Gå til innhold

Et par spm..

Ranger emnet


Seeds

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Blir vel til at jeg skal kjøpe meg bil snart, og en av alternativene jeg vurderer er Mazda 626 '92 og nyere. Men det er et par ting jeg lurer på:

 

-De forskjellige motortypene: Har fått med meg at det er iallefall 3. 1.8, 2.0 og 2.5 v6 (*sikle*), men finnes det flere versjoner av de forskjellige? Som 1.8 16v og 8v, 2.0 16v og 8v.. Folk er litt dårlige på å liste opp detaljer i annonsene sine. Et påfølgende spørsmål blir da også hvor mye de forskjellige yter. I annonsene ser jeg flere forskjellige hk tall på samme motor, så det virker som det er noe uenighet.

 

-Noe spesielt jeg burde se etter? Fatter'n hadde en 626, av den typen fra 89-92 eller når nå enn den blei lagd, og den har jo virka feilfri til nå. Plutselig stakk støtdemperen opp igjennom bagasjeromgulvet :p Jeg er av den oppfatning at biler som har gått under 200k er tryggere kjøp enn de over, men noen motorer går jo for alltid.

 

Har ca 60k, som skal holde til kjerra, avgifter og forsikring.

 

Tips mottas med takk!

 

-Seeds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Til Mazda 626 GE (92-97) hadde man følgende motorer med følgende mange hk:

 

1.8 16V= 90 hk

2.0 16V=115 hk

2.5 V6= 165 hk

 

Diesel var etter det jeg skjønner, ikke tilgjengelig på denne modellen, kun på den gamle stv'en, som ble laget mellom 88 og til ca 96. Den hadde en 2.0 Comprex Diesel med ukjent antall hk.

 

Ting du burde se på, er rust, gummimansjetter, parkeringsbrems av det nevneverdige. Ta en titt på bruktbilrapporten på http://www.motor.no.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

 

Hmh, merkelig at folk lister bilen sin med 135hk og div andre tall.. Men da veit jeg iallefall det! Får vel bli en 2.0 16v da, siden 1.8 er litt slapt og v6'en er litt vel dyr.

 

Den bruktbilrapporten der var jo gull, takker og bukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være pga sportsluftfilter og effektanlegg og sånne ting. Eller "usikkerhet" ;) V6 blir kanskje for dyr med forsikring og avgifter i tillegg, ja. Men du kan jo alltids kjøpe en senere! Eller spare litt til :) Kan hende du finner noen ganske rimelige, finnes allitids noen som må tvangsselge, eller må selge bort rimelig av en eller annen grunn. Hold utkikk på autodb og finn.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg antar at hvis det hadde vært pga trimming, ville det stått hva som var gjort med bilen. Sikkert mye uvitenhet ute og går.

 

Det er ikke noe hast enda, blir nok enda en måned eller to før jeg eventuelt kjøper noe, men det er jo greit å vite litt på forhånd.

 

Må prøve å finne meg en sedan og, synd de er litt sjeldne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker sedanen bedre, da den ikke har det fryktelige plast panelet over mellom lyktene. Det er ikke det at jeg ikke kommer til å kjøpe bilen hvis det er en kombi, men.. synes sedanen er finere. Har alltid likt litt gubbete biler, så det er jeg vant med å høre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å selge min..

 

1,8 riktignok.. 105 hk (står tilogmed i vognkort) Sportfilter, full Erebuni-styling shogun... Sjekk Erebuni.net finner bilder der.. Farge hvit. 17" gunmetal-fargede kosei-felger med gode dekk. Senket (i vognkort) Momo-ratt (i vognkort)

Gått rundt 195000km servicehefte til ca 170000km.

Null rust og en velholdt bil. Eu ok sent ifjor.

 

Kan lempe ut noen bilder om dette er en aktuell bil. 60k inkludert alt høres ut som det er i samme gate som jeg ønsker. Eneste som er av pirk er at stylinga ikke enda har fått lakk, er tilpasset og står på bilen, men trenger lakk, dette kan evt ordnes før salg. Selges kun v/hurtig avgj. da det enda er gratis omreg på bilen. Ønsker meg veteran for sommeren.

 

Og er en 1994 mod.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

 

Hmh, merkelig at folk lister bilen sin med 135hk og div andre tall.. Men da veit jeg iallefall det! Får vel bli en 2.0 16v da, siden 1.8 er litt slapt og v6'en er litt vel dyr.

 

Den bruktbilrapporten der var jo gull, takker og bukker.

 

Det var 2 versjoner av FS motoren i 626.

en på 115 hk og "High Power" versjonen på 130-135hk.

 

En tredje versjon kalt FS-ZE fantes også med 170hk men denne kom bare på det Japanske markedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å selge min..

 

1,8 riktignok.. 105 hk (står tilogmed i vognkort) Sportfilter, full Erebuni-styling shogun... Sjekk Erebuni.net finner bilder der.. Farge hvit. 17" gunmetal-fargede kosei-felger med gode dekk. Senket (i vognkort) Momo-ratt (i vognkort)

Gått rundt 195000km servicehefte til ca 170000km.

Null rust og en velholdt bil. Eu ok sent ifjor.

 

Kan lempe ut noen bilder om dette er en aktuell bil. 60k inkludert alt høres ut som det er i samme gate som jeg ønsker. Eneste som er av pirk er at stylinga ikke enda har fått lakk, er tilpasset og står på bilen, men trenger lakk, dette kan evt ordnes før salg. Selges kun v/hurtig avgj. da det enda er gratis omreg på bilen. Ønsker meg veteran for sommeren.

 

Og er en 1994 mod.

 

Det høres jo vel og bra ut, men jeg skal ikke kjøpe bil riktig enda. Må få gjort meg ferdig med skolen og greier først, så det blir nok ikke noe på over en mnd. Tenkte jeg bare skulle orientere meg litt.

 

Er dessuten ikke så fan av erebuni shogun.. bakfangeren er fet som f, men fronten.. >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår