frank1982 Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 kjøpte for 6mnd siden et hjullager på biltema (ja jeg vet.....men det er halv pris av orginalt) og nå har det samme hjullageret begynt å bråke noe helt jævli.. var å snakket med de men her hadde garantien deres ingenting å si.. fikk nesten fingerer planta midt i trynet.. angry noen som sikkert vet hvordan garantien fungerer? har kvittering å greier. står i katalogen dems riktignok at garantien ikke gjelder slitedeler...bremseklosser...sandpapir ol.. jobber som bilmekaniker å hvis det kommer en kunde tilbake med problemer med deler som vi har skiftet er det full garanti...værtfall innen et år. Siter I`d rather push an Audi then drive a BMW 94 S4 STV 88 bx turbo diesel 88 bx GTI 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 jobber som bilmekaniker å hvis det kommer en kunde tilbake med problemer med deler som vi har skiftet er det full garanti...værtfall innen et år. Les forbrukerkjøpsloven! Du har ett/fem års garanti. Ett år er på ting som ikke er ment å vare så lenge, fem år er på ting som er ment å vare vesentlig lenger enn ett år. JEG tolker det dithenn at hjullager kommer inn under fem år. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 JEG tolker det dithenn at hjullager kommer inn under fem år. Har det ikkje litt og si at han monterte det selv og??? (nå kan han jo dokumentere at han har ferdigheter nok for jobben) Eg vet ikke no, ville bare trudd det var sånn! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AfroAlien Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 hvaslags bil er detta da? å er det ett hjullager du må presse på? for da skal det ikke mye til før det blir skevt.. å da ryker det ganske fort... tviler på att -tema gidder å gjøre noe som helst.. Siter Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Never underestemate stupidity. Renault 5 GT Turbo 86 *solgt* Suzuki GSXR 750 98 *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank1982 Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 hvaslags bil er detta da? å er det ett hjullager du må presse på? for da skal det ikke mye til før det blir skevt.. å da ryker det ganske fort...tviler på att -tema gidder å gjøre noe som helst.. bakhjulslager til citroen. er komplett med nav. bare å skru det på. selv biltema gutta hadde klart det. (kanskje) koster laaangt over 1000,- selv på mekonomen.. Siter I`d rather push an Audi then drive a BMW 94 S4 STV 88 bx turbo diesel 88 bx GTI 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimman Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Hos Biltema gjelder det bare angrefristen som er på 3 uker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 At et hjullager ikke holder 1 år er jo teit. De burde tilby deg i det minste 50% på ny. Da gir kunden litt og butikken litt. MEn du får klage til forbrukerrådet. Se om du får medhold. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Det er dyrt å kjøpe billigt! Biltema benytter seg en del av 2. og 3. sortering på enkelte varer. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank1982 Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 ja blir fort dyrt å kjøpe billig ja.. dukenukem Siter I`d rather push an Audi then drive a BMW 94 S4 STV 88 bx turbo diesel 88 bx GTI 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 Les forbrukerkjøpsloven! Du har ett/fem års garanti. Ett år er på ting som ikke er ment å vare så lenge, fem år er på ting som er ment å vare vesentlig lenger enn ett år. JEG tolker det dithenn at hjullager kommer inn under fem år. Forbrukerkjøpsloven gjelder ikke i butikk. Forbrukerkjøpsloven gjelder når salg skjer utenfor butikkens rekkevidde, derfor gjelder ikke noe garanti hvis ikke annet er avtalt. Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 Forbrukerkjøpsloven gjelder ikke i butikk. Forbrukerkjøpsloven gjelder når salg skjer utenfor butikkens rekkevidde, derfor gjelder ikke noe garanti hvis ikke annet er avtalt. Dette er det dummeste jeg har lest på lange tider! Litt info: #1 - Kjøpsloven, som den heter, er god å ha for kjøpr og selger. #2 - Angrefrist har en på de fleste varer her i landet. #3 - Garanti er det importøren som er ansvarlig for og som bestemmer garantitiden. #4 - Reklamasjonsrett har en også på de fleste varer her i Norge og da er det snakk om 5 år. Hvis noen mener jeg tar feil så er det bare å rette på meg. Jeg er jo ikke noe erfaren på dette området men har vært borti de fleste tilfeller! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-ecutioner Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 Forbrukerkjøpsloven gir beskyttelse til forbrukerne ved forbrukerkjøp. forbrukerkjøp har vi når disse vilkårene er oppfylt: Selgeren må være yrkesselger Kjøperen må være forbruker Tingen må hovedsakelig være kjøpt til personlig bruk. Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp som gjøres utenfor selgerens faste forretningssted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 Helt riktig! X-ecutioner Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tha sims Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 Tror viking_mo skrev litt feil. Det som er riktig er at ANGRERETTFRISTEN gjelder når salg skjer utenfor butikkens rekkevidde og fjernkjøp. Hvis du har kjøpt det på webshopen til clasern er saken grei, men du kan ikke bruke angrefristen så lenge du har kjøpt det I butikken. Angrettfristen varer i 14 dager hvis man får med angrerettskjema. Hvis det ikke følger med kan kjøperen få en lengre angrefrist. Jeg er ingen jurist, men intresserer meg i dette feltet. Siter Dere får ikke signaturen min.. jeg er altfor famous sombrero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-ecutioner Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 Får man ikke utlevert skjemaet er angreretten 6 måneder.. Blir man ikke opplyst om retten engang, er det 1 år.. X Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg