Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt?

Ranger emnet


Jeanett

Anbefalte innlegg

Ok..takk..da skal jeg prøve Mobil1 og får håpe jeg er like heldig som deg hehe. Men, olja...den jeg har er jo ikke gammel, men kan dårlig olje, altså billigere olje, være eneste grunnen til tikkinga?

 

Jeanett

 

ja det kan den

på min gamle golf hadde jeg litt tikking og bytta til orginal olje filter og castrol txt softec plus 5w-30 olje og tikinga og olje forbruket ble borte brukte ikke olje på 10000km som jeg brukte som skift interval skifta da olje og filter hver 10000km eller en en gang i året som sagdt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok..takk..da skal jeg prøve Mobil1 og får håpe jeg er like heldig som deg hehe. Men, olja...den jeg har er jo ikke gammel, men kan dårlig olje, altså billigere olje, være eneste grunnen til tikkinga?

 

Jeanett

 

 

Det er behøver selvfølgelig ikke være billig olje.

Men har du tykk, billig, usyntetisk olje så er jeg ganske sikker på at

du får bort tikkinga ved å bytte til syntetisk.

Som sagt, det funka for meg.

 

Kjøper du Mobil1 Olje på Esso så får du med Mobil1 caps også thumpsup hehe

Men merk deg at det må være HELsyntetisk olje.

Ikke halv..

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er behøver selvfølgelig ikke være billig olje.

Men har du tykk, billig, usyntetisk olje så er jeg ganske sikker på at

du får bort tikkinga ved å bytte til syntetisk.

Som sagt, det funka for meg.

 

Kjøper du Mobil1 Olje på Esso så får du med Mobil1 caps også thumpsup hehe

Men merk deg at det må være HELsyntetisk olje.

Ikke halv..

 

 

 

Ok...Ja, for jeg har ikke helsyntetisk olje på bilen nå hvertfall. Har gjort avtale om skifte av olje + oljefilter til torsdag. Og det han hadde var Castrol, helsyntetisk! Hvis det er så lettvint å bli kvitt problemet ved å skifte til god olje så blir jeg overlykkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...Ja, for jeg har ikke helsyntetisk olje på bilen nå hvertfall. Har gjort avtale om skifte av olje + oljefilter til torsdag. Og det han hadde var Castrol, helsyntetisk! Hvis det er så lettvint å bli kvitt problemet ved å skifte til god olje så blir jeg overlykkelig. :)

 

Castrol anbefales!. Har arbeidet på ett bilverksted der vi hadde TXT og SLX.

Prøv også å "lufte" ventilløfterne. La bilen gå på 3000rpm i ca 5min..

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...Ja, for jeg har ikke helsyntetisk olje på bilen nå hvertfall. Har gjort avtale om skifte av olje + oljefilter til torsdag. Og det han hadde var Castrol, helsyntetisk! Hvis det er så lettvint å bli kvitt problemet ved å skifte til god olje så blir jeg overlykkelig. :)
Hvis bilen tikker mye og så å si hele tiden så regner jeg du må bytte ventilløftere.. Måtte d på min gamle GTi i hvertfall! Er en simpel sak om du har skrudd litt bil før? Og som en sa litt lenger oppe her kan du passe på å bytte reg reim og ventil tetninger samtidig! Reima koster 150kr, og tetningene er ikke dyre! Kan evt sende deg noen bilder ifra da jeg byttet på min? Så kan jeg lage en liten instruks på hvordan du må gjøre d..? Men du må ha speial verktøy om du ikke tar av hele toppen din! For å få tatt ut tetningene hvertfall, og magnet"stav" for å få tatt av noen låse skiver som sitter neddi der! Høres vanskelig ut kanskje, men er simpelt! får du skiftet en så er du igang, alle er like! Eneste du må huske på er å merke av på kammen mener jeg å huske hvor den skal ligge i forhold til tannhjulet til reima! Men om du velger å gjøre dette selv så har jeg masse bilder.

 

Mv.h Marius.

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen tikker mye og så å si hele tiden så regner jeg du må bytte ventilløftere.. Måtte d på min gamle GTi i hvertfall! Er en simpel sak om du har skrudd litt bil før? Og som en sa litt lenger oppe her kan du passe på å bytte reg reim og ventil tetninger samtidig! Reima koster 150kr, og tetningene er ikke dyre! Kan evt sende deg noen bilder ifra da jeg byttet på min? Så kan jeg lage en liten instruks på hvordan du må gjøre d..? Men du må ha speial verktøy om du ikke tar av hele toppen din! For å få tatt ut tetningene hvertfall, og magnet"stav" for å få tatt av noen låse skiver som sitter neddi der! Høres vanskelig ut kanskje, men er simpelt! får du skiftet en så er du igang, alle er like! Eneste du må huske på er å merke av på kammen mener jeg å huske hvor den skal ligge i forhold til tannhjulet til reima! Men om du velger å gjøre dette selv så har jeg masse bilder.

 

Mv.h Marius.

 

Den tikker ikke hele tiden...men selvfølgelig, med en gang jeg starter og så litt utover...og i begynnelsen så tikker den virkelig intenst...men etterhvert så gir det seg.. Hadde selvfølgelig blitt glad hvis jeg hadde sluppet å bytte alt det greiene, for det høres ut som det er så mye styr, men må man så må man.... :)

 

Ja, kjempefint hvis du kan sende litt bilder og slikt!! Har vel kjørt ca 20 000 siden reg.reima ble skiftet...vet ikke helt når den skal skiftes jeg..hehe.. :)

 

Jeanett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castrol anbefales!. Har arbeidet på ett bilverksted der vi hadde TXT og SLX.

Prøv også å "lufte" ventilløfterne. La bilen gå på 3000rpm i ca 5min..

 

Dette tipset har jeg også fått:

 

Kjør motoren varm til vifta slår inn, så holder du inn gassen på ca. 3000 rpm i 5 minutter for å lufte ventilløfterne. Gjenta evnt. operasjonen. Kan også hjelpe med noe motorrens som speedwell sa...

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tipset har jeg også fått:

 

Kjør motoren varm til vifta slår inn, så holder du inn gassen på ca. 3000 rpm i 5 minutter for å lufte ventilløfterne. Gjenta evnt. operasjonen. Kan også hjelpe med noe motorrens som speedwell sa...

 

 

Okei...Blir veldig glad for alle tips. Skal prøve dette også!! :)

Ang motorrens: Noen spesiell motorrens som jeg burde prøve?

 

Jeanett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Kjøp orginalt oljefilter,og bruk Shell Helix Ultra 1,helsyntetisk olje.

Hvis du får tak i Castrol SLX så er det en olje som Møller og VW anbefaler til sine biler med hydrauliske løftere.

 

PS: Hiv ut bilder og slikt av bilen,så vi får se ;)

 

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Kjøp orginalt oljefilter,og bruk Shell Helix Ultra 1,helsyntetisk olje.

Hvis du får tak i Castrol SLX så er det en olje som Møller og VW anbefaler til sine biler med hydrauliske løftere.

 

PS: Hiv ut bilder og slikt av bilen,så vi får se ;)

 

mvh

 

 

Okei..Tok dette bilforumet litt på sparket mens jeg er på jobben..så jeg får ta det i morgen, fikse litt bilder og sånn!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ville heller funnet ut hva eksakt grunnen til tikkinga var,istede for å skjule den med reimspray. Første gangen jeg har hørt om noen som bruker reimspray på regreima.. Kan ikke skjønne hvorfor den skal tikke heller,uten at noe er galt..

 

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår