Gå til innhold

Terjus: '78 Kadett restaureringssprosjekt

Ranger emnet


Terjus

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. Ser ut som de fleste mener (som meg) at 3,0 er for tungt for bilen..Men Jeg syns alikevel at rekke6 er en god ide!! "alle" stapper jo 2,2i, 2,0 gsi, eller cossie maskin i gammel opel for tiden, og det hadde vært forfriskende med en "ny" motor denne gangen. Dessuten har jo seksere en nydelig lyd! m'm

 

Men hva slags seksere er lette nok..?

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvor tung 2.5 v6ern fra calibra\vectra\omega b er? den er i hverfall mer kompakt (kortere) så det er lettere å få tyngdepunktet lengre bak...

 

Den er jo fælt bred da.. Tror trikset er å finne en lett rekke6. Det suger å skru på v-motor i smale motorrom...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med en 2.4i fra omega? han karen som var i bilsport for noen år siden hadde jo det....den blå med 17" hvite compomotive....den er jo URFET:)

 

Små skremt 2.4i i en så liten bil ville gjort seg.......mener å huske at han i bilsport hadde bremsa 165hk....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo fælt bred da.. Tror trikset er å finne en lett rekke6. Det suger å skru på v-motor i smale motorrom...

 

No shit:D Bytta plugger på granadaen i går, var jævlig nok det, og en granada er jo litt større under lokket enn en kadett c.. Men det går minier med omega 2.5 v6 i england:D wtf?

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No shit:D Bytta plugger på granadaen i går, var jævlig nok det, og en granada er jo litt større under lokket enn en kadett c.. Men det går minier med omega 2.5 v6 i england:D wtf?

Er jo en som bygde en v12 i en E36 compact, men det spørs jo hvor vanskelig man vil gjøre det da ;)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på..

Har lest om mange motorbytte i opelklassen

og mange snakker om stor og liten gitkassetunell.

SIden jeg da har en 1.2 og skal opp til 2.0 - 2.4,

må jeg da bytte girkassetunell?

 

Mhv

 

 

Nei det må du ikke.. bruk 5 trinns, da er det plass.. værre med 4 trinns.. 1200 tunell er ganske optimal den da 5 trinns passer veldig bra..

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår