Gå til innhold

Mitt Project SQ (?)....

Ranger emnet


matador

Anbefalte innlegg

  • Svar 369
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tenkte skulle oppgradere litt mer

 

dette her har jeg brukt for å slippe ned og pusse litt på glasfiber da det pleier å bli ujevnheter og sånt. dessuten syns jeg blir lettere å oppdage luftbobler og sånt. Husk viktigheten av å bruke verne briller og hørselvern! ellers nytter ikke å bygge god lyd...

68791d.jpg

 

etter å ha fått noenlunde grov pusset overflate er det tid for sparkel og da gjelder det å bruke tid og tålmodighet for å prøve å få mest mulig rette/slette flater og myke overganger så det ikke blir mye ekstra jobb... :)

687asw.jpg

 

nesten ferdig og alt av ujevnheter er rettet på...

687bwz.jpg

687dya.jpg

 

prøves på plass igjen både uten elementer og med for å se om formen er den samme eller fester og slik passer fremdeles... deretter med elemtene + gitre på plass da det ville blitt mye arbeid etter å ha lagt vinyl og finne ut at elemtene ikke får plass med gitrene på plass, husk også at uansett så vil det bli litt bevegelse/fleksibilitet i dashen og hvis plassen er for liten mellom gitter og front ruta kan jo risikere den slår i...og kan fort sprekke...

687h9u.jpg

687hwx.jpg

 

jeg måtte pusse litt til før det ble helt riktig, feste for skruer og sånt må også prøves, skaff gjerne umbraco eller noe mer solid en stjerne spor på skruen og skiver, ellers sprekker i glassfiberen. Vel, så langt er jeg ferdig og klar for vinylen.........

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

tilbake igjen så har jeg tenkt å oppdatere med litt flere bilder.

 

først bilde med nødvendig ting, men som jeg har nevnt tidligere så er det "midlertidig" det trekke jeg skulle bruke, ergo kommer jeg ikke til å bruke neste gangen Biltemas kontakt lim... den er rett og slett for dårlig til dette bruk -den klumper seg etter en tid i solen... Anders har den rette kontakt limen, hør med han om dere skal ha det beste til dette bruk!

 

"kjekt å ha" ting...

8yf9ys.jpg

 

fordele vinylen så den dekker alt og litt til siden den må strekkes og tøyes litt og festes...

8yfcrd.jpg

 

klessklippere var helt yperligge til å holde vinylen på plass før endelig liming!! :-)

8yfde1.jpg

 

syns selv det er enklest å begynne på midten også utover mot et av sidene, så skru gitrene på plass slik at de presser vinylen på formen/kanten. Borsett fra det så er vel mest fingerferdighet og sun fornuft som skal til og self noe tålmodighet da sånt krever tid....

 

høyre side sånt noenlunde... begynner å ta form

8yfe6q.jpg

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og detaljebilde av mellomtone overgangen, har tenkt å bekle det partiet med filt etterhver for å prøve om det blir noe bedre ang reflekser...

8yfgqb.jpg

 

mer eller mindre ferdig da jeg ikke ser som nødvendig å beskrive hver eneste detalje så jeg setter bare bilder.

8yfhjt.jpg

8yfjsy.jpg

8yfkeo.jpg

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Etter en lang pause så tenkte jeg skulle spørre de få som har hatt anledning til å lytte til frontsystemet mitt om hva dere syns?? selv om jeg ikke har hatt noe subb så har egentlig ikke vært så værst med dypt bass der. Eller?

:wave

 

skal snart implementere subben til front systemet da dørene må være støppes ferdig ellers blir det samme som nå men med bedre finish og demping. cheers

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang pause så tenkte jeg skulle spørre de få som har hatt anledning til å lytte til frontsystemet mitt om hva dere syns?? selv om jeg ikke har hatt noe subb så har egentlig ikke vært så værst med dypt bass der. Eller?

:wave

 

skal snart implementere subben til front systemet da dørene må være støppes ferdig ellers blir det samme som nå men med bedre finish og demping. cheers

 

Begynner å bli lenge siden, men lydmessig spillte det bra.

Det er jo helt siden konkuransen i Skien, så litt vanskelig å huske..

 

Mener å huske at det var litt mye lyd i alle kanter, men du hadde vel ikke tidskomp på spillern'n i Skien?

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli lenge siden, men lydmessig spillte det bra.

Det er jo helt siden konkuransen i Skien, så litt vanskelig å huske..

 

Mener å huske at det var litt mye lyd i alle kanter, men du hadde vel ikke tidskomp på spillern'n i Skien?

 

Hei Jan Ove, nå er det lenge siden i Skien ja, det er blitt en bedre spiller men har fremdeles P77 øverst og skal ha til mp3 spilling, har en P99 som du også har. Ellers bruker jeg ikke tidskompen nei, lydbilden faller rett på plass med den aktivert men dynamikken og oppløsningen blir merkbar dårligere, første gangen trodde jeg det var noe galt med DSP på spilleren men nå har jeg prøvd 2 stk Pio 8600 med samme resultat... kanskje til en Emma konkuranse er bedre med bra lydbilde?... hehe.... har også fått med 4 stk mellombasser Elate 6 i dørene, da du hørte hadde jeg ikke det... men setter pris på tilbake meldinger!! hellothere

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår