Gå til innhold

Bygge om fra 4-5 girs

Ranger emnet

113deluxe

Anbefalte innlegg

Jeg har bytta fra 4trins til 5 trins på golfen min. Tok bare vinkelsliperen og kappa vekk sperringa som er på høyre side av spaken. du ser det er en metallplate som er nesten lik som den sperra mellom 1 gir og R

Bilde:

gear.jpg

Neddi der :)

Mvh

ZpeTTeT

(x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt)

(o) Vw Vento 94mod

(o) Vw Caravelle 1,6d 89mod

(o) Vw Boble 1200 64mod

(x) Vw Boble 1300 66mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytta fra 4trins til 5 trins på golfen min. Tok bare vinkelsliperen og kappa vekk sperringa som er på høyre side av spaken. du ser det er en metallplate som er nesten lik som den sperra mellom 1 gir og R

Bilde:

gear.jpg

Neddi der :)

Mvh

ZpeTTeT

Du bytta ikke noe på selve girkassa?

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok bare hele girkassa fra 1,8 literen og satt rett på min 1,6.. bytta ingen stag eller noe. må justere litt på giroverføringa bare. om jeg ikke husker feil er det 1 13mm som du må justere på. fra selve staget som kommer fra girspaken og frammover.. dreiv vel en 30 min med og justere det. ;D

(o) Vw Vento 94mod

(o) Vw Boble 1200 64mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok bare hele girkassa fra 1,8 literen og satt rett på min 1,6.. bytta ingen stag eller noe. må justere litt på giroverføringa bare. om jeg ikke husker feil er det 1 13mm som du må justere på. fra selve staget som kommer fra girspaken og frammover.. dreiv vel en 30 min med og justere det. ;D

Nedi motor rommet eller?? SHOW ME!!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ikke noe bilde i farta gitt. Men gå under bilen så ser du hva jeg mener :)

er ei klemme som staget fra girspaken kommer fra går inn i. for og løsne på den trur jeg det var 1 13mm. så må du bare justere det til alle gira passer med der spaken skal stå. fikk 3dje der 1giret var osv. men du må bare justere det te. fikk det te te slutt jeg

(o) Vw Vento 94mod

(o) Vw Boble 1200 64mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deeluxe! Du bytter den hvite plastovergangen som det ble snakket om her tidligere. Så tar du enten å bytter girspakboksen til 5 girs typen eller tar frem vinkel slipern og tar bort sperren :-) 5 trinns kassa må i og ja :)

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deeluxe! Du bytter den hvite plastovergangen som det ble snakket om her tidligere. Så tar du enten å bytter girspakboksen til 5 girs typen eller tar frem vinkel slipern og tar bort sperren :-) 5 trinns kassa må i og ja :)

Tenker nok vinkelsliperen skal få gjøre jobben jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Jeg skulle gjerne sett hvordan du har gjort dette jeg også-- Jeg sliter en del med overføring min. Men når jeg dytter girene på plass manuelt (DVS att jeg styrer giret selv fra motoren mens en sitter i bilen og holder clutchen inne så funker alt som det skal) ergo funnet ut att kassa mi er helt fin. men resten av veien fra girspaken er det noe seriøst feil. Om jeg har den i 3 eller 4 gir så er girspaken like slapp som om bilen står i fri. Når jeg skal ha bilen i 1 gir, så må jeg trykke ned og sette den der revers er. Samme gjelder 2 gir. bare att jeg må trekke den ned. 5 gir får jeg den ikke inn i i det hele tatt. Noen ideer om dette?????

send meg gjerne en post privat til meg her på siden. I og med att jeg ikke har golf 2 så følger ikke så mye med på dette forummet..

PLZ :)

And thats the way the cockie crumbles.

RIDES:

Golf GTI 99 MOD

SsangYoung Rexton 07 MOD

Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider