Gå til innhold

Litt Newb spørsmål kanskje men...

Ranger emnet

Hassa

Anbefalte innlegg

jeg går til innkjøp av en BMW 323i nå snart, det sitter en m3 maskin i den nå, men det følger med en 323i og 325i motor. 325i motoren er det noe galt med, virker egentlig som om blandings forholdene er mindre bra..Hvis jeg setter i helt nye plugger i den og fyrer den opp og kjører litt med den så går det ett par timer og pluggene er helt bløte og ned sota, og bilen går da seff. ikke lenger. forrige eierene kan ha koblet feil på noe når de byttet maskinen også, verken jeg eller han som fortsatt eier Bmwen har noe særlig peil på BMW så hva kan være feil? hilsen en nybegynner på 17 sommere notin

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.... oi...Fredrikstad gutt jo :)

Visst pluggen blir bløte så får jo motoren formye bensin, han har ikke bare sottet deler fra 323'n på 325 og 325 deler på 323 motoren da ? feil ecu ( hjerne) feks.... Ikke at jeg er helt sikker på dette men ecu'n til 325i'n er nok satt opp til å gi mer bensin enn 323i'n..... bare en tanke.

Ps: har hatt trimmet 325i e30 selv, nydelige biler :)

Mvh Magnus Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.... oi...Fredrikstad gutt jo :)

Visst pluggen blir bløte så får jo motoren formye bensin, han har ikke bare sottet deler fra 323'n på 325 og 325 deler på 323 motoren da ? feil ecu ( hjerne) feks.... Ikke at jeg er helt sikker på dette men ecu'n til 325i'n er nok satt opp til å gi mer bensin enn 323i'n..... bare en tanke.

Ps: har hatt trimmet 325i e30 selv, nydelige biler :)

Mvh Magnus Ottesen

hjerne har vi netopp byttet, men jeg er enig i at den får for mye bensin.. hva det er, er vi ikke sikre på; kan være at det er masse måleren som er defekt da, hvis det er det på bmw 325i...noen som vet noe?

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luftmassemåler og lamdasonde anbefaler jeg at du sjekker ut før du gjør noe mer. LMM var svikeren på 325 en min. Visst du er intressert i å selge 325 motoren så er jeg intressert, trenger en delemotor. du har jo M3 maskin selv. så er intressert i en av de.

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjerne har vi netopp byttet, men jeg er enig i at den får for mye bensin.. hva det er, er vi ikke sikre på; kan være at det er masse måleren som er defekt da, hvis det er det på bmw 325i...noen som vet noe?

Japp, mye mulig det er det.....:) kan være mye forsjellnig vettu, er egentlig bare å prøve seg fram litt

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider