bakkje Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Da jeg i dag skulle tømme gearkassa for olje, kom det ikke bare olje ut. Masse masse små metallbiter følgte ved. Da bitene var av aluminium regner jeg med att det er slått hull inn mot feks. clutchen. Så nå er jeg på jakt etter en ny gearkasse. Bilen er en 90 modell Golf II G60. -Er gearkassen på GTI 16V/8V samme som på G60? -Er det noen som eventuelt har en kasse til salgs? Dette var ekstra kjedelig ettersom jeg i mårra skal på posten å hente mine splitter nye crystal clear baklykter :( Menmen, that's life. Håper på tilbakemeldinger. Siter - Golf GTI G60 | Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Til g60 finnes kun 3 girkasser (Fra andre g60er: ayc, ayn, cba).. Hør med erlend @ volksport.no om han har en til deg alternativt bruk en 02a kasse fra en annen bil, men styr unna de etter 1993 Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Da jeg i dag skulle tømme gearkassa for olje, kom det ikke bare olje ut.Masse masse små metallbiter følgte ved. Da bitene var av aluminium regner jeg med att det er slått hull inn mot feks. clutchen. Så nå er jeg på jakt etter en ny gearkasse. Bilen er en 90 modell Golf II G60. -Er gearkassen på GTI 16V/8V samme som på G60? -Er det noen som eventuelt har en kasse til salgs? Dette var ekstra kjedelig ettersom jeg i mårra skal på posten å hente mine splitter nye crystal clear baklykter :( Menmen, that's life. Håper på tilbakemeldinger. fyll på olje igjen og kjør til det stopper eller du merker at noe er galt.. ikke verre enn det... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakkje Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Ok. Takker for svar. Vennligst si ifra om noen skulle ha en liggende. Skal sjekke opp nr. på kassa, å legge det ut. Siter - Golf GTI G60 | Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakkje Skrevet Mai 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Det som sto inn mot svinghjulet er: Germany VW Audi WW0 3 02A 301 107 Hva betyr dette? Er dette en av G60 girkassene? Det som hadde skjedd med kassa var att en låsebolt hadde hoppet hallveis ut av hullet sitt og dreid rundt. Dermed hadde den laget en saftig rift inn mot svinghjulet. Siter - Golf GTI G60 | Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakkje Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Kan jeg alternativt bruke alle 02A kasser? Som feks. fra alle Passat B3 og B4 (dvs 88-97)? Dette gjør da letingen etter kasse mye enklere. Siter - Golf GTI G60 | Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Ja, til og med 02a kassene fra Golf 3 passer. Men husk at de har forskjellige utvekslinger! Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Tror du har feil nr. der, VAG har ingen kasser som starter på 0, huset heter 02A Din kasse heter AYC, AYN eller CBA. Corrado bruker samme type kasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 02a er huset, og alle 02a kasser ser da like ut. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Tror du har feil nr. der, VAG har ingen kasser som starter på 0, huset heter 02ADin kasse heter AYC, AYN eller CBA. Corrado bruker samme type kasser. Du må skille mellom girkasse TYPE og kode. Type er 020, 02A som er brukt på golf 2. KODEN står enten på et opphevet område på undersiden av huset (020), eller på et område like ved ryggelysbryteren (02A). 02A kasser er BOLT ON - personlig bruker jeg en 02A kasse fra en 94 modell ABF.. På en G60 motor. En 02A kasse fra en vanlig 90 hk passat o.l vil jeg tro er litt enkelt å ta livet av.. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakkje Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Okei. Jeg får lete etter flere nummer på kassa. Når det gjelder utvekslingen, har denne ett nummer som eventuelt står på kassa? Å hvilken kasse fra hvilken bil vil dere råde meg å kjøpe? Vil selfølgelig ha en som holder. Takker for alle svar :) Siter - Golf GTI G60 | Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Jeg tror (På samme måte som Rust tror at 90hk kassene er svakere) at innmaten opp til 1993 er like sterke. Da ble boltene i diffen mindre, og dermed svakere. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 utvekslingen finner du ut fra girkassekoden.. oversikt på f.eks http://www.dobbel-wopper.de Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg