Gå til innhold

sveise effektanlegg selv

Ranger emnet

kzn

Anbefalte innlegg

noen som har erfaring med det?

vurderer å gjøre det på vectraen min... blir så dyrt å kjøpe nytt komplett...

har du sveise aperat er det ikke noe stress å sveise selv er bare å kjøpe løse rør og begynne det? 2" strake rør er fint? hehe eller kaste in noen lyddempere her og der?

sikert noen som har ¨mer peil en meg her da jeg ikke fysisk har sveiset effekt alegg selv ber hjulpet til..

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage effektanlegg selv skal ikke være noe stort problem det.

Men pass på å ha iallefall ei bakpotte da, ellers vil lyden være no jævli! :rolleyes:

Det du trenger er vell stort sett kun rør, gummioppheng og eksosklemmer.

Vil anbefale å bygge i 2" eller 2.25", noe over det vil bare være for utseendets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

164km/t i 80-sone! Venter på dom... :'(

Litt off-topic; men det må gjøre vondt... føler med deg... personlig har jeg hatt flaks... fotobokser dukker opp tilfeldigvis mens jeg er i en forbikjøring, så da blinker det ikke, eller mens jeg sitter å banner en kveld når jeg vil fort (alt for fort) hjem og han "idioten som ligger forran ikke slipper meg forbi, og så plutselig ser jeg at de vinker inn han bak meg i fartskontroll og han forran ble plutselig en reddende engel og jeg bestemmer meg for å ta det rolig hjem...

on topic: ikke gjør som en person jeg vet om (skal ikke nevne navn, men dårlig jobb) som ikke sveiset, men bare festet med rørklemmer ved downpipe, og ved bakaksel og endepotta, mens ved den mitre lyddemperen er det ingen rørklemmer så det er masse eksoslekasje, og eksosanleggets eneste steder de er festet er i endepotta og i downpipen noe som heller ikke er så bra... sveis er min mening. finn en kompis som kan sveise, eller finn en som kan sveise og bli bestevennen hans for en liten periode :rolleyes:

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic; men det må gjøre vondt... føler med deg... personlig har jeg hatt flaks... fotobokser dukker opp tilfeldigvis mens jeg er i en forbikjøring, så da blinker det ikke, eller mens jeg sitter å banner en kveld når jeg vil fort (alt for fort) hjem og han "idioten som ligger forran ikke slipper meg forbi, og så plutselig ser jeg at de vinker inn han bak meg i fartskontroll og han forran ble plutselig en reddende engel og jeg bestemmer meg for å ta det rolig hjem...:

Er ikke så vondt lenger nå, men akkurat da jeg ble stoppa følte jeg bare for å dø...Men jeg ser det positive i det; Nå har jeg god tia på å sette bila i god stand :D

on topic: ikke gjør som en person jeg vet om (skal ikke nevne navn, men dårlig jobb) som ikke sveiset, men bare festet med rørklemmer ved downpipe, og ved bakaksel og endepotta, mens ved den mitre lyddemperen er det ingen rørklemmer så det er masse eksoslekasje, og eksosanleggets eneste steder de er festet er i endepotta og i downpipen noe som heller ikke er så bra... sveis er min mening. finn en kompis som kan sveise, eller finn en som kan sveise og bli bestevennen hans for en liten periode :rolleyes:

Skal vell egentli gå greit uten å sveise da, men bruk eksospasta i skjøten mellom rørene(bruk nok) og bruk klemmer med rett diameter som skrus til hardt.

Men selvsagt, har du tilgang til sveiseapparat og har en liten peiling på sveising(eller kjenner noen) så er vell det beste og gjøre det da...Mne som sagt litt mere arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust på eksosanlegg kan man vel ende opp med uansett over tid, men tror nok heller jeg ville satsa på å få det sveisa ordentlig enn klemmer og pasta da dette sjelden holder seg noe lenger hvertfall.

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust på eksosanlegg kan man vel ende opp med uansett over tid, men tror nok heller jeg ville satsa på å få det sveisa ordentlig enn klemmer og pasta da dette sjelden holder seg noe lenger hvertfall.

Okai, er vel sant nok det. Men jeg regner med vi sveiser på min da. (er bare snakk om bakpotte).

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider