oddi Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 Hos Biltema gjelder det bare angrefristen som er på 3 uker. Det kan biltema bare drite i. Her er det forbrukerkjøpsloven som gjelder. Det er det minste felles multiplum en forretning kan gå med på ovenfor en forbruker. Mao; en forretning kan ikke gi dårligere ordninger enn forbrukerkjøpsloven. Der er, som det er tidligere nevnt, garantifristene på ett og fem år. Jeg vi lpåstå at forbruker har en meget god sak her, bare å slenge etpar paragrafer i trynet på fjortissene som jobber på biltema;) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 garantifristene på ett og fem år. Jeg vi lpåstå at forbruker har en meget god sak her, bare å slenge etpar paragrafer i trynet på fjortissene som jobber på biltema;) mvh oddi Er det ikke reklamasjonsrett det heter? ;) Da jeg gikk på vgs en gang i forrige årtusen så var det 2 og 5 år..Ble det endret til 1 og 5 i forbindelse med oppgraderinga av kjøpsloven for 2-3 år siden? edit: http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html §27 Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g. = 2 og 5 år Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg