Gå til innhold

Mitt Project SQ (?)....

Ranger emnet


matador

Anbefalte innlegg

  • Svar 369
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hallå! og takk for sist og!! vel, bilen er ikke ferdig egentlig, frontsettet er "grei nok" men dørene er midlertidig da de må dempes på nytt etter at litt rust er ordnet/fjernet.... -er på utkik etter brukt sveise apparat- ellers er ikke noe subb i det hele tatt men man merket godt 6 stk 6.5", men kunne ikke spille noe særlig høyt da de spilte fra 100Hz og nedover, men som sagt holdt til normal lytting og litt til cheers Subb kassen er mer eller mindre klar må bare setes inn og prøves. Så det blir vel neppe noe konk før neste år. ser litt etter "oppgradering" på forsterker siden, og da må nedre del av dashen bygges fulstendig om for å få plass.

 

Men ting tar tid og må bygges litt etterhvert. Men jeg kommer en tur til finalen og da vil jeg gjerne sitte litt lengre i bilen din og lytte om det er mulig.... hehe... siste gangen ble vi sittende og prattet om alt for mye om bilstereo slik at det ble litt litte tid til lytting... :hug:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det kan vi få fikset.

Ble jo strømtom bilen på lagring i oslo så jeg hadde mildt sagt litt problemer på turen opp igjen, mista alle instillinger heldigvis har jeg noen notert ned da, men men så vi får se, men tror jeg skal få fikset det til finalen, blir jo rudskogen først om ikke jeg er heldig og kommer meg til dokka i helgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... ikke få innstillinger på den spilleren din hugoh... jeg skal komme til finalen i Oslo og titte ihverfall!!! og håper at en del av oss kunne tatt oss et par eller flere cheers utover kvelden, -har hørt at det er "litt liv" i hovedstaden ut på kvelden og.... :drive2 drunk

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Meget bra dette.

 

Må bare få med meg reste......

 

Mvh

 

må bare ha litt tid til overs så skal det bygges mer.... alt er handlet inn ang elementer, men mest sansynlig det blir noe oppgradering på forsterker siden før sommeren... yodude

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... se om jeg kan "grynne" meg til å låne og prøve først...har litt tid fram til sommeren og bygge om litt mer på dashen da jeg skal ha 3 stk amp der...og 2 stk i bagasjen... Devil

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte skulle forsette med litt mer med projectet mitt, subb kassen har vært ferdig en stund men ikke fått montert ferdig da jeg hadde tenkt å prøve litt forkjellige løsninger i første omgang. Det blir egentlig 4 stk Elate 10 til sammen.

 

Etter å ha målt tilgjengelig plass så er bredde og høyde ganske greit, dybde bestemer om jeg kommer lett til reserve hjul eller ikke men som sagt så skal jeg ha flere elementer om reservehjul brønnen må ofres så er ikke det noe problem...

 

Fra før har jeg finne ut at med elementen pekkende forover ga beste og peneste SQ bass i bilen, så slik skulle det tas hensyn til når de første subbene skulle testes.

 

litt bilder og litt mer rundt det eventuelt etterhver..

 

 

det skal vinkles riktig først....

ezg1g7.jpg

 

 

avstivere... riktige plassert og dimensjonert kan kompensere for mindre tykkelse på plattene=mindre vekt

ezg4ky.jpg

ezg502.jpg

 

 

etter å ha prøvd i bilen må måles "nøyaktig" volum... 20 liter x 3 siden det er 3 stk kammere...ellers kan jo brukes andre ting enn vann til å måle volum...GalantV6 har nok flere forslag ;-)

ezg789.jpg

ezgznm.jpg

ezgzyx.jpg

 

 

ville helst ha alle 4 elementene der men tenkte skulle prøve først med 2x10...dessuten kasse på 60lt total og hver elemetn trenger helst 25lt i lukket kase.

 

 

men... hvor høyt/vinklet? ikke mulig å lytte til bass slik heller...

ezg7ye.jpg

ezg86p.jpg

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmm, pent :) fortsett du matador :) detta blir knall, men den målingen av kassa, er den heelt nøyaktig? hvorfor ikke mål opp i dm3 som = 1 liter ;)

 

 

Mvh Erik

 

ville ha nøyaktig mål.... har jo lånt "verktøyet" fra "hobby rommet" til madamen før.... hun hadde noen sånne bitte små tesjee aktig greier å måle mengder med... :hammer og sommer og vann hører jo sammen!! cheers

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars madmammen din, har jo ingenting igjen hun når du er ferdig med bilen cheers

Men det ser ikke ut til å mangle på dynamikk når du blir ferdig nei

:wave

 

hehe... ingen fare... hun får sitt "in natura"... cheers

 

siste prøvde jeg med VGA 1600.2 på de 2 elementene og for en frydd...de skal jo tåle 1000w i spiss effekt som gir mase dynamik. dynamikken blir enda råere etterhvert når ting kommer på plass og bilen blir mer ferdig, Dørene skal støppes da plasseringen av mellombassene er klar, heldigvis god tid fram til sommeren... :hug:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår