Gå til innhold

Prosjekt Hamar golfen

Ranger emnet

tfac

Anbefalte innlegg

Da var golfen solgt.. Til en heldig kjøper fra fredrikstad! Håper han blir fornøyd med bilen, og at bilen holder seg de kommende år...!

Gratulerer med salget :wave

Hva skal du bruke alle pengene din på nå da?? :P

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den gikk for 230 000 uten anlegget. Må si det er veldig trist, men sånn er det vel.. Bilen blir jo liksom "barnet" mitt! Blir nytt prosjekt til våren igjen! Hva som kommer da er foreløpig ikke noe jeg vil avsløre! Fram til da er jeg på utkikk etter en audi med quattro og en sykkel (R1 eller R6).

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har forresten liggende noen deler fra golfen om noen skulle være intr. er blant annet color magic baklykter (røde og hvite), r32 luftdyser, noen instr (volt,olje og vann) og et stabstag.. eller fjørbeinstag til motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt en av de lekre det her ja! :thumb

Jeg så på annonsen på AutoDB, og på det ene bildet der ser jeg noe ekstra sæletøy.

Er dette noe som var i bruk når du kjørte, evt banekjørte? Er det festet på noen godkjent måte? Kun for show?

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt en av de lekre det her ja! :thumb

Jeg så på annonsen på AutoDB, og på det ene bildet der ser jeg noe ekstra sæletøy.

Er dette noe som var i bruk når du kjørte, evt banekjørte? Er det festet på noen godkjent måte? Kun for show?

Den var godkjent den vettu :)funket bra og! hehe! Takk for kompliment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var godkjent den vettu :)funket bra og! hehe! Takk for kompliment!
Ok, flott at det var godkjent. Så da blir neste spørsmål, hva het sæletøyet og hva var det festet i bak der? Bolt til gulvet, eller i baksetes sæletøy"låser"?

Som du skjønner, er jeg på jakt etter å sitte litt bedre fast i setet. Leon er jo en plattform 4 så...

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel svare på denne her siden det var jeg som innstallerte dem

Sele'ne var av merke "SCROTH" og du finner dem i rieger katalogen bl.a

De er festet i de samme boltene som orginal-selene, en helt nede ved b-stolpen og en der du setter den orginale ned ved midtarmlenet.

Sånn som de var montert hos Marius var de ikke godkjent, de var skudd fast i festet i "midten" av bilen der låsen til henholdsvis høyre og venstre baksete-sele var. Skulle det vært godkjent så måtte festene enten flyttes opp til der selen "kommer ut" til baksetene, eller til festet som ligger nærmest døren. Grunnen til at jeg ikke monterte de der var at jeg rett og slett ikke fikk opp skruene.

Selene hadde også et klips slik at du kunne frigjøre den delen som går ned i baksetet sånn at baksetet kunne benyttes.

Vet at Scroth har laget et sett med seler nå som er spesialbygd for Golf IV der du istendenfor å feste de med bolter fester de i de orginale beltefestene foran og bak bare med "sikkerhets-sele klips" altså istendefor en bolt i enden så er det en sånn sak som du bare setter ned i låsen og klikker fast som en vanlig sele...

Prisen var vel i overkant av 500,- pr stk så ikke noe spesiellt dyrt.

Herlig å kjøre med da om du spenner deg skikkelig fast! men ubrukelig i "vanlig" trafikk da du sitter fast og ikke kan bevege deg.. eksempelvis når du ikke tak i døra og får lukket denne om den står åpen...

edit: her har du forresten et bilde

d344c098.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Tenkte jeg skulle bruke denne tråden til å fortelle at nå er golfen i Max power (Det norske) Så for dem som skulle være intr er d bare å handle :) Sier ifra på forhånd at d har blitt noen feil i reportasjen.

Mvh Marius R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider