Gå til innhold

Bilen lugger...bensinpumpa gåen?

Ranger emnet

JROdden

Anbefalte innlegg

Bilen lugger litt...nesten uansett turtall. Litt mer merkbart når bilen er kald, men også når den har gått en stund. Dette er ved 2000rpm også liksom, så jeg råkjører ikke med kald bil før det kommer...

Det føles som akkurat det sekundet du skjønner at du har gått tom for bensin... i 0.5 sek ca...så tar den tak igjen...

Kan bensinpumpa begynne å streike?

Det hører med til historien at bilen er en 200sx s13 med T28 turbo uten turbokontroller... Så jeg lader visst ca 0.3 bar

Noen ideer?

-jr @ jro alfakrøll rangerbox.net

Polo 1.0 50hk, 0-100 i løpet av formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet jeg.. bilen "lugger" litt under akselerasjon noen ganger.. helst når det er litt kaldt..

har en mistanke om at det er bensinpumpa som begynner å ta kveld,ja..

har planer om å prøve å bytte bensinfilter å se om det hjelper..

btw,jeg lader 0.9 bar på org. turbo og kjører med org. eksos...

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JRodden = [Ranger] såvidt jeg husker?

Altså er grunnen til at han bare lader 0.3 bar at han har fått montert essex's sin gamle T28 turbo med wastegate.

Lugging kan være så mangt.. bytt plugger, bytt bensinfilter, og rengjør luftmassemåleren.

Tviler litt på at det er pumpen.. men denne bør byttes uansett.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

JRodden = [Ranger] såvidt jeg husker?

Altså er grunnen til at han bare lader 0.3 bar at han har fått montert essex's sin gamle T28 turbo med wastegate.

Lugging kan være så mangt.. bytt plugger, bytt bensinfilter, og rengjør luftmassemåleren.

Tviler litt på at det er pumpen.. men denne bør byttes uansett.

Hvordan rengjør man luftmassemåleren? Jeg har sånn flueøye måler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner bare til typen på sx'en jeg... det er et stort hull som luften strømmer gjennom, og rett ved siden av er det et lite hull med 2 tynne tråder inni. ser ut som trådene fra en lyspære. Vaske disse ekstremt forsiktig med litt rødsprit på en q-tips. Brister tråden koster det bare 7000,- for en ny måler ;)

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider