Gå til innhold

Ford Merkur XR4Ti .... er ikke det samme som sierra??

DJ-timoty

Anbefalte innlegg

ja ville jo tro d va no amerikansk noe...

Er en amerikansk sierra, er vel 2 stk i norge, en i skien.

2.3 liter pinto med turbo og injection, 170 gamp orginalt, er vel potensiale for 240 med intercooler og høyere trykk.

er vel 90 % sierra, forskjellene er vel motor som nevnt ovenfor, Girkasse: BW(trur jeg) T5, samme som cossie og mustang, frontlyktene er annerledes, er kjørelys der tusenmetera sitter. Og emblemet ligner ikke i det hele, men er ovalt da.

Merket er Merkur, modellen XR4ti.

Eid av Ford.

XR8i er vel sørafrikansk sierra med v8 mener jeg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xr4ti kom aldri med v8. det er xr8i el xr6i. det sa i hvertfall folka på ford når jeg snakka med dem om bilen min som er en 90 xr4i

jeg sa aldri at Xr4i eller ti elle xr4 av noe slag kom med V8 ..hehe.. jeg sa dissa bila.. altså sierra.. den kom som du sier som Xr8 ja.. i sør afrika

var vel 4.0 liters v8 eller noe.. men ikke nå særlig mye hk i dem

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa aldri at Xr4i eller ti elle xr4 av noe slag kom med V8 ..hehe.. jeg sa dissa bila.. altså sierra.. den kom som du sier som Xr8 ja.. i sør afrika

var vel 4.0 liters v8 eller noe.. men ikke nå særlig mye hk i dem

jeghar nå sett på en Ford sierra XR4i 90mod (2.9liter V6')

er dette en god bil? og er det noe og satse på??

Det er vist 1 av 3 biler i norge....

så er dette noe jeg fortsatt burde tenke på og kjøpe meg eller er det kun dritt??

Mvh Sl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkur XR4ti er amerikansk, og ble solgt som merkur fordi ford allerede hadde mustanger i samme klasse og ville få dem solgt.

sierra XR8 ble bare solgt i sørafrika og i få eksemplarer, denne har en 5.2l mustang v8 og må være noe sinnykt tung foran :)

bare så det er sagt =)

:magic Bruk vett, ligg Bredt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider