Gå til innhold

Feil på varmevife / cupevifte

Ranger emnet

Mikke

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan sjekke om hva som er galt når jeg ikke får brukt vifta mi på noen av hakkene?

Kan det være den motstanden som sitter forran sammen vifta som har gått ? Hvordan kan jeg eventuelt måle meg frem til hvor feilen ligger?

vectra-b 2,5 v6 :)

Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får plage deg her også jeg da:)

Virker viften på øverste trinnet?

Dette går ikke via motstand, så hvis den ikke gjør det, er det enten en blåst sikring, eller vifta som er gåen.

Om du kommer til, så kan du sjekke spenningen til den.

Har ikke fasiten fremfor meg akkurat nå, men trolig kan du dra løs kontakten til den fremme under plastdekselet over den (under panseret osv...)

Om du ikke finner 12 volt mellom kontaktene, er det sikkert en sikring.

HVIS du finner 12 volt på kontakten, er nok vifta feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifta virker ikke på det øverste hakket nei :( Kan ikke finne noen sikringer som har gått heller. Så da er det mest sansynlig vifta som er gåen da :( Er en ledning som går inn på den motstanden og der fikk jeg målt 0,2 v bare. MEn vet ikke om jeg målte på riktig ledning. Er litt trangt under dekselet der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok å sjekke at det kommer strøm frem til vifta,

da det er litt vanskelig å komme til or å få byttet den,

i tillegg til at det er kjipt å bytte den, bare for å finne ut at det er noe annet som er problemet.

Skal sjekke når jeg kommer hjem idag om det er ett eller annet sted det er en kontakt som er lettere tilgjengelig for målinger av spenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok å sjekke at det kommer strøm frem til vifta,

da det er litt vanskelig å komme til or å få byttet den,

i tillegg til at det er kjipt å bytte den, bare for å finne ut at det er noe annet som er problemet.

Skal sjekke når jeg kommer hjem idag om det er ett eller annet sted det er en kontakt som er lettere tilgjengelig for målinger av spenningen.

Takk :)

Alt skjer på en gang. Eksos anlegget har gått, så det skal byttes i løpet av uka, den feilen med vifta og kjørleanlegget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider