Gå til innhold

Hva skal jeg skru av for å få ut G-laderen?

Ranger emnet


runar

Anbefalte innlegg

Luftfilterboks fjernes

 

Drivreim presses opp i støtdemper og fjernes av ved dynamohjul

 

4 umbrakobolter rundt reimhjul fjernes

 

Alle slanger til fra Lader

 

På Golf fjernes u-rør som sitter med tre umbrakobolter

 

På Corrado og Passat fjernes svart boks til høyre for lader ved centerskrue som sitter inni hullet

 

For å komme til punkt 5 kan deler av front fjernes og radiator og intercooler bøyes opp i retning av batteri. dette for å komme lettere til.

 

Motorbrakett festet med 4 umbrakobolter i motorblokk trenger ikke fjernes.

Hylser som sitter inne denne der hvor Lader er festet kan skyves in for å få lirket ut laderen.

 

Laderhjul bes levert med lader og kan sitte på da dette kan være vanskelig å få av uten spesial verktøy

 

Alle slanger til fra laderen og intercooler rengjøres inni 100% med avfetting og høytrykkspling, tørkes godt før lader settes inn igjen. Dette er viktig for å unngå at metallspon fra Lader kommer inn i Lader via Bypass og forårsaker totalhavari av Lader

 

Umbrakoboltene kan sitte veldig godt slå litt med hammer og bruk rustmiddel.

Det er viktig at olje inn til laderen og olje retur fra laderen ikke er tette kjør gjerne luft inn her for å blåse de rene, sjekk for sprekker og påse at ikke returslange kommer i klem ved montering av Laderen.

 

står også på denne siden

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjalp bror med å pelle ut en g-lader fra en polo 2f igår, det var litt knot! måtte løfte motoren for å få lirket den ut..skal det være slik eller er det no triks vi ikke tenkte på?!

 

skru løs løs alle slanger og ledninger

 

skru løs laderen fra festene

 

vipp den ut av festet, lirk den rundt slik at ladehjulet blir liggende opp. Bruk kjettingtang e.l. for å holde reim hjulet fast, ta av reimhjul og vips så går det greit å ta den ut

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en oversikt (bilder) av hva jeg skal sende?

 

Det spørs vel litt hvem du sender den til... Vi liker best å få ren g-lader uten slanger, skruer, uoriginalt ladehjul, plast, gummi, mutrer, utblås, luftfilter, 6 liter olje som er full av en eksklusiv blend rådelagre og sagflis blandet med pulveriserte APEX'er og en dose scroll.... Har stort sett ladere fra en del kunder liggende og da er det greit med minst mulig ekstra utstyr. Med mindre det er avtalt på forhånd at et eller annet skal krommes, blåses etc.

 

Så slipper kunden å ringe og si: "du jeg er ganske sikker på at jeg sendte med den svarte greia du vet som sitter på der som lufta går inn i olja...." :)

 

Også er det greit når folket legger oppi en lapp med navn, ønsket arbeid og kontakt info. Det blir litt kaos med mail, sms, telefon, mobil, dialekt, forum nick og ikke minst navn. Plutselig ligger det 4 ladere i posten og ingen husker noe.

 

Snakker for meg selv men regner med Classic synes det samme...

 

Når det gjelder demontering så regner jeg med det går greit etterhvert?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker litt tilbake i tid. En kammerat hadde golf- skulle prøve den men da hylte bare olje alarmen og lyset blinket i alle svinger...

 

Gikk frem å kikket så manglet hele mellomstykket ..Oljen var bare fylt til passlig på pinnen.. Kan si det manglet noen liter...

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår