Gå til innhold

Bygge om til innsprut!

Ranger emnet

Andreas_1

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en liten polo 86c 88 modell! Denne er forgasser på! Forgasser er jeg ikke noe stor fan av! Men jeg har tilgang til en delebil med røket topp så jeg tenkte jeg kunne plukke litt fra! Bl.a innspruten!

Så da er spørsmålet! Hva må til for å flytte det over? Og hvilke deler trenger jeg? Må jeg modifisere innspruten siden det ikke er eksakt samme motor?

Mvh

Andreas

:)

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei når jeg tenker meg om så... Har jeg ikke sjekket om det er det! Trodde ikke det kom mono-jettronic før 2f...

Men jeg gikk bak kikket på klistremerke. Det sto MH mener jeg. Betyr det noe? Mener det sto 2F der et sted og...

Men bare sånn at jeg vet det... Tåler det systemet noe ladetrykk?

Og mens vi er inne på motor! Hva ligger en G40 motor på i pris? Trenger ikke være fabrikksny men greit om den funker!

Biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer turbo manifolden på begge motorene?

Hva vil det si at intercooleren er annerledes da? Er det noe større problem? Jeg har vinkelsliper liksom...:p

Men jeg så på motorkoder til polo 86c. Der fant jeg GL, HB og HH! Hvis min heter MH, betyr det at jeg har en spøkelses motor eller? Hvilken motor er det og litt tech spec hvis dere gidder!:)

Biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo 2 har kortere front og det er ikke plass til intercooler fra Polo II uten store endringer.

Polo II

019200.png

Polo 2F

019200.png

MH er nok en gasser motor ja.

VW motorkoder

http://www.samworld.de/Motorkennbuchstaben.html

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er glemmesak å få tak i en polo 2 ic... Men det finner vi ut av når den tid kommer! Legger jeg alt i en pott så har jeg nok råd til en G40 men jeg har litt annet å bruke penger på og! Får ta det senere.

Men hvis vi skulle falle tilbake til innsprut tanken! Det er sikkert ikke vits i men det er ikke det som er poenget. Jeg vil bare skitne til fingrene litt. Tenkte det var et greit prosjekt. Men forklare hva som må gjøres og hvilke deler?

Biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så vanskelig å finne ic da : http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=40187&item=7973694543&rd=1

Er bedre å bytte til dobble Weber 40 DCOE gassere enn sprut. Sprut gir ikke noe mer effekt, dobble webere gir 15-18 hk ekstra.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er klar over at jeg ikke vinner noe gamp ved å skifte, men webere koster jo nesten det samme som en G40 så jeg tror ikke det skjer! Spesielt siden jeg ikke skal beholde motoren! Men seff, finner jeg noen billige brukte så er det jo bare å sette igang! Kanskje Turbopolo inspirerer meg..!

Men innsprøytningen er jo ganske så gratis! Har bare lyst på injection... Rett og slett!

Grombilen lekker olje og lukter bensin! GRRRR!!! angry

Biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider