Gå til innhold

Tennplugger...?

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Beru Ultra X er ikke anbefalt.. Dem er for kalde for småkjøring etc.. Passer bra for langkjøring o.l.

Bruk pluggene som er beregnet til din bil..

Tøvsnakk! thumpsup Her er det snakk om å ha plugger med rett temperaturområde; en kjempemessig generalisering som sånn dette er kanskje ikke akkurat nobelsprismateriale. Dette er jo det samme som å si at "Honda har ikke bunndrag", "Audi kan ikke svinge" og "Toyota ruster", og denne sorten generalisering vil aldri klare noe annet enn å fremme fiendskap mellom leirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøvsnakk! thumpsup Her er det snakk om å ha plugger med rett temperaturområde; en kjempemessig generalisering som sånn dette er kanskje ikke akkurat nobelsprismateriale. Dette er jo det samme som å si at "Honda har ikke bunndrag", "Audi kan ikke svinge" og "Toyota ruster", og denne sorten generalisering vil aldri klare noe annet enn å fremme fiendskap mellom leirene.

Selvfølgelig.. Men, nå snakker vi generelt;)

Mekonomen har fått klager på disse pluggene, ikke uten grunn...

Jo, jo... Det er ikke noe problem. Klarer alle å finne ut av. Vil bare vite hva plugg som fungerer best.

Som oftest får du det du betaler for..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jo... Det er ikke noe problem. Klarer alle å finne ut av. Vil bare vite hva plugg som fungerer best.

Jeg har kjøpt de billigste de har på mekonomen til min bil. Bilen går ivertfall like bra på de som de som satt i før (TROR det var bosch plugger?). Men jeg sier det igjen, nekter å tro at du merker forskjell på plugger til 150 og 450kr.

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt de billigste de har på mekonomen til min bil. Bilen går ivertfall like bra på de som de som satt i før (TROR det var bosch plugger?). Men jeg sier det igjen, nekter å tro at du merker forskjell på plugger til 150 og 450kr.

Hva med en bil som er tunet?

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du legger i tunet, men jeg kan kanskje tenke meg at en bil som er trimmet med diverse modds kanskje blir mer kresen på plugger, men jeg vet ikke ;)

Avstanden til elektroden finner du i handboken til bilen din. På min stemte det akkurat med de pluggene jeg kjøpte (det står på pluggembalasjen hvor stor avstand det er) Så det KAN tyde på at det er ferdig fiks nå man kjøper plugger som er beregnet til akkurat den bilen du kjøper til. (bra setning)

Om ikke, så bruker du sånne spesielle "blad" som du legger mellom, og banker til rett avstand.

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

365510593.jpg

<3

Min personlige mening om plugger á lá Halo, Super4 og annen "gimmic" er at om man ikke klarer å gniste en vanlig plugg, så har man noe galt med tenningssystemet i bilen, eller man har for stort gap til at spenningen man får fra coilen ikke klarer å ionisere luftgapet mellom elektrodene, og derved, ikke klarer å danne en lysbue. En vanlig NGK kobberplugg holder i bøtter og spann for veldig mange høyt trimmede biler, så hvorfor ikke da en lett modifisert gatebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider