kzn Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 noen som har erfaring med det? vurderer å gjøre det på vectraen min... blir så dyrt å kjøpe nytt komplett... Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 noen som har erfaring med det? vurderer å gjøre det på vectraen min... blir så dyrt å kjøpe nytt komplett... har du sveise aperat er det ikke noe stress å sveise selv er bare å kjøpe løse rør og begynne det? 2" strake rør er fint? hehe eller kaste in noen lyddempere her og der? sikert noen som har ¨mer peil en meg her da jeg ikke fysisk har sveiset effekt alegg selv ber hjulpet til.. Siter Mvh Ole-P [o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front) [x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 jeg har sveiset 2 komplette effektanlegg, og 20-30 lydempere! er morro for en som fortsatt går på skole enda+ at jeg tjener noen kroner.. :) Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Å lage effektanlegg selv skal ikke være noe stort problem det. Men pass på å ha iallefall ei bakpotte da, ellers vil lyden være no jævli! :rolleyes: Det du trenger er vell stort sett kun rør, gummioppheng og eksosklemmer. Vil anbefale å bygge i 2" eller 2.25", noe over det vil bare være for utseendets skyld. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 tror jeg satser på 2.5" ;) en bakre lyddemper? blir det bra med en vanlig universal torshov potte da? Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 blir iallefall nok av lyd med bare en demper... :D bare å kjøre på det.. Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 hvordan anbefaler dere å gjøre det da? ta av det orginale og "herme etter" kjøpe rør med forskjellige vinkler og bare peise det sammen :P ??? Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Få det så rett som mulig, da alle vinkler vil bli som en bitte liten motstand. Og en potte fra Torshov skal holde lenge det....Har en selv som jeg skal montere på et 2.5" anlegg ;) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aikio Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 164km/t i 80-sone! Venter på dom... :'( Litt off-topic; men det må gjøre vondt... føler med deg... personlig har jeg hatt flaks... fotobokser dukker opp tilfeldigvis mens jeg er i en forbikjøring, så da blinker det ikke, eller mens jeg sitter å banner en kveld når jeg vil fort (alt for fort) hjem og han "idioten som ligger forran ikke slipper meg forbi, og så plutselig ser jeg at de vinker inn han bak meg i fartskontroll og han forran ble plutselig en reddende engel og jeg bestemmer meg for å ta det rolig hjem... on topic: ikke gjør som en person jeg vet om (skal ikke nevne navn, men dårlig jobb) som ikke sveiset, men bare festet med rørklemmer ved downpipe, og ved bakaksel og endepotta, mens ved den mitre lyddemperen er det ingen rørklemmer så det er masse eksoslekasje, og eksosanleggets eneste steder de er festet er i endepotta og i downpipen noe som heller ikke er så bra... sveis er min mening. finn en kompis som kan sveise, eller finn en som kan sveise og bli bestevennen hans for en liten periode :rolleyes: Siter - 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter - 1974 Mazda 818 DeLuxe x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :( x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Litt off-topic; men det må gjøre vondt... føler med deg... personlig har jeg hatt flaks... fotobokser dukker opp tilfeldigvis mens jeg er i en forbikjøring, så da blinker det ikke, eller mens jeg sitter å banner en kveld når jeg vil fort (alt for fort) hjem og han "idioten som ligger forran ikke slipper meg forbi, og så plutselig ser jeg at de vinker inn han bak meg i fartskontroll og han forran ble plutselig en reddende engel og jeg bestemmer meg for å ta det rolig hjem...: Er ikke så vondt lenger nå, men akkurat da jeg ble stoppa følte jeg bare for å dø...Men jeg ser det positive i det; Nå har jeg god tia på å sette bila i god stand :D on topic: ikke gjør som en person jeg vet om (skal ikke nevne navn, men dårlig jobb) som ikke sveiset, men bare festet med rørklemmer ved downpipe, og ved bakaksel og endepotta, mens ved den mitre lyddemperen er det ingen rørklemmer så det er masse eksoslekasje, og eksosanleggets eneste steder de er festet er i endepotta og i downpipen noe som heller ikke er så bra... sveis er min mening. finn en kompis som kan sveise, eller finn en som kan sveise og bli bestevennen hans for en liten periode :rolleyes: Skal vell egentli gå greit uten å sveise da, men bruk eksospasta i skjøten mellom rørene(bruk nok) og bruk klemmer med rett diameter som skrus til hardt. Men selvsagt, har du tilgang til sveiseapparat og har en liten peiling på sveising(eller kjenner noen) så er vell det beste og gjøre det da...Mne som sagt litt mere arbeid. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 jaja, da er det bare å vente på neste lønning og bestille bakpotte da... Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Jeg skal få fadern til å sveise på min bil, men han sier det ikke vil bli bra over tid, pga det vil garanternt begynne å ruste... Men dere mener altså at det ikke er noe prob? Han vil helle prøve seg med en del overganger, pasta og klemmer. Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egiL! Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Rust på eksosanlegg kan man vel ende opp med uansett over tid, men tror nok heller jeg ville satsa på å få det sveisa ordentlig enn klemmer og pasta da dette sjelden holder seg noe lenger hvertfall. Siter [o] BMW 320i 87' (Parkert) [x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka) På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Rust på eksosanlegg kan man vel ende opp med uansett over tid, men tror nok heller jeg ville satsa på å få det sveisa ordentlig enn klemmer og pasta da dette sjelden holder seg noe lenger hvertfall. Okai, er vel sant nok det. Men jeg regner med vi sveiser på min da. (er bare snakk om bakpotte). Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen karlstad Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 jeg har sveiset 2"tommer på min fra manifoild.. kun en lyddemper og en cat resten er rakt! (brukte cat også pga eu-kontroller og teknisk kontrol) brukte tig på rutfrie potta og resten er vanlige rør.. ikke rusta enda! Siter -toyota mr2 mk1 (banebil) -toyota mr2 mk3 (vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg