Gå til innhold

Mitt Project SQ (?)....

Ranger emnet


matador

Anbefalte innlegg

  • Svar 369
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ville ha nøyaktig mål.... har jo lånt "verktøyet" fra "hobby rommet" til madamen før.... hun hadde noen sånne bitte små tesjee aktig greier å måle mengder med... :hammer og sommer og vann hører jo sammen!! cheers

hvordan kan du få den metoden der mer nøyaktig en god gammeldags volum regning? bare lurer.

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det er til inspirasjon noe av dette her, da det meste handler egentlig om gode og gamle hjemme hifi prinsiper men som man må prøve litt forskjellige da akustikken i bilen er en smule vanskeligere/anerledes, men som sagt prinsipet er den samme. ellers bilen blir nok ferdig selv om "finishen/utsenen" er ikke det viktigste for meg om ikke det har noe direkt og forbedrende egenskaper for lyden... :dj

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno problem å måle nøyaktig volum siden 1L vann ganske nøyaktig veier 1kg.

Massetettheten er for ordens skyld 0,999g v/18C og synker tilnærmet lineært ned til 0,996 v/30C.

Så her kan en rett og slett veie kassa før og etter påfylling.

Eller en kan dille rundt med dråpeteller, hehe :hammer

 

Hvor stor innvirkning nøyaktigheten får er nok diskutabelt, vil tro at den blir neglisjerbar, men det er noe med det å vite med seg sjøl at en har gjort en skikkelig jobb ;)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan du få den metoden der mer nøyaktig en god gammeldags volum regning? bare lurer.

 

 

Mvh Erik

 

da regne metoden ikke tar høyde for huller i avstivere og lim, silikon som er innvendig i kassen, dessuten blir ikke kassen 101% nøyaktig pga unøyaktighet i sage metoden... sitte og regne på krumingen i støppingen gidder jeg rett og slett ikke heller da den er ikke nøyaktig symetrisk heller, kanskje med tilgang til laser skanner så det hadde skannet overflatten og trekt ifra diverse tykkelser i kassen på de forkjellige stedene... :hammer hehe... greit at jeg måtte gjøre det på skolen ellers... volum regning gir meg ikke mer nøyaktig tall enn det jeg matter inn med... cheers satt små og tykke treklosser innvendig midt i veggene og... derfor... comprendes? hellothere

 

hehe... vurderte å fylle opp med sand før jeg skjærte åpningen til elementene -men fæn, skal ikke sende den kassa opp til månen heller... hehe... :hammer

 

edit: metoden til jalla er jo perfekt til dørane syns jeg!! hehe... :hug:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

siden jeg har litt tid nå så tenkte skulle sette flere bilder av 2 stk av Elate 10, som sagt jeg kommer til å ha 4 stk men siden disse trenger ca 25 lt i lukket kasse så blir vanskelig å bygge noe som ikke tar så mye plass, jeg har tenkt å bruke 2+2, dvs feks 2 stk i en kasse bak baksette og 2 stk i hjulbrønnen men i første omgang skal prøve litt frem og tilbake og se hva som gir beste/bedre resultat uten bruk av tidskompensering. yodude aneglsmili

 

Nå synes jeg at de fleste av oss her i forumet er blitt så pass kjente med glassfiber støpping at jeg ser ikke noe grunn til å bruke tid til å forklare det... så jeg legger en del bilder som forteller sitt. :crazysant

 

ilafev.jpg

ilagsw.jpg

ilagy9.jpg

ilah4g.jpg

ilah68.jpg

ilahap.jpg

ilahcx.jpg

ilahec.jpg

ilahk3.jpg

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slutter aldri å imponere :pray

En større inspirasjonskilde skal en lete lenge etter gitt. Sørg for å fylle opp med bilder når du kommer videre.

 

hyggelig at du sier det pahf yodude bilder skal det bli etterhvert men en del komentarer på gjeldende kasse og som sagt resultater av den... damndamn

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe skal tipse mod jeg ;)

 

Er altfor få bilder av morel elementer ute på nettet :(

 

Nå som du sitter på endel morel greier... kan du gi meg en kommentar på dette ?

Morel pulse 6 frontsett.

Pulse 6 coax bak

2x elate 10

 

Bra nok til å prøve seg i emma eller bør jeg drømme om Hybrid ovation ellernoe? :)

Ta det gjerne på pm da dette blir litt offtopic kanskje.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selve Elate 10 har ikke noe imponatør utsende og spolen er faktisk like stor som spolen til Elate 5....

imjlly.jpg

imjm1l.jpg

 

du skulle bare ha 2 stk?? pingla... jeg skal ha 4stk. :cocain:

imjmlz.jpg

imjmds.jpg

 

de er ganske smale og det var et nr før de havnet i dørane... men da ville vært meget vanskelig å dempe dørane bra nok da en så stor element vil flytte mye luft og trenger en avstem kasse bak seg... men jeg bestemte meg for 2 stk Elate6 i hver dør isteden happyhappy

imjoci.jpg

 

det beste med den Elate 10 er den lave vekta på selve menbranen, da dynamikk får en helt annet betydning kiddie ellers har jeg prøvd flere forsterkere og ikke tvil at det er også forskjell mellom de ampene når det gjelder strøm kapasitet.... merket fort forskjell med de elementene her. Ingen SPL men garantert 100% SQ... :pray

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår