Junior High Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Jeg bare lurer på en ting....... Hvor ofte må man overhale en wankel motor?? Har hørt de må overhales ofte....?? Siter 01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV Ford Focus WRC (RC) ---------------------------------------- X 90mod Golf II Sport X 90mod Ford Transit (Russebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phower Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Bilene som har en motor som er produsert fra midten av 70 tallet til midten av 80 tallet, vil med mye omsorg kunne gå oppunder 300tkm. 85-95 max 150tkm, vet ikke om det er overhode mulig å sjekke tilstanden på apexene (de som gjør at det blir kompresjon mellom kamrene), men får å være på den sikre siden så ville jeg vel overhalt på 120tkm. Fra 95 og oppover, gikk de igjen over til bedre materiale, så disse motorene skal fint kunne gå 200tkm. Dette er noenlunde det jeg har plukket opp av info om dette, er ikke 100% sikker på hva som er tilfelle. Siter Just For Fun 91 Mazda Rx7 cab 87 Hilux 4x4 2,4D 83 Honda XL 250 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Junior High Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Jaja takker for info.. har lyst på rx7.... Har vært litt inne på japanimport.no og sett litt. Noen som vet om de prisene er ferdig med skilt?? Isåfall syntes jeg det var sinnsykt rart og billig. Siter 01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV Ford Focus WRC (RC) ---------------------------------------- X 90mod Golf II Sport X 90mod Ford Transit (Russebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Hei. For å sjekke apexer, må man sjekke kompresjonen med en spesiell komp-måler. Denne måler kompen i 3 kammere mens motoren kjøres på starter.(-en "vanlig" komp måler vil bare mål maks komp i det beste kammeret). Ellers kan man måle slitasjen også, men da må man ta motoren ifrahverandre først. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Disse motorene, hva vil det koste og overhale en da? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleM Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Spørs jo hvor herpet motoren er når du bestemmer deg for å overhale. Dersom den er helt grei og går fint når du overhaler, trenger man neppe skifte alt for mange deler. Men dersom du kjører til alt plutselig står i tusenogtyve stein, lager knaselyder og er umulig å starte, kan du regne med en peeen sum, som sannsynligvis nærmer seg det vanlige folk får utbetalt i feriepenger. Det er litt morsomt, med en ødelagt wankelmotor kan man fremdeles kjøre i 150, men du vil aldri få start på den igjen hvis du først stopper =) Sikkert derfor den brukes i mindre fly. Er mange som gjør litt mer enn bare overhaling når de først plukker ut motoren, er like greit med enkelte effektøkende tiltak når man først er inni motoren og graver, trenger ikke koste all verden mer. Tenker da primært på porting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Så en normal overhaling kommer på rundt ca 10-20tusen kroner? om den er dadundass kommer det på rundt 40 ? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Hos Aukra Biloppretting, tar han ca 20 000 for full overhaling. ca 3 -4 tusen for porting når motor er demontert. Ny brukt motor ca 25 - 35 tusen. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkVahl Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Hei. For å sjekke apexer, må man sjekke kompresjonen med en spesiell komp-måler. Denne måler kompen i 3 kammere mens motoren kjøres på starter.(-en "vanlig" komp måler vil bare mål maks komp i det beste kammeret). Ellers kan man måle slitasjen også, men da må man ta motoren ifrahverandre først. mvh Du kan skru ut ventilen i enden på en vanlig "el cheapo" komptester, den vil da gi en liten indikasjon på kompen i alle kammerene. Siter - 1980 RX-7 zoooooooom, br br br *bang* !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Du kan skru ut ventilen i enden på en vanlig "el cheapo" komptester, den vil da gi en liten indikasjon på kompen i alle kammerene. Heisann. Blir det ikke vanskelig å få ett nøyaktig mål på den måten? Indikatoren vil jo fly opp og ned ganske fort? Jeg pleier bare å koble til den elektroniske original comp måleren jeg. Eller hvis jeg skal være litt nostalgisk, den gamle "printer-style" kompmåleren :pimp mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.