PerryZaphire Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Hey looks arent everything :) Ok... men litt trykk vil det vel bli av 2 slike? er 100% fersk med tanke på sq lyd så jeg aner ikke hvordan det vil funke med tanke på bass og sånn men... Ser jo skikkelig kjip ut hehe men jeg skal ikke skue hunden på hårene... har bestemt meg. trykker ikke 2 stk. så må jeg vurdere 2 stk. til men må da ha enda en 150.2x :P Tusen takk for bildene :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Virkelig flott prosjekt Matador ! Masse inspirasjon og flotte bilder :kiss Klør i fingrene og rasler i lommeboka etter å starte med eget prosjekt :cool: Lykke til videre ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Det er det råeste anlegget jeg har sett! Virkelig imponerende! Det må jo bli øredøvende lyd i den Sierran!? Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 :hello: njaaa... jeg har ikke så veldig mye effekt egentlig. 2x17,5watt på diskantene, 2x17,5watt på 2x5,25" mellomtoner og 2x34,5watt på 2x6,5" (blir 6stk så fort jeg gjør dørene ferdig) mellombasser. Idag er vel ca 1x250watt på 2x10" subb og det er en del å gå på kan du si da Phoenix Gold har litt reservert effetkt måling med ca 3-5dB headrooms dynamisk effekt.... :biker men jeg har MYE dynamik!!! happyhappy Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
***shaddiw*** Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Ser VELDIG lovende ut dette jah. Etter min smak så er det litt lite bass! Men det vil sikkert bli en SINNSYKT bra lyd gjengivelse istede da! Er de settene så veldig lettdrevne, siden du kjører så lav effekt på de ?. 250w på 2*10 er tilstrekkelig effekt i seg selv da. Som sakt du søker vel ikke etter SPL da så. Keep it up :) Siter drive safe,,but very fast! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Ser VELDIG lovende ut dette jah. Etter min smak så er det litt lite bass! Men det vil sikkert bli en SINNSYKT bra lyd gjengivelse istede da! Er de settene så veldig lettdrevne, siden du kjører så lav effekt på de ?. 250w på 2*10 er tilstrekkelig effekt i seg selv da. Som sakt du søker vel ikke etter SPL da så. Keep it up :) Det gjenstår å se om dette vil kanskje gi litt mye bass for de fleste. Dynamikk vil få en mening i denne bilen, vil jeg tro. Elementene er ikke spesiellt lettdrevne for når det gjelder følsomhet så er det mange faktorer som spiller inn. Membranen på Elate elementene er letter enn det som blir funnet hos mange andre. Litt internt James: :crazysant Det er kommet nye kasseløsninger på Elate serien. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
***shaddiw*** Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Det gjenstår å se om dette vil kanskje gi litt mye bass for de fleste.Dynamikk vil få en mening i denne bilen, vil jeg tro. Elementene er ikke spesiellt lettdrevne for når det gjelder følsomhet så er det mange faktorer som spiller inn. Membranen på Elate elementene er letter enn det som blir funnet hos mange andre. Litt internt James: :crazysant Det er kommet nye kasseløsninger på Elate serien. Mvh Pål Skjønner, vil tro det kommer til å bli en skjønn lyd i denne bilen. Hva er egntlig prisene på Morel komponent sett, de ser ganske bra ut. Er der noen forhandlere som formidle over nettet? Siter drive safe,,but very fast! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 http://www.morel.no Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Ser VELDIG lovende ut dette jah. Etter min smak så er det litt lite bass! Men det vil sikkert bli en SINNSYKT bra lyd gjengivelse istede da! Er de settene så veldig lettdrevne, siden du kjører så lav effekt på de ?. 250w på 2*10 er tilstrekkelig effekt i seg selv da. Som sakt du søker vel ikke etter SPL da så. Keep it up :) For lite bass.... Du tar en smule feil her ja.. de midbassene spiller alene nok bass så egentlig så ville veldig mange her blitt dypt imponert over hva de klarer.. jeg hørte på bilen til Matador når det satt 4 stk 6.5" i dørene og 2 stk på dashen.. Jeg vet hvor de 4 midbassene befinner seg i dag :spider og jeg ser på de nå :hello: Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 jada, nok bass egentlig men ikke noe som gjør deg kvalm for å si det sånt... :w00t men som SoundStream Arosa nevner det var allrede en del bass selv uten subber. Subb løsningen er ikke helt bestemt enno, siden jeg ikke er helt fornøyd med plasseringen/gjengivelse/respons... knock men du Pål: send info om de nye kassene!! :iconsm Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 men du Pål: send info om de nye kassene!! :iconsm Det skal jeg gjøre. Legger den ut som .pdf på sida i løpet av kort tid! Skal vi se å få fikset ditt lille faseproblem snart? Jeg tror en 150.2x ville vært tingen for deg. Den har jo trinnløs fasejustering hvis jeg ikke tar helt feil. yummy Det ligger forresten noen saker her og venter på deg. happyhappy Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 :lol hehe... P99 har en "grei" tidskomp og.... men det er "gamle" og velkjent akustisk problem med for lite avstand til subb og bølgelengde regner jeg med. da menbranene beveger seg mye men blir lite dyppe toner der jeg sitter men merkes godt hos naboen.... :mad: blir nok støpping i hjulbrunn + kasse eller støpping på sidene helt bakerst i bagasjerommet... merker stor forbedring når den kassen jeg har nå legges ned med elementene helt bakerst kiddie det romler til og med i pungen gitt.... sånt liker vi... :w00t å ha elementen i samme kasse men med elementen bakover gir for mye og "mye" rumle bass så det tror jeg ikke jeg skal ha.... men jeg skal støppe dørene ferdig først og seinere "implementere" subben til front systemet... ikke omvendt... knock Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
***shaddiw*** Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 For lite bass.... Du tar en smule feil her ja.. de midbassene spiller alene nok bass så egentlig så ville veldig mange her blitt dypt imponert over hva de klarer.. jeg hørte på bilen til Matador når det satt 4 stk 6.5" i dørene og 2 stk på dashen.. Jeg vet hvor de 4 midbassene befinner seg i dag :spider og jeg ser på de nå :hello: Smaken er som baken my friend! *off topic* Sorry... Siter drive safe,,but very fast! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Lurer på hvor bra det kommer til å høres ut i bilen din. kan jo ikke bli annet enn en helt sykt dynamik! (kommet noe lenger med Alpine spillern min by the way?) :iconsm mvh Masa Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 kule nakkestøtter til de bak hehe Skal selv ha 2 stk Elate 10 og 1 stk. Sinfoni 150.2X til å dra dem.. Har du flere bilder av Elate 10ene ? bakfra osv. Elsker prosjektet ditt :) forresten perry, kan også legge inn en link til et prosjekt tråd med Morel og Elate10, og faktisk riktig bil gitt: Ford :pray :well hehe.. Racing bygge prosjekt ellers så skal jeg finne noen andre bilder som jeg kan legge ut seinere. :hello:selv kommer jeg til å begynne å jobbe med egen bil snart. til sist Ønsker Alle Dere En Riktig God Jul Og En Fortrefelig og Vellydende Godt Nytt År!! cheers :dj :hug: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg