Gå til innhold

Nonameice sin Golf.

Ranger emnet

Hole

Anbefalte innlegg

Hiver ut en tråd om Golfen min.

Bilen er en '84 1.6 CL ombygd av broren til Infinal på Corolla forumet.

All rust er tatt og bilen er lakket opp igjen i Caprigrønn og breddere, baklukespoiler og 90-fangere er lakkert i Turkis, om det er fint eller ikke kan diskuteres, selv er jeg fargeblind og ser ikke forskjell med mindre jeg konsentrerer meg, og det er sjelden :wonder

Motorrom og bakgasjerom er lakkert svart.

Emblemfri grill med glassklare lykter, sota blinkers og baklykter.

Interiøret som stod i da jeg kjøpte den var Fire and Ice, det var helt og fint, farga derimot :rolleyes: Dette ble byttet i to Sparco bøtteseter med firpunktseler, og jeg fikk tak i ett bur til bilen. Hadde store planer om å lage en 2-seter med masse stereo baki :disco I all iveren glømte jeg dattera mi som jo også må få være med når jeg kjøre bil. Så stoler og bur ble byttet i Edition One Recaro interiør, som forøvrig var nyrenset (takk til Prosjekt Rust for byttet)

Panser løftere, Bonrath ènarms visker, OMP skinn rallyratt, Momo pedaler og 4+E girkule, fett!!

På bilen stod der nye AP Sportfahrwerke fjører og demper, med senkeskåler fremme blir senk 75/60.

15" RH Cup med polèrt kant med 195/45-15 gummi på.

Bremser er byttet til komplett GTI 16V, girkasse er fra '87 GL.

Motoren er bygd av Auto E18 på østlandet et sted, bygd på 1.8 Passatblokk med kvassere kam, justerbart kamdrev, lettet og balansert veiv, portet topp, Weber forgasser (fra gammel Citroèn 2 liter) som er dyset om til å passe motoren, grenrør, 2" effektanlegg og DTM potte. Det er også montert på oljekjøler. Krommet topplokk og viftedeksel. Stabstag av et slag.

Noen bilder av bilen:

IMG_0837.jpg

IMG_0832.jpg

IMG_0833.jpg

IMG_0967.jpg

Nå har jeg fått montert på Defa alarm, stereoprosjekt er på begynt.

Planer fremmover:

- Gjøre ferdig stereo.

- Montere sentrallås på dørene.

- skifte clutch til forsterket type.

- El. åpning av bag.lokk, bingo å måtte gå å låse opp.

- Hive på to dobble Solex 40mm gassere (mangler innsug)

- Cleanbakluke (hvis jeg gidder)

Bare kom med komentarer, tips o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for fin tilbakemelding :)

men du burde bytte baklykter
Liker igrunn sånn det er nå, har lurt litt på de røde/hvite som mange andre har. Men da må jeg bytte blinkers fremme også.

du sa at vi nesten måtte kjøre om kapp en gang :P hehe:P
Hehe, ja vi får se om vi møtes i trafikken da, så er det bare å trykke inn gassen.

Men, kjører du uten deksel til reg.reima? Kan koste deg dyrt...
Ja, har hørt folk si det. Må få tak i ett deksel og få krommet det.

Mener jeg har sett den før i Ålesund...
Kan hende du har sett vwgolf2gti16V sin bil, den er som han sier slående lik.

Litt info om stereoen som skal/er inne i bilen:

Spiller: Alpine CDA-9835R

Høyttalere: JBL Power 5,25" komponent sett og 6,5 koaxial.

Forsterker 1: JBL Power PX300.4

Sub: JBL Power P1220E 12"

Forsterker 2: JBL Power PX600.2

Dette er gjort hittil:

Dempet bagasjerom med asfaltmatter

IMG_0902.jpg

Case closed

IMG_0979.jpg

Her skrues bunnplata fats slik at det ikke blir no bevegelse

IMG_0985.jpg

Her er ramma til komponentene

IMG_0988.jpg

Her er forsterkere og sub plassert der de skal være

IMG_0987.jpg

Har vært litt stillstand i bygginga siste uka, men planen er å lage ett glassfiberlokk som dekker hele bagasjen utenom forsterkerene og subben.

Lokke skal lakkes i bilens farge.

Skal også monteres 6,5" høyttalere i bagasjen, vet ikke helt hvor enda.

I dørene fremme skal det bygges nye kasser i MDF/glassfiber som skal romme 5,25" komp. sett. Disse skal også lakkes.

Større dynamo og to ny batteri skal også skaffes og monteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker deg ja, hva skal du ha for det da? Trenger ikke no stereo da, hehe.

Nei pris kan en jo bli enig om, men skal ikkje ha all verden for det, Spørst om du vil kjøpe ei ferdig sveisa bakluke eller om du vil ha sveisa den luka du har fra før. Det er jo selvsagt mindre risikofylt å kjøpe en annen luke. Slik at du slipper å lakke ny luke om det av en eller annen grunn skulle gå til onfiredevi

hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tar du for ei ferdigsveisa luke a? Regner med du har ei luke eller to liggende ;)

Hehe, spørst litt hvordan luka ser ut fra før, men om jeg ikkje husker feil har den luka jeg har liggende sånn svart dritt rundt ruta, og det regner jeg med du ikkje vil ha, og når det blir fjernet spørst det hvordan det ser ut under der. Men sveiset luke uten sparkel uten rute/pakning og ellers rensket for alt annet rundt en 1000,- 1500,- alt etter hvordan luka ser ut. Med sparkel og rute/pakning 2000,- 2500,- Dette er bare ca priser, har hatt planer om å sveise og selge denne luka, så kan jo hive meg på det og se hvordan det blir! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider