Gå til innhold

En gledelig nyhet om bilen min.

Ranger emnet

ragua

Anbefalte innlegg

Vel etter en helg med intens skruing er nå ny motor under panseret på bilen min. :) Vi fikk byttet ut hele greia på 1,5 dag noe jeg ble ganske så imponert over da vi måtte av med hele understellet fremme for å få ut motoren.

Var litt makk å få inn den nye men vi hadde tilgang til bra utstyr så det gikk egentlig fint. :) Den startet også på første forsøk! :D

Eksosen er så som så... Endel frieksos jeg må få ordna men ellers er bilen helt topp. Og vist jeg skal være helt ærlig går den bedre nå enn hva den gjorde med turbo. :) Men denne motoren har gått 100 000 km mindre enn den gamle + at det var en gammel dame som eide den.

Ellers er bilen helt rå å kjøre nå! Har byttet ut hele understellet og div. annet så det er som en ny bil! Eneste jeg savner er servo. :) Noe tung på rattet!

Skal vaske bilen idag så skal jeg få tatt litt nice bilder og legge ut til dere så det blir litt sikling på tastaturene rundt om. :D

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så mildt sagt strøken ut!

Takk takk! :)

Godt å se at folk liker den. Har skrudd og stelt med bilen i hele vinter så det er deilig å se resultatet! :) Gjenstår litt småpuss men det kommer seg! Skal få tatt bedre bilder i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken motor har du satt i nå da?

Den er nok orginal. 2.0l GTi motor med 121hk. Har annet filter da så jeg tjener vel noen få hk ekstra på det.. :)

Men vi holder på å bygger opp en ny turbo motor som skal nedi til neste år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FWD vet du... er ikke bare å ta det opp da... :) Men det gikk greit å ta den ut under også. :) Gjort på en time det. :)

hmm.....ikke at det er noe viktig, men er du sikker på det ?

Jeg hadde en 626 for 2 år siden, og jeg byttet motor i den, den tok jeg opp (fwd)

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hvor fikk du tak i den stylingen ? jeg har en `86 2dørs jeg og, og leter etter styling,tuning og annet gøy til den.. men finner ingenting gøy.

Hvordan monterte du luftfilteret ?

Veldig pen bil btw!

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du tak i den stylingen ? jeg har en `86 2dørs jeg og, og leter etter styling,tuning og annet gøy til den.. men finner ingenting gøy.

Hvordan monterte du luftfilteret ?

Veldig pen bil btw!

Stylinga er etter det jeg har blitt fortalt TCW og den kom orginalt på enkelte av disse bilene.. (Om jeg tar feil så ikke skyt meg..) Den sto vertfall på bilen når jeg kjøpte den... På stylinga står det også bare Mazda.. Fronten har jeg delvis laget til selv.

Luftfilteret må du først skru ut luftmengdemåleren som ligger i den store svarte boksen. Så må du lage deg til noen rør og flenser som passer på denne så kobler du filteret på enden. :P Litt makk..

Du finner ikke så veldig mye til disse bilene. Må for det meste lage ting selv men det er da du får en spesiel bil som ingen andre har. Og det gjør godt for kropp og sjel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider