige bakfangeren. Så planen blir da å lage en omega med litt uvanligere look en de fleste vi kjenner til.

Dumt spm, men hvite blinkere, hvor kan jeg kjøpe det?:)

Veng. *10 tegn*

audi a3 er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Digger Omega, hvertfall de eldre som minner svært fra ulven i fåreskinn, Opel Lotus OMEGA;) Vis du vil ha en bil som ligner litt så få Omega 3000 styling, det er helt klart hva du trenger!:) Få noe brukt/ødelagt reparer det med sparkel osv så er det ikke mange pengene du trenger og bruke, men er vansklig og få fatt i slikt! Har endel greie på disse bilene, vis du satser på noe skikkelig modifisering så skal jeg hjelpe til så mye jeg kan!

Image3.jpg

Image1.jpg

Riktig lakk?;) Man får selvsagt mer, skikkelig sideskjørt, utbygde hjulbuer ect.

rear2a.jpg

Jaja, dette er bare litt.. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes svært lite glassfiberkit til omega. Eneste er noen litt kule til Carlton, den engelske. Og jeg synes det er veldig jalla å bruke omega 3000 kit, eller lotus omega kit på en 2.0 liter, blir litt "wannabe"

VW mekaniker

Sertifisert DEFA alarm og tracker montør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

bra du holder deg til stilen :)

omega er pene biler når man får gjort litt med dem, men det er faktisk ikke så mye man trenger å gjøre...men dem blir bare penere jo mer man gjør med dem ;)

nå for tiden driver jeg å tenker på om jeg skal selge lummafangeren til en kompis som har calibra, og ta hans originale fanger +mellomlegg for den...må se litt på det...

er jo forholdsvis enkelt å sette på en original calibra framfanger og smekke på en riegerleppe til calibra...funksjonelt, pent og enkelt.. :)

så mange planer, så lite tid.....(og penger akkurat nå...)

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Probe GT: Seff vil jeg modde bilen. men synes ikke at stylingen passer til vanlig omega. Skal heller bruke litt styling fra bl.a den engelske modellen.

Opel Rekord 24V: hehe. Bilen er rå ja, men kan ikke sammenlignes når den er ferdig :) ny motor blir det etterhvert, men ettersom jeg har lite penger blir jeg å kjøre denne motoren til den går i stykker. Å den nye motoren blir vel en rekke 6'er ja :)

VW mekaniker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vet ikke helt. For en motor som er helt i orden koster det jo litt.

Har en Omega Diamond motor 2.5l for handa, men han som har den skal ha 2.0 l.

Noen som har opel omega 3000 her som kan sjekke lengden og bredden i vognkortet sitt?

Hørte med en kompis som kjører 3000, og han sa at vanlig omega er 5-6 cm kortere i bredden og lengden (eller noe sånt) - Jeg synes det hørtes svært rart ut. Hvorfor i all verden skulle opel gidda å lage 2 helt likense biler, men den ene noen cm lengere og bredere?

VW mekaniker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer i din bil. Men du er burde kjøpe en hel dele bil. Jeg har ikke mye greie på det, men det er ikke dumt å få med seg hele drivverket og hjuloppheng. Fjærer og dempere som sitter på en 2.0l er ikke godkjent for en 3.0l. Heller ikke bremser osv. Men har sett 3.0l 24v helt ned i 9000,- komplett.. Se på kjøp/salg på opelmotorsport.com. Mange som selger det der

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt perfeksjonist av meg, men.. Du sier stadig den engelske utgaven. Opel i england heter Vauxhall. Kun førerside og emblemer som er annerledes! Carlton er Omega. Det eneste som avviker er utstyrs-modeller. GM liker å sjonlere litt med merkene sine. Feks Opel Frontera er Isuzu. Omega 3000 er en vanlig Omega. Om det skulle være noen cm i forskjell er det nok bare plastikk som utgjør. Plastikken utgjør også en del på inntrykket, ikke minst.

Men hva har skjedd med bilen din i det siste da? Fått gjort noe?

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr. Omega
Dæven grombil irmscher Omega er rått! tips til motor så må det være å bytte motor det er det ennkleste f eks en 2,6i rekke 6er på 150hk!

Fordi da kunne han kjøpe din 2.6i, Emil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avz: Har ennå ikke fått gjort noe :( Har lite penger, og vet ikke helt hva jeg skal begynne med.)

Fant litt fukt under matta under koffertlokket, og med dette fant jeg også litt rust. Skal i nermeste framtid få behandlet dette. Ellers får jeg snart bulke utrettingsverktøy, så skal jeg begynne å reparere noen småbulker og skrammer på bilen.

Skal også lakkere mye av interiøret, men har et problem. ANER ikke hvilken farge interiøret skal gå i, og jeg ANER ikke hvilken lakk jeg skal ha på bilen når jeg er ferdig. Noen forslag?

Ikke svart eller sølv :)

VW mekaniker

Lenke til kommentar
Del på andre sider