Gå til innhold

skjørtebank

Ranger emnet

sveigamekkar

Anbefalte innlegg

Skal det bli 100% må du nok levere inn blokka til boring også. Husk å sjekke på forhånd at du får tak i overdim stempler... sombrero

Vil det ikke vare hvis jeg bare bytte til nytt stempel??

Hva er det egentlig som skjer ved skjørtebank? og hvor lenge vil motoren vare hvis jeg ikke leverer den inn til boring???

Det finnes to typer mennesker:

De som har Opel Og de som vil ha Opel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"skjørtebank" er at stemplet er slitt på skjørtene og slarker i sylinderen.

det er typisk at lyden er værst når motoren er kald og blir bedre når den er varm

hvis jeg bare skifter stempel vil da motoren vare tre fire år eller kommer det fort tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg bare skifter stempel vil da motoren vare tre fire år eller kommer det fort tilbake

Kommer an på hvor slitt sylinderveggene er. Sannsyneligvis må det borres.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor slitt sylinderveggene er. Sannsyneligvis må det borres.

hvis jeg må borre så blir det jo en helvetes pris for da må jeg borre alle sylindrene og kjøpe mange nye stempler i stede for bare ett

Bilen ble stoppet med en gang bankinga begynte har dette noe å si eller blir det like galt uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skjørtebank, eller skjørtebank ?

Hvis det bare er skjørtebank, så er det ikke farlig i det heletatt. Tut og kjør!

Er du sikker på at det er skjørtebank? Hvis lyden kom plutselig så er det liten sjanse for at det er det...

Skjørtebank opptrer som lpr sier merkes først når motoren er kald, og blir bedre på varm motor. Rådebank og annet lagerhavari er mye verre, og kan være bra på kald motor og komme når motor blir varm.

Uansett må alle stempel skiftes da skjørtebank kommer av slitasje, og da er alle forholdsvis likt slitte. Hvis det bare er ett som er slitt, har du ett annet problem i tillegg.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

like greit å kjøpe ny motor, om du har en bil der det er billig motor.

evt bora og nye stempler. 2-3 høvinger

Regnet ut att det ville koste meg 6,500kr med deler til arbeidet så jeg tror jeg setter i en 2,4 omega motor og kjører som faen

Lenke til kommentar
Del på andre sider