matador Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Som det står er det hele basert på å få mest mulig lyd uten at det "skulle" bli så dyrt/avansert.... selv om det ble litt "annerledes" etterhvert... Det hele begynte med en "ødelagt" mellomntone... Da en tildlig vinter morgen drå jeg litt på volumen litt for tidlig og da opphenget til elementene er kalde og stive og lav delefrekvens så går det sånt... angry ang utstyr er ikke 100% bestemt ang amper og aktiv elektronikk men prøver litt forskjellige men alt pkker samme vei... høyttalere Morel topp: Morel Supremo Competition mellontone: Elate 5 mellombass: 6x Elate 6 subb: 4x Elate 10 elektronikk Phoenix Gold topp + mellontone: ZX450 mellonbass: ZX350 subb: 2x M100 Head Unit: Pioneer DEH-P77mp / brukes med ipx kable som mp3 avspiller 10.11.2005: bytter P77 med DEX-P99 20:12.2005: bytter DEX-P99 med OCR RS-D7 + P90 DSP boks Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 hva slags utstyr er det snakk om da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 etter mye fram og tilbake, lese tester, erfaring fra tildigere konkurranser (tildligere lyd dommer Nasca) og prøvd både bllige og dyre fronsett så ville jeg helst bygge om minst mulig pga dårlig tid, lyden slik et var no så var bare å endre på mellombassene som jeg har nevnt i en tidligere tråd, men når mellontonen ble ødelagt så skulle bygges!! Da jeg har tidligere har hatt både Dynaudio high end diskanter og Thiells keramiske diskanter så tenkte å bruke tid og eventuelt penger (men ikke mer enn nødvendig) for å få noe bra, da jeg ikke har brukt noe penger på mine egne høytalere på veldig lenge.... Mye ble lest og hørt og valget falt på Morel Supremo Competition og mellontone Elate 5. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Dette kan nok bli bra :) Gleder meg til å se bilder! Hva slags bil skal dette monteres i? Det virker forresten veldig rart at opphenget ditt skulle gå istykker pga kulde. Bilstereoelementer skal ikke ha noen problemer med å tåle de store temperatursvingningene man vil få i en bilkupè. Var elementene gamle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Dette kan nok bli bra :) Gleder meg til å se bilder! Hva slags bil skal dette monteres i? Det virker forresten veldig rart at opphenget ditt skulle gå istykker pga kulde. Bilstereoelementer skal ikke ha noen problemer med å tåle de store temperatursvingningene man vil få i en bilkupè. Var elementene gamle? det er både og egentlig epifant, natur lover er jo ikke til å forandre men skulle elementen tålt dette så skulle den opphengen vært av teflon.... og i tilleg delefrekvens på ca 120-160Hz på en 5 1/4 tomms elementen som er ca 4-5 år gamle har vel litt å si og dessuten 4x50 Soundstream wat tilgjengelig så gjør ikke saken lettere... som man pleier å si: det gikk jo bra før... eller: det funket bra igår... :) litt flere bilder: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 først og fremst skal lyden i fronsettet monteres ferdig i første omgang... :) alt detter her skal i dashen på en Sierra..... :titties: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Må si meg uenig her gitt. Å produsere gummi som beholder de samme mekaniske egenskapene i et temperaturområde fra -30 til +60 grader burde være en smal sak med dagens materialkunnskaper. Forøvrig en meget pen emballasje på Morel-produktene. Ikke helt Apple-nivå, men fremdeles langt over bransjestandard. Tror det er gode muligheter for at de låter like bra som de ser ut også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Dette ser unektelig flott ut, jeg kan forestille meg att Morel ikke har blitt noe dårligere på de 5-6 årene det er siden jeg hadde det sist og det spillte helt fantastisk:) Lykke til med bygge, gleder meg til bilder av byggeprosessen! Mvh Pål B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Mine gamle Orion NTense 5 med carbon menbraner og "egen" koating har holdt lenge men hadde hold enda lengre om de hadde en høyere delefrekvens, og Afro Duo på høyt volum i 5 kulegrader er nok ikke sunt på en 5" og slitten element... Jeg gleder meg selv til dashen blir ferdig men tror ikke jeg får det ferdig til den 21.... angry mitt gamle 3veis frontsettet før demontering av dashen Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 nå er dashen ute... den er noe dempet og trekkt med kabler og litt forskjellige fra før... høytalerne skulle også passe "nesten" rett inn men ikke diskanten... meningen er som sagt å få en 3 veis system oppå... her var det gamle 2 veis elementene... de nye elementene lage ringer så det kan tilpasses til dashen... lager et par så må skaffes et par former å støppe bak kammer for å isolere mellomtone fra mellombassen... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 hehe... dette passet jo bra... håper ikke det blir savnet av madamen... :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-dude Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 oh, anlegg har jeg sansen for,blir vell det i den fremtidige bmw'n min også, bare med JBL og rockford. PS: da sender jeg deg en pm, siden jeg har 0% peiling på oppkobling av sånt :( EDIT : håper anlegget ditt blir bra, digger når anlegget blir både høres og ser bra ut :D Siter Lyst på en 318/320i coupe jeg. 92-94, jess, da kjører vi for den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 :) ikke så vanskelig når du er litt systematisk.... bare si ifra så skal du få hjelp isåfall! :) edit: blir fornøyd bare den låtter bra jeg... men skal prøve å få det til å bli pent -men først og fremst mest ideelt for lyden... :-) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 da er ringene ferdig og prøver at det passer i "liksom avstemt kasse"... hehe... :titties: etter tilpassing så det går nede skal også dempes innvendig, først lar vi den første strøkket herde så blir det 2-3 omganger til... prøver elementene.... det er tett og passer fremdeles... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 en viktig detalje jeg har glemt å nevne er at Morel har den såkalte C.A.R. filter innebygd i elementen som gjør at det ikke blir kritisk med en bestemt volum bak menbranen for å spille tilfrestillende dypt i bassen, noe som er helt ypperlig for dør/dash montering!!! :titties: skal ta et bilde av "filtre" snart. prøver på dashen plassering så jeg kan begynne å skjære... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg