Moldvarp Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Ble det ikke på min. Derfor jeg vil heller betale litt for å få det bra:P Jepp..! Forresten så har eg ingen planer om og prøve bakruta selv..! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 det er jo ikkje regler for sotingen på siderutene bak og bakruten! På bakruten må man kunne se blålys fra utrykningskjøretøy. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 hva hvis man får frontsiderutene brent?man kan liksom ikke bare ta av rutene hvis man blir stoppet. noen som har erfaring med akkurat dette? det hjelper ikke uansett hva du gjør... kjente en som fikk gjort akkurat dette på alle rutene sine for 1 1/2 år siden, og han ble stoppa med det, og hjalp det at rutene var brent i mellom 2 glass? nope... inn på biltilsynet med mangel-lapp pga solfilm på sideruter foran... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 På bakruten må man kunne se blålys fra utrykningskjøretøy. når j viste forrige bilen på biltilsynet, spurte j om hvordan det var med bakruta mi, hvor mørk j kunne ha den, og fikk j som svar... : " du kan lakkere bakruta di med svart spraylakk om du vil, og du kan ha på så mørk solfilm du greier å få tak i, så lenge du har sidespeilene i orden..." j har aldri hørt eller opplevd at noen må ha tatt av mørk solfilm i bakruta, j har eller ikke opplevd at noen fra biltilsynet eller politiet har klaga på akkurat dette... tenk på de kassebilene som ikke har glassluke i bakluka si da? hvordan skal dem kunne se blålysene gjennom der? :rolleyes: Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deprimera Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Er det ingen her som har skjønt at det er lite fint med sota bakruter og sidevinduer, de fleste jeg kjenner mener at det burde være alle rutene eller ingenting, minus frontruta. Og samme nyanse overalt, men dette er såklart opp til enhver, selv om soting er "harry", igjen er smakssak. Siter Ride or die. or just die riding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 når j viste forrige bilen på biltilsynet, spurte j om hvordan det var med bakruta mi, hvor mørk j kunne ha den, og fikk j som svar... :" du kan lakkere bakruta di med svart spraylakk om du vil, og du kan ha på så mørk solfilm du greier å få tak i, så lenge du har sidespeilene i orden..." j har aldri hørt eller opplevd at noen må ha tatt av mørk solfilm i bakruta, j har eller ikke opplevd at noen fra biltilsynet eller politiet har klaga på akkurat dette... tenk på de kassebilene som ikke har glassluke i bakluka si da? hvordan skal dem kunne se blålysene gjennom der? :rolleyes: Uansett hva du eller biltilsyn/politiet sier så står dette ganske tydelig i lovverket. Det med kassebiler stiller seg annerledes da de har større sidespeil. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Er det ingen her som har skjønt at det er lite fint med sota bakruter og sidevinduer, de fleste jeg kjenner mener at det burde være alle rutene eller ingenting, minus frontruta. Og samme nyanse overalt, men dette er såklart opp til enhver, selv om soting er "harry", igjen er smakssak. er det noen som har påstått at dette er fint? med bare sota bakruter...? j personlig legger ikke på solfilm for at det skal være/bli harry, men for at det godt å kjøre med når sola er fremme og bilen får et penere look med solfilm... kan si meg enig i at det er ikke noe pent med helt svarte ruter bak og evt lysere film foran, men solfilmen gjør jo mer enn å bare se "harry" ut... 1. gjør det bedre å kjøre bil hvis det er skarp sol ute, slipper å bli blendet fra siden f.eks... 2. hvis man skulle være så uheldig å få knust ruta i en liten ulykke, så har man da solfilm på ruta som holder ruta "hel" uten at den går i oppløsning som igjen kan skape andre problemer hvis man ikke da hadde hatt solfilm på... og må for all del ikke glemme punkt 3. bilen får et mer "sportslig" utseendet med tona ruter... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Uansett hva du eller biltilsyn/politiet sier så står dette ganske tydelig i lovverket. Det med kassebiler stiller seg annerledes da de har større sidespeil. på eu-kontrollen slapp j å dra av 3% soting i bakruta, som ble tatt på biltilsynet....! men men, hvis det står i lovverket, å hverken biltilsynet eller politiet følger det, så er det jo bare å gjøre det da...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blinklys Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 skal ha smoke light på bilen hvor mye koster det dA? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Vello Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Har tatt ut alle siderutene, og må si resultatet av å sote selv blir veldig bra med litt tålmodighet. Syns ikke det er verdt å betale så mangen lapper for noe jeg klarer selv. Rett etter jeg sotet siderutene fremme, fikk jeg innkallelse til EU-kontroll i løpet av september, selvfølgelig. Siter - 1997 Nissan Primera GT - x 1995 Nissan Primera lx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PRIMERA ELEGANCE. Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Jeg leverte bilen min til solfilmspesialisten like ved ikea på furuset for ca.ett år siden.Betalte 5400,-for 7 vinduer. på en primera stv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 På en P10 tar det deg 30 min å demontere alle rutene om du vet hvordan du tar av dørtrekkene. Jeg ga 4000 om jeg demonterte selv. (momsen skulle jeg få sa han ;) )Men det er leeeenge siden nå. 8000 skulle et annet firma ha. Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PRIMERA ELEGANCE. Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Glemte en ting,se på en solfilm som er kjøpt på torshov når du har kjørt ruta opp og ned en del ganger,da er den ripete som faen. Har brukt solfilm derfra før.Skal man gjøre set selv så lønner det seg å kjøpe kvalitetsfilm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 La på Focusen selv. Bestilte fra USA. Bra film. De fleste som driver med soting selger også. Film Lars selger i hvertfall. Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subwoofah Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 ser ut til at det går i boks en del billigere:D 3000kr for 5 ruter (dørene bak+luka bak) :titties: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg