Gå til innhold

Lakk til innsiden av lykt

Ranger emnet

Axe-Stro

Anbefalte innlegg

Hallais,

Trenger vel ikke noen spesiell varme-bestandig lakk til innsiden av front-lykter vel?

Vanlig halv-matt plast-lakk holder vel godt det vel?

Måtte bare forsikre meg her. chicken

Axel S.

[ ] Civic VTi 93'

[ ] Accord Sport 03'

[x] 200sx s14

[x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får jeg vel poste min erfaring...

jeg vil først og fremst IKKE anbefale å gå på ting og tang, og kjøpe svart matt.. den første og fremste grunnen er vel att den ikke er transperang(?) (gjennomsiktig)

det jeg gjorde på min gamle rekord, var å ta av glassene, og deretter lakkere på innsiden, med sotespray.. dvs klarlakk med farge i.. dette ga en meget kul effekt da lysene var av, men da jeg satte dem på, så man det ikke..

er det ikke det man ønsker? :)

dette holdt i allefall.. rekorden har jo noe lang avstand fra pæra til glasset, så om dette går like lett da pæra er nærmere, vet jeg ikke

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke lakke lykteglasset!

Jeg skal lakke lyktehuset. Så matt svart skal jeg ha!

Så, noen som vet om lakken inni lykten må være varmebestandig, eller går vanlig plast-lakk greit?

Axel S.

[ ] Civic VTi 93'

[ ] Accord Sport 03'

[x] 200sx s14

[x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Så jo meget bra ut dette her... :)

Joda, det ble ikke så verst..

Etter jeg gjorde dette monterte jeg 100w pærer på nær og fjernlys og nå, 1,5år senere er lakken fortsatt ok innvendig.. Er blitt litt matt akkurat rundt reflektorene og den hetta som står over nærlyset har mistet lakken, men det vises ikke.. Da jeg var på Eu sist begynte kontrolløren å henge seg opp i at det var blått glass på pærene, han hadde da øynene ca. 2cm fra lykteglasset og kommenterte ikke fargen på lyktene..

Så det er forsåvidt likegyldig hvilken lakk en bruker, blir selvsagt et bedre og et skikkelig langvarig resultat hvis en bruker lakk som tåler mer varme osv.

Til dem som skal prøve seg frem på sine lykter(Uansett bil) så anbefaler jeg dere å være forsiktig med lykteglasset, og husk å lim det skikkelig på etterpå, så slipper du dugg i lyktene.. Når dere skal maskere så kan faktisk maskeringsteipen ta med seg folien som ofte ligger reflektorene, så jeg anbefaler at dere bruker teipen på en dongeribukse først, så limet svekkes..

Bruk heller ikke blank lakk og heller ikke klarlakk, blir best med matt lakk...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det ble ikke så verst..

Etter jeg gjorde dette monterte jeg 100w pærer på nær og fjernlys og nå, 1,5år senere er lakken fortsatt ok innvendig.. Er blitt litt matt akkurat rundt reflektorene og den hetta som står over nærlyset har mistet lakken, men det vises ikke.. Da jeg var på Eu sist begynte kontrolløren å henge seg opp i at det var blått glass på pærene, han hadde da øynene ca. 2cm fra lykteglasset og kommenterte ikke fargen på lyktene..

Så det er forsåvidt likegyldig hvilken lakk en bruker, blir selvsagt et bedre og et skikkelig langvarig resultat hvis en bruker lakk som tåler mer varme osv.

Til dem som skal prøve seg frem på sine lykter(Uansett bil) så anbefaler jeg dere å være forsiktig med lykteglasset, og husk å lim det skikkelig på etterpå, så slipper du dugg i lyktene.. Når dere skal maskere så kan faktisk maskeringsteipen ta med seg folien som ofte ligger reflektorene, så jeg anbefaler at dere bruker teipen på en dongeribukse først, så limet svekkes..

Bruk heller ikke blank lakk og heller ikke klarlakk, blir best med matt lakk...

Oki! Takk for alle tipsene. Skal hjem å studere lyktene på Mazda'en, kanskje det blir lakking. :)

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider