matador Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 i det elektriske skjema for frontsettet så kan man se 2 stk kondensatorer (C1 og C2) som ZX350 og ZX450 er koblet til. Egentlig man TRENGER IKKE kondensatorene men jeg har mange av de liggende fra før... og samme tema: så korte kabler som mulig... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 har du mange kondiser liggende?? hehe Synes du burde ha fjerna (?) ifra Topic'en din snart J!... er vel ikke noe spørsmål om dette er SQ prosjekt lengre...eller? :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 jeg tror du har blitt lurt. de forsterkerne er jo tomme! :assman Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 jeg tror du har blitt lurt. de forsterkerne er jo tomme! :assman hahaha.... fæn ikke rart det var "hull gjennom" lyden gitt!!! :D ellers ble det enklere å jobbe med de tomme chassisene siden de ble noen kilo lettere og innmattene fikk seg en liten oppdatering... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 har du mange kondiser liggende?? hehe Synes du burde ha fjerna (?) ifra Topic'en din snart J!... er vel ikke noe spørsmål om dette er SQ prosjekt lengre...eller? :) hehe... sant det.... men hadde faktisk glemt det spørsmåls tegnet gitt! :wonder: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 jeg har nevnte at det er viktig med sikkerhet og da gjelder en del forkjellige punkter. Som det synes på bilde så er avstanden mellom kontaktene veldig liten, siden spenningen i bilen blir aldri høyere enn 16volt så har ikke noe betydning men pga ristelser kan fort skje noe galt... Jeg har brukt silikon slange over kontaktene og er extra sikret...yodude kan nevne at for 3-4år siden så brukte jeg samme type kontakter på 4 kondiser og etter en tids bruk så hadde pluss kontakten og minus kontakten kommet i kontakt med hverandre men ikke 100%... noe som ga et stor varme gang uten at hoved sikringene på 150A i hver battery røk... til all min hel merket jeg først at det luktet røyk men var ikke sikker siden jeg kjørt bak en annen bil i byen. like etterpå kom det røyk fra bagasjeromet og da stoppet jeg og når jeg drå baksettet ned så hadde dette tatt fyr og glødet det kraftig fremdeles mens det svidde hull i 2 stk 1Farads kondis... hehe... man lærer av sine feil og...knock Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 dette er litt "out of date" men siden det er mange som bruker noenlunde samme oppsett så tenkte jeg tok opp det her. opprinelig bestå oppsettet mitt av: Pioneer DEH-P77 -valgt pga lydkvaliteten- Phoenix Gold ZX450 4x 17,5 watt med innebygde delefilter og muligheter for både båndpass og videre føring av resterende signal. ZX350 2x 37,5 watt med innebygd delefilter også båndpass og videreføring av resterende signal. 2 stk M100 hadde et stk fra før og liker generel lydkvaliteten og strøm reserver med bra headroom. Selfølgelig var jo meningen å bruke de innebygde delefiltrene i forsterkerne siiden i P77 bare fantes subb utgang med flere delefrekvenser. Har brukt mye PG før og alltid likt kvaliteten på de "eldre" modellene. Planen er å kjøre front RCA utgangene fra P77 med full tone, -inn på ZX450 og kanal 1+2 delte på HP og X10 med nedre frekvens på 2,5Kz og utgangen koblet til Morel Supremo Competition- -kobler "resterende signal intern" inntil kanal 3+4 med HP og X1 med øvre frekvens 2,5Khz. nedre frek (blir en båndpass filter) velges ved å sette båndpass filtre til LP og velges til 120Hz. Fra ZX450 går et eget utgangs RCA som sender videre alle frekvensene under 120Hz. -inn på ZX350 kobles inn på inngang 1+2 og settes til HP med nedre frekvens til 50-60Hz. Den har også et eget utgangs RCA som sender videre alle frekvenser under 50-60Hz... -signalen som kommer fra mellombass ampen kobles en av hver kanalene inn med Yledd til hver forsterker og får 4 RCA som er nødvendig til de 2x M100 forsterkere, disse spiller alt under 50-60Hz og nedover til 20Hz siden jeg ikke bruker noe subsonisc filter. En annen "kjekt detalje" er at disse M100 har et bass boost som kan brukes som den siste fin justering om det skulle være nødvendig. skal tegne skjema... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Blitt veldig glad i "skjema" ? hihi Tøfft det! Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Skulle du ikke bruke P9 med prossessor og kjøre 4 veis aktiv deling fra den da? Benytter igjen anledningen til å skryte av tråden din! :) Du beskriver og sier alt du gjør og forklarer atpåtil hvorfor. Morsomt at noen tar seg tid slik at alle kan skjønne det og mange lærer sikkert en del. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 hei dipper, :happyhappy: hyggelig det. kanskje det ikke kommer fram helt riktig men som jeg skrev så var dette "gamle planer og out of day" avdeling, men valgte å visse hvordan den var koblet opp til å begynne med :dj etter P77 har jeg kjøpt DEX-P99 og deretter RS-D7 med DEQ-P90 dsp boks... men må "innrøme" at det var koblingen med P77 og innebygde delefiltrene i ampene som var mest "morsomt"... kommer litt lenger frem til grunnet til at jeg gjørde oppgraderinger på dette "gamelt oppsettet" med P77 :roll: edit: sitter og "kjedder meg litt" siden jeg ikke kan gjøre annet en å trykke på tastaturet...:( derfor har jeg tid til dette her ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 skjema over RCA og høytalerne med bruk av DEH-P77 i full tone og med aktiv deling med innebygde delefiltrene i ZX450, ZX350 og M100. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 bilder av koblingen og 100% ferdig og klar til å kobles... ikke mange centimeter med signal kabel til spilleren....:yodude: men man må jo ha det litt praktisk.. så jeg måtte forlenge de litt til eller ble det et helsykes for å koble dette med spilleren...:knock: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Aha, skjønner nå. Tenkte ikke over det første gangen. Bare selvlagde signalkabler du bruker? Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Bare selvlagde signalkabler du bruker? jada, "litt vant" med å lodde kontakter og svinge litt med loddebolten!! så da blir riktig lengde og 110% gode termineringer, men skal legge inn noen bilder av det momentet snart og. I det "nye" oppsettet mitt blir etterhvert pseudo balanserte kabler og hvordan man kan tweeke litt med kablene (brukte det mye før i hjemme hifi og har fungert meget bra i andre bilstereo biler) men får se hva jeg får tid til yodude. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Galskap.... Snakk om å gjøre det ordntlig når du først skal gjøre noe.... Du skal ha my cred for dette prosjektet matador! Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg