Gå til innhold

Kjøpe 242

Ranger emnet

x8|volvo

Anbefalte innlegg

Hei! til neste år trenger jeg noe å gjøre siden jeg er ferdig på skolen! derfor tenkte jeg å kanskje kjøpe meg en 242 å ha som mekkeprosjekt! ;) hvordan 242skal man gåfor egentlig? nyest mulig modell? passer motorfestene slik at jeg kan putte b23et osv nedi der? lurer på ganske mye rart, noen som vet av billige 242'er i nord norge? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! til neste år trenger jeg noe å gjøre siden jeg er ferdig på skolen! derfor tenkte jeg å kanskje kjøpe meg en 242 å ha som mekkeprosjekt! ;) hvordan 242skal man gåfor egentlig? nyest mulig modell? passer motorfestene slik at jeg kan putte b23et osv nedi der? lurer på ganske mye rart, noen som vet av billige 242'er i nord norge? ;)

242, 244 og 245 er "samme bilen".

Samme endringer hvert år, feks.

Det idèelle, er jo å få en som har injection allerede! Men de er vanskelig å få tak i!

Du skulle hatt den GT'en som ble solgt for 5.000kr. Den var bare litt rusten i dørene. Interiøret var strøkent og bilen startet.

Anyhow:

I 81'-> er det nyere typen dashboard

det kom også bakruter som kan åpnes i 81' tror jeg (vippes ut).

Min 80', kan ikke åpne bakruter...

I 81', fikk du også plastfangere og de brede baklyktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242, 244 og 245 er "samme bilen".

I 81',brede baklyktene.

ehh....nei.....i 79 kom de som gikk rundt hjørne i 83 kom de breie med tre rader..

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du tenker på den 78mod gten som stod på sotra,er den bilen kjøpt og delvis høgd. var nok en del mer rust på den enn bare i dørene, men interiøret var som sagt strøkent.. clutchen røk også på veien hjem.. :rolleyes:

Du skulle hatt den GT'en som ble solgt for 5.000kr. Den var bare litt rusten i dørene. Interiøret var strøkent og bilen startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du tenker på den 78mod gten som stod på sotra,er den bilen kjøpt og delvis høgd. var nok en del mer rust på den enn bare i dørene, men interiøret var som sagt strøkent.. clutchen røk også på veien hjem.. :rolleyes:

hvor var den rusten da?

burde ikke hugget den.. jeg snakket med en som fikset en slik og fikk 80.000kr for den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er intriøret til salgs? :P

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider