Gå til innhold

bensin forbruk

Ranger emnet

SSK

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt extra i det siste på å bytte motor i 240n min, og har også tenkt litt på bensinforbruk, har mest lyst på b230ft/fk

Så åssen er forbruket på b230ft/fk, tenker da på orginale motorer.

kunne gjerne tenkt meg å endt opp med litt snillere forbruk en på min b23a, som jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. var langkjøring. førde-stryn (du kan selv se veiene.. og det er ikke mulig å kjøre så alt for fint. inkl. også et 600m høyt fjell og noen mil med vanvittig dårlige veier)

ja den passer rett på blokka, men du må ha svinghjul fra en volvo med B230F motor og M47 siden FK motoren bare kom i 940 med M90 kasse og det er dobbeltmassesvinghjul på M90. men bortsett fra det passer det meste. ligger en tråd (en.. minst) om dette her på 240 forumet der jeg har skrevet ned en grei smørbrødliste over det du må gjøre.

edit: http://www.bilforumet.no/topic/63280-montere-b230ft-i-240-m-b230a/?do=findComment&comment=640575 står om FT motor her med det er IDENTISK med FK.. eneste forskjell ligger i ladetrykket (wastegate)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. var langkjøring. førde-stryn (du kan selv se veiene.. og det er ikke mulig å kjøre så alt for fint. inkl. også et 600m høyt fjell og noen mil med vanvittig dårlige veier)

Jada, Førde-Stryn med jevn kjøring. Finnes ikke en eneste sving på veia.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Førde-Stryn med jevn kjøring. Finnes ikke en eneste sving på veia.

korrekt.. men jeg har faktisk kjørt de 12milene på 5. gir uten å gire en eneste gang.. og da synes jeg bilen min drar greit :D til og med oppover fjellet drar det såpass at jeg ikke kan ha full gass sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider