Gå til innhold

Sveisasperre :)

Ranger emnet


Excaliburz

Anbefalte innlegg

JA da har vi gjort det...Endelig!

Sveisa sperre på Volvon til beje her på bilforumet...Var ute og prøvde den...Fy flate sier jeg bare! Så rått! Nå blir det banekjøring igjen da! ;)

Den her gangen skal vi ligge bredt!

 

EDIT: Noen som vet en clutch som holder litt bedre enn originalen? Navn og pris hadde også vært kjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jepp.. btw, husk og bruk nok varme. og mer en nok pinner (elektroder) om du sveiser med det.. så det holder i lengden.. =)

 

Hei,

Er det mye styr å få sveiset dette shitte ? :) Hørt at man må ta ut noe i akslingen så det ikke kiler seg fast når det blir varmt..

 

Har du noen bilder av hvor å hvordan du tok ut og slikt ? Er det en stor jobb?

Jeg har planer om å sveise sperre på min før jeg skifter :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tapp av olje

ta av lokket

vask med et eller annet for å bli kvitt oljen inni selve diffhuset

sveis, jo mer jo bedre. men tenk litt på at ting vrir seg når du sveiser i det..

snu diffen 180grader og sveis mer..

vask etter deg, skru på lokket og fyll på olje..

 

god tur :D

 

Var akkorat det jeg tenkte på at det kan vri seg eller utvide seg slik at alt går treigt.. Har en kompis som gjorde det..

 

Noen måter at det er mindre kjangs for at det vrir seg å slikt da ? Eller går det and å gjøre det når den står inni bare med litt og litt sveising liksom ?

 

"dsst" "dsst".. "dsst" :D Ikke "dzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzt" da har du garantert varme til at ting går skeift :) :rolleyes:

 

Mente da å punkt svese på en måte vist du forståd :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går ikke å punktsveise.- du må ha mye strøm og god innbrenning om det skal vare mer enn ei uke..

 

det viktigste er at du sveiser like mye på begge sider

 

edit: det er best å sveise med pinner for da får du bedre innbrenning. og å punktsveise med pinner kan bli et langvarig prosjekt.. slagg og fastbrenning er din fiende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke hvilke tråder det var;p men ble smelta bort om vi brukte noe mer til meg værtfall, men det er jo sefølgelig bare og prøve seg fram det, greit og få brukt nok varme når man skal smelt sammens ja

01: Volvo v70 XC

solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2

solgt. Nissan 200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår