Excaliburz Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 JA da har vi gjort det...Endelig! Sveisa sperre på Volvon til beje her på bilforumet...Var ute og prøvde den...Fy flate sier jeg bare! Så rått! Nå blir det banekjøring igjen da! ;) Den her gangen skal vi ligge bredt! EDIT: Noen som vet en clutch som holder litt bedre enn originalen? Navn og pris hadde også vært kjekt Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beje Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 thihi, ble bare konge det ja du;) var bare tung på ratte eneste jeg merka enda når jeg kjørte hjem no, ellers var den no ikke så ille i svingene heller :D Siter 01: Volvo v70 XC solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2 solgt. Nissan 200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 *sveise*sveise* sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 thihi, ble bare konge det ja du;) var bare tung på ratte eneste jeg merka enda når jeg kjørte hjem no, ellers var den no ikke så ille i svingene heller :D Se det positive i det...God trening for armene ;) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beje Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 hehe, jepp.. btw, husk og bruk nok varme. og mer en nok pinner (elektroder) om du sveiser med det.. så det holder i lengden.. =) Siter 01: Volvo v70 XC solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2 solgt. Nissan 200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 hehe, jepp.. btw, husk og bruk nok varme. og mer en nok pinner (elektroder) om du sveiser med det.. så det holder i lengden.. =) Hei, Er det mye styr å få sveiset dette shitte ? :) Hørt at man må ta ut noe i akslingen så det ikke kiler seg fast når det blir varmt.. Har du noen bilder av hvor å hvordan du tok ut og slikt ? Er det en stor jobb? Jeg har planer om å sveise sperre på min før jeg skifter :D Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 tapp av olje ta av lokket vask med et eller annet for å bli kvitt oljen inni selve diffhuset sveis, jo mer jo bedre. men tenk litt på at ting vrir seg når du sveiser i det.. snu diffen 180grader og sveis mer.. vask etter deg, skru på lokket og fyll på olje.. god tur :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 tapp av oljeta av lokket vask med et eller annet for å bli kvitt oljen inni selve diffhuset sveis, jo mer jo bedre. men tenk litt på at ting vrir seg når du sveiser i det.. snu diffen 180grader og sveis mer.. vask etter deg, skru på lokket og fyll på olje.. god tur :D Var akkorat det jeg tenkte på at det kan vri seg eller utvide seg slik at alt går treigt.. Har en kompis som gjorde det.. Noen måter at det er mindre kjangs for at det vrir seg å slikt da ? Eller går det and å gjøre det når den står inni bare med litt og litt sveising liksom ? "dsst" "dsst".. "dsst" :D Ikke "dzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzt" da har du garantert varme til at ting går skeift :) :rolleyes: Mente da å punkt svese på en måte vist du forståd :D Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 går ikke å punktsveise.- du må ha mye strøm og god innbrenning om det skal vare mer enn ei uke.. det viktigste er at du sveiser like mye på begge sider edit: det er best å sveise med pinner for da får du bedre innbrenning. og å punktsveise med pinner kan bli et langvarig prosjekt.. slagg og fastbrenning er din fiende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudi Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Går bra å bruke kompakt trå, bare ha nok strøm å mating på. Evnt bruke rør trå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 man kan jo alltids forvarme litt hvis man har mye utstyr.. gassbrenner eller no.. da blir det mindre spenninger.. menen.. kan sveise med orntelig rørtråd apperat også.. da det er relativt varmt sveisene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beje Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Funker no fint til meg enda, merker ikke noe treghet ellernoe, sveisa med elektroder, mellom 70-100apm brukte vi.. kan prøv og få ut noen bilder, men dem ble ikke så bra :P Siter 01: Volvo v70 XC solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2 solgt. Nissan 200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Ikke mere strøm ? 3.25mm elektrode? syns det burde vært nermere 120 men, Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beje Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 husker ikke hvilke tråder det var;p men ble smelta bort om vi brukte noe mer til meg værtfall, men det er jo sefølgelig bare og prøve seg fram det, greit og få brukt nok varme når man skal smelt sammens ja Siter 01: Volvo v70 XC solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2 solgt. Nissan 200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Var jeg som lå der å jævla med det igår, så anbefaler å fjerne krengningstag og skråstag i samme slengen, hvis ikke blir det ganske umulig å komme til.. :) Edit: 3.25mm rutil, 70-100A holdt lenge.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg