Gå til innhold

Godkjenning av senking!

Ranger emnet


Kaksa

Anbefalte innlegg

Hadde bilen min inne på garantiutløpstest hos NAF idag, og dei påpeikte at eg ikkje hadde ført inn senkesettet i vognkortet.

Så da fekk eg med meg eit brev som det stod kva som var viktig.

Sikkert mange spm om det, så her kjem det:

senkesett.jpg

 

Eit lite spm tilslutt, er det vanlig å gjere dette?

4-hjulskontroll kom på ca 1000 + arbeidet med å stille til spissinga.

+nytt vognkort.

Er dette noko folk glatt hopper over eller gjer dokke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra post!

Annbefaler deg å ta en 4-hjulskontroll!

Merket stor forskjell på bilen min, ruller bedre, mindre dekkslitasje og mindre bensinforbruk!

Måtte fremlegge papirene fra denne kontrollen når jeg fikk godkjent senkesettet.

Hadde flaks å fikk godkjent senkesettet uten YUV papirer jeg da;)

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fjærer og dempere for en uke siden. Eibach sportsfjærer med 25mm senking. Jeg har ikke planer om å besøke biltilsynet! Som selgeren der jeg kjøpte det sa: Hvis ikke fjærene er sorte, så mal dem sorte. Hvis noen klager likevel, så si at det er noen uorginale fjærer som har tilnærmet samme egenskaper som det orginale. (Det er jo ikke noe krav på at du skal kun bruke orginaldeler).

 

4-hjulskontroll finner man jo selv ut om man trenger. Når du har byttet fjærer/dempere, så er det bare å kjøre ut på en hovedvei og slippe henda på rattet og se om bilen skjener mot en av sidene. Hvis så er tilfellet, så kan du vurdere om det er noe du kan fikse selv, eller om du vil sette bort til verksted. Ellers så vil du også merke på dekkslitasjen om hjulene står riktig! :)

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har senka golfen min 40mm, og etter vintersesongen ( senka den før vinteren) så jeg VELDIG godt at jeg trengte forstillingskontroll (også kjent som 4-hjulskontroll) for da var dekkene foran slitt skikkelig på yttersiden (hvis jeg ikke husker helt feil) og ingenting på innersiden. Og når eu kontrollen kom i tillegg fikk jeg feil på drivaksjelmansjett, ikke det at senking må ha noe med dette å gjøre men Slitt bærekule begge sider foran har helt klart noe med senkinga å gjøre! :)

 

Så jeg råder de fleste til å ta forstillingskontroll etter senking.

 

Så forresten så hadde jeg bilen på gratis russebil kontroll bare for fun, og der klagde de på det som kaksa skrev:

 

Lysene var feil stilt, dvs ikke innstilt etter senking

Senkesettet SKULLE være i vognkortet, og for at det skulle gå måtte jeg ta forstillingskontroll. Så med kjapp hoderegning fant jeg ut at

forstillingkontroll: 500-1000 der jeg skal ta den

så skulle de ha 590 eller no for å godkjenne det iiiiigjen

så 1500kr det gidder jeg ikke kaste ut vinduet!Så jeg gir faen i biltilsynet, men tar bilen på forstillingskontroll så jeg har sommerdekk ut denne sommeren hvertfall! :)

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fjærer og dempere for en uke siden. Eibach sportsfjærer med 25mm senking. Jeg har ikke planer om å besøke biltilsynet! Som selgeren der jeg kjøpte det sa: Hvis ikke fjærene er sorte, så mal dem sorte. Hvis noen klager likevel, så si at det er noen uorginale fjærer som har tilnærmet samme egenskaper som det orginale. (Det er jo ikke noe krav på at du skal kun bruke orginaldeler).

 

4-hjulskontroll finner man jo selv ut om man trenger. Når du har byttet fjærer/dempere, så er det bare å kjøre ut på en hovedvei og slippe henda på rattet og se om bilen skjener mot en av sidene. Hvis så er tilfellet, så kan du vurdere om det er noe du kan fikse selv, eller om du vil sette bort til verksted. Ellers så vil du også merke på dekkslitasjen om hjulene står riktig! :)

 

Det er sikkerheten det er snakk om her. 4-hjulskontroll på en godkjent merkeverksted er absolutt nødvendig. En vakker dag med litt høyere fart i en skarp sving kan bevise at bilen oppfører seg annerledes når man senker bilen og setter på 18" med felger og litt breie dekk. Livet er altfor søt til å ta slike sjanser.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva meiner dei igrunn med å justere lysa?

Er ikkje det nok å vri litt på bryteren i coupeen?

 

Er vel siden bilens høyde er forandret.. Da må lysene justeres opp eller ned tilsvarende så du ikke blender eller ikke ser en dritt:)

Greit at du kan stille dem innvendig, men ikke alle som kan det heller..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår