Skody Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Dette er ment å være en handleguide for alskens materialer og ting og tang du trenger. Hvis du vet av steder, helst i Norge, Sverige osv som har bra utvalg, bra priser eller god service kan du poste der her så skal jeg legge det til i lista :) Jeg visste av flere i sverige med stort varelager av kølfiber, men disse glemte jeg å lagre i favoritter :( Norge Biltema - Over hele landet - Glassfiberstrie, glassfiberduk, polyester, gelcoat, billige pensler - Fullgod kvalitet til lavpris. - Du får ingen service der, men det visste du nok fra før ;) A/S Maritim - utenfor Arendal. - Forhandler Norpol og West System - Bra webshop med priser online West System Norge - Oslo, like ved Fyrstikktorget? - Norsk filial med utmerkede produkter. Spesialister på båtskrog etc. - West-pakka kan brukes til "alt"; liming,sparkling,støping, u name it! - Fine "how to" artikler, bra utvalg av produkter og verktøy. AutoCustom.no - Tønsberg + webshop. - Ikke oppe og går enda. Men ser lovende ut. Sjekk ut #10 i denne tråden. Fleischers AutoDesign. - Elverum. - Swedac DC-P 500 lyddempemasse og DG-A2 Viskoelastisk dempelim. Sverige Byggplast och båtprylar - Har också mycket med glasfiber och bonocell, har återförsäljare lite över allt. Al Composite - Inriktar sig mest mot kolfiber. (ifall ni beställer härifrån så öppna paketet direkt när ni får det, dom lägger fakturan inuti paketet, jag missade på det en gång) APC composite (tel 0920-250660) firma här i Luleå som både gjuter glasfiber och kolfiber har divinycell . Men ska ni bara ha divinycell borde det gå beställa direkt ifrån divinycell tel 0430-16300, jag har dock inte köpt därifrån. Glasfiber teknik i landskrona - håller på med glasfiber har genomskinlig gelcoat ifall någon ska ha till kolfibergjutning. Svenska Tanso - Ifall ni ska ha mycket fiber, bra priser fast dom vill hälst att man köper över 10 m2 kolfiber eller 100 m2 glasfiber annars tar dom ut en extra avrullnings kostnad. Hjertmans - Egentligen en båt tillbehörs firma. USA / Utaskjærs The Composites Store - Tehachapi, California, Uniten - Fiberglass, Aramid (Kevlar), Carbon Fiber, Vacuum Bagging, Epoxy Application Tools+++ - Ålreite "how to" artikler med bilder, bra utvalg av produkter og verktøy. US Composites - Usa do'h.. - Fiberglass , Epoxy , Composites, Carbon Fiber, Verktøy++ - Mye likt West Systems sitt utvalg. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 http://www.maritim.no/ utenfor Arendal. Forhandler Norpol og West System Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 er det noen som vet hvor jeg kan skaffe leire sånn som de viser på den ene tråden? trenger en del ganske snart... denne type leire er det jeg trenger. Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunwave Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Hvor mye glassfiber m/tilbehør trenger man egentlig? F.eks. til å lage en normalt stor støtfanger helt fra scratch (uten at man tar hensyn til form og sånt, bare selve produktet) Ser at Maritim A/S har duker på 10 meter og 20 kg spann med gel-coat... Er det veldig mye? Siter __________________ 2003 Audi A4 Avant (x)1995 Mitsubishi Colt (x)1978 Chevrolet G20 Beauville Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Disse to kassene tok 10-15m 300g strie. Og de er bare halvveis, 4 lag sålangt. Skal være ca 7 lag. Se http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=75136 Ser at Maritim A/S har duker på 10 meter og 20 kg spann med gel-coat... Er det veldig mye? Jeg aner ikke hvor mye som går med til en fanger, men jeg kan si at 10 meter strie IKKE er mye. 20kile gelcoat derimot, ER mye! :D Tror jeg da. Det høres ut som nok til en liten båt :hammer Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunwave Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Hva er egentlig denne polyesteren som brukes for å støpe? Driver å sjekker biltema sine sider nå, skal ta meg turen og handle i morgen, men finner ikke "polyester", bare polyester-sparkel mm. Er det dette jeg skal ha? Noen som orker bryet med å finne link eller artikkelnummer/navn til polyesteren som skal brukes når jeg støper? Siter __________________ 2003 Audi A4 Avant (x)1995 Mitsubishi Colt (x)1978 Chevrolet G20 Beauville Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Polyesteren kommer i liter og femliters spann. Tror bare de heter polyester. I tillegg må du ha en boks herder, den er liten, desiliter eller noe. koster ingenting. Konsistensen minner om tynn maling, bruk pensel eller rull, noe billig noe, for de blir ubrukelige etterpå. Biltema polyester (link) Ligger under universal\plastsparkel i kjemiavdelingen på nettsiden. Finner det ikke når man søker på polyester Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 hva er forskjellen på Gelcoat og polyester? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Konsistensen minner om tynn maling, bruk pensel eller rull, noe billig noe, for de blir ubrukelige etterpå Vask verktøyet i aceton! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 InstallBay.no Norges største og mest komplette nettside for montasjemateriell og innstalasjonsutstyr for bilstereo Webshopen vil lagerføre utstyr som bl.a: støvmasker, vernemaske, sparkelspader, tenger, glassfiberrulle, dempematterulle, fil og raspsett, støpeplast, aceton, tynner, polyester, glassfibermatter, glassfibervev, tape i forskjellige utførelser, sparkel, fyller, grunning, spraylakk, skruer, kontaktlim, smeltelim, superlim, diverse klips, sandpapir i forskjellig størrelser og fasonger, høyttalerbaffler, krympestrømper, kabler i forskjellig tykkelse, koblingsutstyr som fordelingsblokker osv, kondensatore, bil- og småbatterier, tepper, basskassefilt, vinyl i forskjellige farger og strukturer, ferdig bygde basskasser, diverse luftverktøy, looms til å trekke over kabler i forskjellige farger og tykkelser og et enormt utvalg av dempemateriell til svært fornuftige priser. Følg med på InstallBay.no da vi stadig oppdaterer med nye spennende produkter[/b]:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polyfibe Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 InstallBay.noNorges største og mest komplette nettside for montasjemateriell og innstalasjonsutstyr for bilstereo Webshopen vil lagerføre utstyr som bl.a: støvmasker, vernemaske, sparkelspader, tenger, glassfiberrulle, dempematterulle, fil og raspsett, støpeplast, aceton, tynner, polyester, glassfibermatter, glassfibervev, tape i forskjellige utførelser, sparkel, fyller, grunning, spraylakk, skruer, kontaktlim, smeltelim, superlim, diverse klips, sandpapir i forskjellig størrelser og fasonger, høyttalerbaffler, krympestrømper, kabler i forskjellig tykkelse, koblingsutstyr som fordelingsblokker osv, kondensatore, bil- og småbatterier, tepper, basskassefilt, vinyl i forskjellige farger og strukturer, ferdig bygde basskasser, diverse luftverktøy, looms til å trekke over kabler i forskjellige farger og tykkelser og et enormt utvalg av dempemateriell til svært fornuftige priser. Følg med på InstallBay.no da vi stadig oppdaterer med nye spennende produkter[/b]:) Bra vist reklame.. ;) Siter 89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic Vw Passat Highline 1,9TDI x 94 Bmw E34 525TDS x 02 Audi A6 1,8T St. x 89 Bmw E34 520i M20/B20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Bra vist reklame.. ;) Den ble laget på oppfordring fra Skody, som er moderator på dette forumet. editen var bare for å endre firmanavn, siden vi har skiftet navn og domene:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 Linken til Autocostum/Innstallbay er ikke riktig i det første innlegget. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Martin] Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Hva bruker jeg til å vokse en plugg med, og hvor kjøper jeg det? Har fått meg med at det er en form for voks uten silikon, men snakker vi bilvoks, eller er det snakk om annen type voks? Siter -98 Nissan 200sx Racing s14a -87 Volvo 240 GL, vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Spør på ei båtsjappe. Husker ikke hva det heter, men det er en egen formvoks. Hvis du vil eksperimentere litt bruker ei jeg bodde hos helt vanlig bordsmør til å støpe gips-modeller. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg