Gå til innhold

Xbox i bil

Ranger emnet

Mirus

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at MP3-cder rett og slett ikke dekker behovet mitt for musikk i bilen, så jeg vurderer nå å sette xboxen inn i bilen.

Jeg skal koble den på en Sony CDX-M9900

h158CDXM995-f_dmt-.jpeg

Jeg har tenkt til å bruke en 12-220V omformer, Izzy Power Inverter som har en belastning på max 150W.

Og nå kommer jeg til hva jeg egentlig lurer på. Hvor mange Watt trekker en modifisert Xbox? Jeg kan ikke se det står merket på min Xbox (ver. 1.6)

Hvis det har av betydning så er det montert Xecuter 3.0 chip, 200GB Seagate disk og Xexuter 3.0 LCD display og proswitch. Har også strømledningen med overspenningsvern. Tviler i grunn på at dette drar så sinnsykt mye mer strøm, men det er kanskje noen eksperter her som vet dette konkret?

x3lcd_fitted2.jpg

Noen som har noe formening om idéen min og kommer med gode grunner for at jeg IKKE skal gjøre dette?

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på vei til å montere xboxen min i bilen, venter bare på den "rette" spilleren...

Jeg mener og tror og har lest at en modifisert xbox trekker ca 100-125w. Jeg kommer ikke til å montere en inverter på under 350w. Husk at en xbox må ha sinus bølger.

...men ekspert er jeg ikke.. :)

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men husk å montere xboxen så den ikke rister,hvis den gjør det,kan jeg garantere at du ikke har en hardisk som virker lenge.

og montere den så den ikke blir så varm.

er det noe hardisker ikke liker,så er det risting og varme.

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan dere ikke bare koble til en harddisk, på .. 200gb, og kobler dette riktig som dere sikkert klarer, så har dere et par tusen sanger, og slipper å tenke på risting og varme, legg varmeavledende puter rundt.

eller om dere vil ha xbox :D

Lyst på en 318/320i coupe jeg. 92-94, jess, da kjører vi for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 160gb i xboxen min, har bytta ut den originale på 8gb.. Kan også montere en ekstern hd om jeg får plassmangel... pl a s s mangel..hehe den ble bra :)

Har tusenvis av sanger, over 100 filmer og ca 200 musikkvideoer.. + et ukjent antall spill... Det er poenget med xbox i bil! (skal ha dvd spiller også da jeg mest sansynlig legger xboen i brønnen og blir vanskelig om jeg velger å skulle spille av en dvd jeg låner/kjøper)

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på vei til å montere xboxen min i bilen, venter bare på den "rette" spilleren...

Jeg mener og tror og har lest at en modifisert xbox trekker ca 100-125w. Jeg kommer ikke til å montere en inverter på under 350w. Husk at en xbox må ha sinus bølger.

...men ekspert er jeg ikke.. :)

Sinusbølger? trokke det nei. En inverter som gir firkantpuls på 230V er fint nok fordi Xboxen gjør om det til likespenning uansett i strømforsyninga.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 160gb i xboxen min, har bytta ut den originale på 8gb.. Kan også montere en ekstern hd om jeg får plassmangel...

jeg vet at den originale hd'n ikke står i, ellers kunne du ikke brukt X3-chippen du har i, siden du bruker pro-panelet, men jeg tenkte på en vanlig ekstern hd, får jo løsninger med trådløst nettverk nå også, så da kan man sitte inne i regnet og laste over sanger til bilen sin :D

EDIT: leste siste inlegget ditt nøye nå, xbox i bil er jo kjekt, men skal du dra en tp-kabel inn til bilen hver gang du skal ha over sanger? ( vil ha xbox i bil selv engang kanskje.. )

har en xbox 1.6 med X3 og 250gb hd, og lcd-panelet selv, men den skal ikke i no bil nei! :D

Lyst på en 318/320i coupe jeg. 92-94, jess, da kjører vi for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det beste er å benytte en DC-DC strømforsyning som f.eks Opus 150

Overgang til xboxen kan kjøpes her Apache v2.6

Med dette slipper du forstyrrelser som kan høres på anlegget samt at det vil nok trekke mindre strøm osv...(Elektronikk er ikke min sterke side)

Jeg vil gjerne være med på et gruppekjøp om noen skal bestille overgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, var dyr den opusen.. En kompis har akkurat kjøpt en på bilxtra til 700kr på ca 250w tror jeg han sa. Skal teste den ut til helga.

Ok Gromit, sa sinusbølger fordi jeg leste på et amerikansk forum og der sa de at en xbox krevde sinus. Sto ingenting om at den konverterte det selv... Men som jeg skreiv, jeg er ikke ekspert :)

Jeg skal ha en tp kabel liggende under setet tenker jeg og koble den i laptopen når jeg skal legge inn flere sanger/filmer/spill etc.. Trådløst i bilen tror jeg ikke jeg gidder å kaste bort penger på, men en grei løsning selvfølgelig :)

Skal man ha xbox i bil er det jo en selvfølge å ha 2 :)

Ingen som vet om noen som faktisk har en xbox i bilen da? Vært greitt å hatt litt first hand info før man setter igang..

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En inverter pleier som regel å være noe ineffektiv, det samme gjør PSUen som sitter i Xboxen. Derfor er det lurt å velge en DC-DC invertere ala Opus`en, ettersom man slipper unna med et lavere strømforbruk. Strøm er ikke noe man har overflødig av i bil, og alt som trekker strøm er noe man må betale for i form av høyere bensinforbruk og økt slitasje på dynamo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider