Gå til innhold

Terjus: '78 Kadett restaureringssprosjekt

Ranger emnet

Terjus

Anbefalte innlegg

Har endelig kommet i annskaffelse av det som lenge har hvert den ideelle prosjektbil i mine øyner.

Kadett C 76 modell:P

Det som står på planen nå er rustsveising.

Utenpå karosseriet var det ikke mye rust, men forrige eier (som gav opp det hele) hadde kuttet ut ene kanalen og to biter i innerskjemene bake.

Inne i bilen derimot var det en del rust i dørken. Har bestemt at dette skal skiftes siden det er så gale at man lett trokker gjennom.

Så på veng at kanaler og "gulv" plater ikke var så gale prismessig,

men hvis noen har noen andre gode forslag er jeg åpen for det meste.

Er forøvrig interessert i fremgangsmåte i slik rustsveising og utbyttinhg av karrosseriplater.

Etter at bilen er rustfir og nylakket, er planen en 3 liter fra Monza eller Sentaor men div turbo og greier.

Hvilke modifiseringer trengs for å gjøre at dette er registrerbart hos biltilsynet?

Har også hørt snakk om liten og stor girkssetunell. Må denne også byttes siden den nåværende motoren er en 1.2?

Bilder.

Helhetsbilde:

IM000322.jpg

Interiør:

IM000326.jpg

Rust Førereside:

IM000328.jpg

Rust Passasjerside:

IM000327.jpg

Bagasjerom: (Forrige eier skjærte ut hengerfeste...)

IM000331.jpg

Kanal:

IM000333.jpg

Innerskjerm 1:

IM000335.jpg

Innerskjerm2:

IM000334.jpg

Mvh Terjus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kadett C er tøff bil! Bra at de blir tatt vare på. Masse gamle biler som blir spiker for tiden.:(

Lykke til med prosjektet!

Men holdt ikke du på med et prosjekt med den Orion også da? (Eller så husker jeg feil.)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at du velger en Kadett C, har nøyaktig samme selv :)

Jeg har ikke lest mye om å montere 3.0 (med eller uten turbo) i kadettC, men i første omgang må du få tak i en 1600 forstilling. For du fåkke godkjent noe annet uten den. Ikke som Opel sier ihvertfall.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wanker motor i en gammel kadett? neeeh.. Blir like feil som v8 i gammel rx-7.. 2.4 borra til 2.5 med 2.2 topp og doble 45\45 webere derimot! notin Har lyst på en slik til bruksbil, gjerne en 1.2, da jeg pendler. Hive på en dobbel weber og rengjøre, så ser den i hverfall bra ut;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider