Gå til innhold

B230FK startsperre fra 940

Ranger emnet

btl

Anbefalte innlegg

Hei, noen som vet hvordan man fikser denne?

Det er en sånn type med en imobilizer som sender frekvenser. Det er tenningsnøkkelen som aktiviserer imobilisern, men vi har ikke den låssylinderen. Denne imobilisern sender frekvenser så det er ikke barebare å kople den ut. Er det noen som vet om noen som kan smi om boksen?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er en 1997. Glemte å nevne det. ja, det er ikke alle som er levert med startsperre tror jeg. Tror ikke helt på at det bare er å stappe inn trimchip. Hvem vil da sette inn trimchip hvis de mister startsperra si? (lettere å stjele bilen) Her snakker vi om orginalt da:) men er det alternative bokser man kan bruke? eller er det chipper man kan bruke som tar bort denne startsperra, som er ubruklig for oss?

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er en 1997. Glemte å nevne det. ja, det er ikke alle som er levert med startsperre tror jeg. Tror ikke helt på at det bare er å stappe inn trimchip. Hvem vil da sette inn trimchip hvis de mister startsperra si? (lettere å stjele bilen) Her snakker vi om orginalt da:) men er det alternative bokser man kan bruke? eller er det chipper man kan bruke som tar bort denne startsperra, som er ubruklig for oss?

er ikke sikker på hvordan det der er i en 940,hva mangler for at motorn skal statre da? går ikke startmotorn engang?

iallefall da jeg satte inn b230fk i min 142 så var det en sen 97 modell motor med "startsperre",allt var ok men den starta selvsagt ikke,det gjorde den derimot med en gang da jeg kjøpte en chip og satte inn..

Mulig den der imobilizergreia er noe helt annet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker på hvordan det der er i en 940,hva mangler for at motorn skal statre da? går ikke startmotorn engang?

iallefall da jeg satte inn b230fk i min 142 så var det en sen 97 modell motor med "startsperre",allt var ok men den starta selvsagt ikke,det gjorde den derimot med en gang da jeg kjøpte en chip og satte inn..

Mulig den der imobilizergreia er noe helt annet...?

Er imobilizer på 960'n min. men det er helt egen boks og har ingen innvirkning på hjernen. Har jo bytta motor og boks og det greiene funker fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nummeret på boksen (bosch nummer) er 0280 000 984

Her er det slik at det går en ledning fra imobilizern og til boksen for bensin. Jeg vet ikke hva slags signaler denne imobilizern sender, om det er ett spenningssignal eller om det er frekvenser eller pulserende. Mangler litt koplingsskjemaer for å skjønne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nummeret på boksen (bosch nummer) er 0280 000 984

Her er det slik at det går en ledning fra imobilizern og til boksen for bensin. Jeg vet ikke hva slags signaler denne imobilizern sender, om det er ett spenningssignal eller om det er frekvenser eller pulserende. Mangler litt koplingsskjemaer for å skjønne det.

er ikke sikker, men regner med at det er bare spenning inn på bensin.

er ikke 100% sikker.

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker, men regner med at det er bare spenning inn på bensin.

er ikke 100% sikker.

De har nok ikke gjort det så enkelt. Imobilizeren har egen styreenhet og antenne osv. Det var ikke jeg som skrudde ut motoren, så det ble ikke med og man er nødt til å ha det med fra samme bilen. Imobilizern sender ett signal av ett slag, og jeg tror den faktisk er programert til bensin-styreenheten. Bensinstyreenheten sjekker så om den får rett signal fra imobilizern, og hvis ikke så nekter den å mate motoren med bensin. Så her snakker vi om avanserte greier. Sikkert frekvenser eller pulseringer. Hjelper ikke mye med direkte 12V eller med noen motstander imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte meg at det var derfor imobeliseren hadde egen boks jeg. pga da skjekka den signalene den fikk fra tenningslåsen og sentrallås.. kontrollerte. og om det var riktig sendte strøm til bensin styreenheten. liksom som en "av,på" bryter. dette pga det funker uten boksen på andre biler. :)

men når du vrir om nøkkelen, hva skjer?

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte meg at det var derfor imobeliseren hadde egen boks jeg. pga da skjekka den signalene den fikk fra tenningslåsen og sentrallås.. kontrollerte. og om det var riktig sendte strøm til bensin styreenheten. liksom som en "av,på" bryter. dette pga det funker uten boksen på andre biler. :)

men når du vrir om nøkkelen, hva skjer?

Klipt fra TPC:

Jag har en box från en 98 med chip till en 94 och det fungerar bra.

Men med orginal chip var boxen stendöd !

Så startspären sätts ur funktion med äldre chip!

Men jag är osäker på vilka boxnumer jag har.

Den boksen har visst ikke løst chip heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider