Gå til innhold

Terjus: '78 Kadett restaureringssprosjekt

Ranger emnet


Terjus

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva med en 2.4i fra omega? han karen som var i bilsport for noen år siden hadde jo det....den blå med 17" hvite compomotive....den er jo URFET:)

 

Små skremt 2.4i i en så liten bil ville gjort seg.......mener å huske at han i bilsport hadde bremsa 165hk....

 

den blå hadde raceline felger mener jeg.

http://www.opelmotorsport.com/galleri/kadett/bjorn/bjorn.htm

 

vet hvem som hadde/bygde den.

 

har har bygd en god del kadett c'r.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hallo Terje!

Kunne ikkje tenkt deg en senator 3.0i da? har en "delebil/halvferdig prosjekt" til salgs..ca 6000. 180HK,full diff.sperre,4-trinns manuell :D

 

Her e forresten link t annonse: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=728189

 

Hadde hvert veldig bra om ombyggingen var letter slik jeg hadde håpet.

Men folket har et poeng når det gjelder plass og vekt.

Hvis du ikke får solgt bilen hel, er det kanskje noen deler jeg kan tenke meg.

Ellers tusen takk for tilbudet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du. Syns ikke 3.0i 177/180hk er så dumt i den bilen jeg. Gjøre noe som ikke alle andre har gjort! At den blir fortung er jo en ting. Men den vil jo gå som en rakett og med en lyd som en sjeldent får i en liten Kadett! Kjempetøft-Jeg stemmer for den:)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du. Syns ikke 3.0i 177/180hk er så dumt i den bilen jeg. Gjøre noe som ikke alle andre har gjort! At den blir fortung er jo en ting. Men den vil jo gå som en rakett og med en lyd som en sjeldent får i en liten Kadett! Kjempetøft-Jeg stemmer for den:)

 

men å få plass til det, og å få godkjent det er en annen ting..

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har vel fått plass til det meste i alle gamle Opeler syns jeg. Jeg må innrømme å aldri ha sett oppi en Kadett C, bare bilder. Men oppfinnsomheten er langt ifra fraværende her på forumet, så go for it!

 

Jeg hakke peiling på hvordan godkjenninger foregår. Er ikke hovedpoenget at bremsene skal matche kreftene? Bremser er jo dyrt da..

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den blå hadde raceline felger mener jeg.

http://www.opelmotorsport.com/galleri/kadett/bjorn/bjorn.htm

 

vet hvem som hadde/bygde den.

 

har har bygd en god del kadett c'r.

 

 

der har du kadett c på sitt beste:)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

skal bare være å løstne de skruene som synes.. å løfte sånne popp greier av på hver side på midtn under... (tok bare tak i sian dashbordet å løfta) så va d bare å slide den oppåver.. eller va d nedover (ekke sikker kad va) For d va nokka låseting under der.. e ganske enkelt måtte bare prøve meg litt fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bare være å løstne de skruene som synes.. å løfte sånne popp greier av på hver side på midtn under... (tok bare tak i sian dashbordet å løfta) så va d bare å slide den oppåver.. eller va d nedover (ekke sikker kad va) For d va nokka låseting under der.. e ganske enkelt måtte bare prøve meg litt fram :)

Okai=)

Takk skal du ha=)

Må nokk ut og prøve senere=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har vel fått plass til det meste i alle gamle Opeler syns jeg. Jeg må innrømme å aldri ha sett oppi en Kadett C, bare bilder. Men oppfinnsomheten er langt ifra fraværende her på forumet, så go for it!

 

Jeg hakke peiling på hvordan godkjenninger foregår. Er ikke hovedpoenget at bremsene skal matche kreftene? Bremser er jo dyrt da..

 

Om du må ha større bremser vurderer biltilsynet fra økt vekt og toppfart.

Men du må muligens stive av karrossen hvis du øker mye hk/nm.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår