Gå til innhold

En gledelig nyhet om bilen min.

Ranger emnet

ragua

Anbefalte innlegg

det eg sto og tenkte på, hvorfor bygger du ikke om på lysa dine ? setter blinklyset opp i den lykta som står i hjørnet i fronten ? også sparkler du igjen hullet i fangeren, også modder det lyset som var i hjørnet før inn i hovedlyset ? tror det ville gjort at bilen hadde fått en litt mer moderne look sombrero

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei!

Når jeg ser på det siste bildet så tenker jeg på jobben det var å bytte de støtdemper tårna. Mine var det hull i. Altså på den 626'en jeg hadde før. En 1986 modell. Kjempe bil, ikke rust i kanaler eller under. Pen i lakken var den også, men hull i tårna, ja det hadde den. Bytta det ene. Svoger hjalp meg med det, men da det andre skulle skiftes så tok jeg å bytta bilen i steden. Vet at 1983-87 hadde det problemet, men hva med GD modellene? Hadde de noe problemer også, bak der? Tror jeg har lest noe om det.

Vel, lykke til med sterioen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Når jeg ser på det siste bildet så tenker jeg på jobben det var å bytte de støtdemper tårna. Mine var det hull i. Altså på den 626'en jeg hadde før. En 1986 modell. Kjempe bil, ikke rust i kanaler eller under. Pen i lakken var den også, men hull i tårna, ja det hadde den. Bytta det ene. Svoger hjalp meg med det, men da det andre skulle skiftes så tok jeg å bytta bilen i steden. Vet at 1983-87 hadde det problemet, men hva med GD modellene? Hadde de noe problemer også, bak der? Tror jeg har lest noe om det.

Vel, lykke til med sterioen din! :)

Virker som at alle mazdaer fra tidlig 80 til begynnelsen av 90 hadde problemer med rust på støtdempertårna. Planen min er rett og slett bare å pusse vekk rusten og få behandlet området rundt for så å sveise over. Har en kompis som jobber som platesveiser og er utrolig dyktig når det kommer til slike ting. Sveisa gulvet i bobla til broren min og det ble dønn strøkent. Var innom veng å titta litt på priser og det kosta rundt 700,- per side for å få nye. Det orker jeg ikke bruke penger på når jeg kan få like bra resultat gratis.

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, rust på GD modelene i støtdempertårnene er ikke noe å legge skjul på...

(ikke for å ødelegge tråden, men veit hvor mye ALLE liker bilder :popcorn

058.jpg

059.jpg

høgre og venstre... eller var det omvent ?

og bare for å si det... JA det er et helvetes arbeid å skifte den driten... men er veldig glad for at eg skifter hele driten, var faen så med hull under den igjen :) hehe

x 86 Mazda RX7 Turbo II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da tar du ikke alt det skjulte rustet... all rust som viser på innsiden av den er kommet fra utsiden... så når det ruster litt inni, er det gjennom rusta... og så å si hele innmaten i hjulhuset er rusta... så.. du får ikke fjerna så mye rust med å bare ta hullene liksom, er ikke så lenge til før det popper opp nye ;) derfor tar eg ALT nå, også bare tektylerer det riktig osv :) også gjør det hver vinter i ettertid :)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Utrolig pen styling på bilen??? selge?? :p noen som vet hvor man kan få tak i styling til disse bilene?

Stylinga er til dels hjemmelaget men den heter FOHA og kunne kjøpes hos Mazda forhandlere før. Den produseres ikke lengre og er derfor svært vanskelig å få tak i. Selger kun hele bilen.

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...