Gå til innhold

Biltema....

Ranger emnet

frank1982

Anbefalte innlegg

kjøpte for 6mnd siden et hjullager på biltema (ja jeg vet.....men det er halv pris av orginalt) og nå har det samme hjullageret begynt å bråke noe helt jævli.. var å snakket med de men her hadde garantien deres ingenting å si.. fikk nesten fingerer planta midt i trynet.. angry

noen som sikkert vet hvordan garantien fungerer? har kvittering å greier.

står i katalogen dems riktignok at garantien ikke gjelder slitedeler...bremseklosser...sandpapir ol..

jobber som bilmekaniker å hvis det kommer en kunde tilbake med problemer med deler som vi har skiftet er det full garanti...værtfall innen et år.

I`d rather push an Audi then drive a BMW

94 S4 STV

88 bx turbo diesel

88 bx GTI 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber som bilmekaniker å hvis det kommer en kunde tilbake med problemer med deler som vi har skiftet er det full garanti...værtfall innen et år.

Les forbrukerkjøpsloven!

Du har ett/fem års garanti. Ett år er på ting som ikke er ment å vare så lenge, fem år er på ting som er ment å vare vesentlig lenger enn ett år.

JEG tolker det dithenn at hjullager kommer inn under fem år.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaslags bil er detta da? å er det ett hjullager du må presse på? for da skal det ikke mye til før det blir skevt.. å da ryker det ganske fort...

tviler på att -tema gidder å gjøre noe som helst..

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Never underestemate stupidity.

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaslags bil er detta da? å er det ett hjullager du må presse på? for da skal det ikke mye til før det blir skevt.. å da ryker det ganske fort...

tviler på att -tema gidder å gjøre noe som helst..

bakhjulslager til citroen. er komplett med nav. bare å skru det på. selv biltema gutta hadde klart det. (kanskje) koster laaangt over 1000,- selv på mekonomen..

I`d rather push an Audi then drive a BMW

94 S4 STV

88 bx turbo diesel

88 bx GTI 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les forbrukerkjøpsloven!

Du har ett/fem års garanti. Ett år er på ting som ikke er ment å vare så lenge, fem år er på ting som er ment å vare vesentlig lenger enn ett år.

JEG tolker det dithenn at hjullager kommer inn under fem år.

Forbrukerkjøpsloven gjelder ikke i butikk.

Forbrukerkjøpsloven gjelder når salg skjer utenfor butikkens rekkevidde, derfor gjelder ikke noe garanti hvis ikke annet er avtalt.

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukerkjøpsloven gjelder ikke i butikk.

Forbrukerkjøpsloven gjelder når salg skjer utenfor butikkens rekkevidde, derfor gjelder ikke noe garanti hvis ikke annet er avtalt.

Dette er det dummeste jeg har lest på lange tider!

Litt info:

#1 - Kjøpsloven, som den heter, er god å ha for kjøpr og selger.

#2 - Angrefrist har en på de fleste varer her i landet.

#3 - Garanti er det importøren som er ansvarlig for og som bestemmer garantitiden.

#4 - Reklamasjonsrett har en også på de fleste varer her i Norge og da er det snakk om 5 år.

Hvis noen mener jeg tar feil så er det bare å rette på meg.

Jeg er jo ikke noe erfaren på dette området men har vært borti de fleste tilfeller!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukerkjøpsloven gir beskyttelse til forbrukerne ved forbrukerkjøp. forbrukerkjøp har vi når disse vilkårene er oppfylt:

Selgeren må være yrkesselger

Kjøperen må være forbruker

Tingen må hovedsakelig være kjøpt til personlig bruk.

Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp som gjøres utenfor selgerens faste forretningssted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror viking_mo skrev litt feil.

Det som er riktig er at ANGRERETTFRISTEN gjelder når salg skjer utenfor butikkens rekkevidde og fjernkjøp. Hvis du har kjøpt det på webshopen til clasern er saken grei, men du kan ikke bruke angrefristen så lenge du har kjøpt det I butikken. Angrettfristen varer i 14 dager hvis man får med angrerettskjema. Hvis det ikke følger med kan kjøperen få en lengre angrefrist. Jeg er ingen jurist, men intresserer meg i dette feltet.

Dere får ikke signaturen min.. jeg er altfor famous sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider