matador Skrevet Juni 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Det får vi se på om hvem som får det tyngste dashen :-) hehe... blir artig å se bilen din Lars! skal du til Skien? Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juni 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Nåvel.. veier jo subben jeg skal ha inn i dashen 16kg.. +glassfiberkassa og dempingen. :) forresten nautiluz: kjetting rundt om dashen teller ikke!! :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 hehe... blir artig å se bilen din Lars! skal du til Skien? Nei, jeg skal ikke dit.. er i bryllup hele den helgen angry Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Violence Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Stilig dashbord, ikke akkurat noe alle har... :) Men hvordan skal du gjøre det med subbene?? Bassreflex opp i hatthylla?? Eller skal du skjære hull i veggen bak sete å få bassen inn gjennom armlene?? Siter 2000 - BMW 320i 2003 - KTM 525 EXC 1976 - Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juni 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Nei, jeg skal ikke dit.. er i bryllup hele den helgen angry åå, kondolerer Lars... :-( -hvis det er din egen da...- hehe... doh hvem spurte du violence? Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Violence Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 åå, kondolerer Lars... :-( -hvis det er din egen da...- hehe... doh hvem spurte du violence? Spurte deg... hehe... Er vel helsveisa plate bak baksetene så det er vel ikke så lett å bygge.. Jeg har en 190E, de har jo bensintanken ved bakseteryggen... Jeg har bygd båndpass med trakt opp til hatthylla... Syns det blir litt "bråkete"... Hvordan skal du gjøre det?? Siter 2000 - BMW 320i 2003 - KTM 525 EXC 1976 - Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juni 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 ......Hvordan skal du gjøre det?? subbene er 4 stk Elate 10 og skal monteres med "synlig" menbraner fra retro speilen -enkelt forklart.... :) jeg har heldigvis en 5 dørs bil så det er litt enklere for meg, kassen blir trykk kammer...og ampene Phoenix Gold M100 x2 som skal kobles med en kanal på hver element. Da regner jeg med å kunne matche dynamikken og responsen som front systemet har nå.... men ting tar tid... doh vi sees sikkert i skien og ta med noen musikk som du liker så kan du lytte litt og si hva du syns da! -tror er viktig at "vi" tilskuere også lytter bilene som konkurrerer da dette gir en bedre "lyd bilde ideal" som man blir dømt etter.... og å kunne sammenligne litt med den lyden man har selv i bilen. Mange ganger man blir dømt litt feil og.... edit: så du vær fra sør-trøndelag nå... spørs om du kommer til skien da!! Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Violence Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 5dørs, altså løs hatthylle?? (type golf). blir nok litt for langt å reise dessverre, skal ikke til tynset i sommer da? Bruker vel å være bilstereo konkurranse der? Vet noen datoen? Siter 2000 - BMW 320i 2003 - KTM 525 EXC 1976 - Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 ja, en ford Sierra. Tynset? vet ikke helt enno, får vel se hva tiden strekker til! :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Violence Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Trodde du hadde nyeere sierra, type 4dørs... doh Siter 2000 - BMW 320i 2003 - KTM 525 EXC 1976 - Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 5dørs, altså løs hatthylle?? (type golf).blir nok litt for langt å reise dessverre, skal ikke til tynset i sommer da? Bruker vel å være bilstereo konkurranse der? Vet noen datoen? Tynset er ikke på terminlista til EMMA iår av en eller annen grunn. Ganske overaskende faktisk?! Kan vel fortsatt komme da den listen oppdateres etter hvert. Konkuranser 2005 her Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Det er deilig å se på prosjektet ditt matador, mye nyttig lærdom :) meget bra at den er så Onn topic :) hvordan ligger du ann med montering? Hvor har du plassert forsterkerene? Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Folk som legger så mye tid, penger, sjel og vilje i prosjektet sitt får det ikke så rått som dette! Blir helt satt ut jeg, helt rått!!! Vil ha mere bilder/info :D !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Da har jeg hatt den store gleden av å lytte i bilen til MATADOR og ja; det er meget bra lyd der! Imponerende bygge iallefall!! :) Men, du trenger nok en annen spiller så du får korrigert litt på tidskomp. Ring Tore og spør han om den P9 med boks som jeg snakket om i Skien. Du fikk nummeret? Ellers er det bånn gass.. På tide du får konkurert litt med bilen også. Hvilken klasse sikter du på forresten? Siden siv klarte å snyte meg for 1'ste plassen med noen usle poeng, er jeg nå igang med å bygge om dash selv også.. Jeg og Nautiluz bygger begge to for å bli ferdig til rudskogen. Vi sees der? Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Men, du trenger nok en annen spiller så du får korrigert litt på tidskomp. Tidskomp garanterer på ingen måte et bedre resultat, i mange sammenhenger heller tvert i mot. Desverre er det blitt en trend å benytte mediokre komponenter sammen med spillere med store justeringsmuligheter, med det mål å justere seg til god lyd. For å si det en gang for alle DET ER UMULIG. En medioker komponent vil låte mediokert uansett hvor mange knapper du har å trykke på. Derimot er det svært enkelt å få en bra komponent til å låte dårlig med litt vel ivrig trykking. Det hører også til historien at svært mange av spillerne med innebygget prosessor desverre er techno maskiner, ikke lydmaskiner. Jeg har litt på følelsen at for mange er det viktigere med hvor mange funkjsoner man har på anlegget, enn lyden som kommer ut av det. Jeg skal komme med en påstand, om noen vil diskutere den, får dem ta det opp i en ny tråd slik at vi ikke ødelegger Matador sin, men alle biler jeg har hørt med store justeringsmuligheter låter KUNSTIG. (nå har jeg desverre aldri fått sjansen til å høre BMW'n til Anders) Personlig tror jeg Matador er mer enn kapabel til å få et skikkelig resultat uten å benytte prosessorer. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg