Gå til innhold

Sticky OBS Flamebeater-stylingslukkere LIVSFARLIGE? OBS

Ranger emnet


Hjernen

Anbefalte innlegg

flamebeater.jpg

 

 

 

 

 

Disse må bare brukes til pynt, måtte bruke en i helgen da jeg kom over et søppelstativ med dunker i full fyr, dro heltemodig ut slukkeren og den var tom rett før jeg hadde fått slukket den ene dunken som blusset fort opp igjen. Da det var fyr i plast tør jeg ikke tenke på hvis det brenner i en bil (bensin, inni, o.l.). Tok det opp med de fra brannvesenet som kom og de var skremt når de hørte dette og hvor pop disse slukkere er. Kjøp alltid en ekstra på 6 kg og ha under seter/koffert e.l.

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke alle som er klar over det eller tenker på det når de bygger bil, den jeg hadde var heller ikke merket med lite brukstid eller godkjennings (abe.nr), hvis jeg ikke husker feil.

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor var slukkeren da? Kan være godt å ha med.. har du 0,5 kilos apparat hjelper det jo ikke mot noe annet enn å slukke en sigarettglo :rolleyes:

 

Edit: Alle som noen gang har prøvd å slukke brennende materiale som har rukket å få høy temperatur vet hva det er snakk om.. Ett lite apparat man putter i bilen er som regel ikke beregnet på å skulle slukke såpass store branner som det er snakk om her.

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamebeaters er små, men de er sikkert store nok til å gi deg tid til å komme ut av bilen.Derfor er det best å montere dette innen rekkevidde av fører.

De små apparatene er ikke beregnet til å slokke branner, de skal kun være en buffer slik at en kommer seg vekk fra bilen.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Flamebeaters er små, men de er sikkert store nok til å gi deg tid til å komme ut av bilen.Derfor er det best å montere dette innen rekkevidde av fører.

De små apparatene er ikke beregnet til å slokke branner, de skal kun være en buffer slik at en kommer seg vekk fra bilen.

 

 

Hvor store må man ha for å slukke en brann? vi skal montere slukingsutstyr i motorrommet på en nybygd og etterhvert smådyr 200sx for å være på den sikre siden..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store må man ha for å slukke en brann? vi skal montere slukingsutstyr i motorrommet på en nybygd og etterhvert smådyr 200sx for å være på den sikre siden..

 

 

Hvis du skal ha det FIA godkjent så skal det være en viss størrelse/uttømmingshastighet og kunne fjernutløses både fra førerplass og utenifra etter som jeg har forstått.(Dette er jeg ikke 100% sikker på)

 

http://www.kollevold.no har noen systemer fra Lifeline som er FIA godkjent.

FIA001 4.0 LITRE FIRE MARSHAL STEEL

Fire Marshal Mechanical Extinguisher c/w operating head with single outlet, bracket & straps

(1) LLP0020 6ft Cable T Handle c/w nipple

(1) LLP0021 12ft Cable T Handle c/w nipple

(4) FIAP001 Zero 2000 Nozzle

(3) FIAP003 10mm Equal T Connector

(5) FIAP006 Mtr Semi-rigid Alloy Tube

(1) LLP0033 Decal Pack

Pris kr. 3240,-

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare pass på å ikke gjør som kartlesern til en rallysjåfør gjorde for noen år siden.

sjåføren kvalte bilen og fikk ikke starta den igjen, så skulle kartleseren være behjelpelig med å vri på noen brytere... så satte han igang kupeslokningsanlegget...

 

Rimelig flaut :)

 

Nå går det off-topic her men husker for noen år siden i Offshore powerboat, dengang de kjørte med åpne cockpiter.En av mannskapet skulle vinke til kamerahelikopteret med det resultat at dødmannsknappen gikk av...rett før mål selvfølgeligt!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha det FIA godkjent så skal det være en viss størrelse/uttømmingshastighet og kunne fjernutløses både fra førerplass og utenifra etter som jeg har forstått.(Dette er jeg ikke 100% sikker på)

 

http://www.kollevold.no har noen systemer fra Lifeline som er FIA godkjent.

 

Takker! Om det er FIA godkjent spiller nok ikke så stor rolle, bare "ungen" ikke brenner ned.....

 

Mark1: ta det med ro! Passasjerene har nok med å holde seg fast da eieren kjører omtrent slik:cartoon-taz.gif

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brent opp bilen jeg kjørte en gang. Det var en LT varevogn som var jobben sin.

Jeg hadde kjørt fra lageret og til hovedkontoret for å hente noe. Når jeg sto på parkeringsplassen begynte det å ryke fra motoren.

Heldigvis var jo kontoret spekket med 6-liters slukkere, men til ingen nytte.

Vi tømte fire-fem stykker inn i motorrommet med det resultat at vi bare dempet flammene litt.

 

Den bilen brant helt opp og ble ikke slukket før brannvesenet kom. Jeg tør påstå at vannapparat må være bedre da dette kjøler ned varme deler som ofte får bensin, olje osv. til å antenne igjen selv om man har slukket med pulver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brent opp bilen jeg kjørte en gang. Det var en LT varevogn som var jobben sin.

Jeg hadde kjørt fra lageret og til hovedkontoret for å hente noe. Når jeg sto på parkeringsplassen begynte det å ryke fra motoren.

Heldigvis var jo kontoret spekket med 6-liters slukkere, men til ingen nytte.

Vi tømte fire-fem stykker inn i motorrommet med det resultat at vi bare dempet flammene litt.

 

Den bilen brant helt opp og ble ikke slukket før brannvesenet kom. Jeg tør påstå at vannapparat må være bedre da dette kjøler ned varme deler som ofte får bensin, olje osv. til å antenne igjen selv om man har slukket med pulver

 

feil fremgangsmåte?

 

hjelper ikke bare å sprute på flammene, man må ta "rota" på dem, altså der brannen startet.

Kommer jo ann på hvor langt brannen er kommet før manbegynner å slukke..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke Co2 d beste da? ingenting brenne jo uten oksygen..veier jo mindre enn både vann og pulver...?

 

Er sant at co2 kveler flammer, men ute i friluft er det vel heller vanskelig å utelukke oksygen fra å nå flammene igjen, vil nok blusse opp igjen ganske fort.. Har trua på pulver apparat i samarbeid med et par dunker vann /kjølevæske.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår