Gå til innhold

Problemer ved toppakning bytte VR6

Ranger emnet


mi_R16

Anbefalte innlegg

Har akkurat byttet toppakkning og øverste registerkjede strammerskinne på en VR6 motor. Har da hatt av topp, girkasse, svinghjul osv. Problemet er at når jeg starter motoren etter den ble satt sammen lager den seriøst med stygge lyder pluss at den reagerer nesten ikke på gasspådrag, men ellers går den fint på tomgang. Høres ut som en gammel dieselmotor eller at alle løfterene er full i luft. Har luftet alle løfterene og sjekket at registerkjedet e satt rett på og har gått tom for andre ideer om hva annet som kan være gale. Skal ikke si 100% at kjedet er rett på men det virker sånn når alle merkene stemmer overens. Noen som har peiling på hva som kan være gale??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat byttet toppakkning og øverste registerkjede strammerskinne på en VR6 motor. Har da hatt av topp, girkasse, svinghjul osv. Problemet er at når jeg starter motoren etter den ble satt sammen lager den seriøst med stygge lyder pluss at den reagerer nesten ikke på gasspådrag, men ellers går den fint på tomgang. Høres ut som en gammel dieselmotor eller at alle løfterene er full i luft. Har luftet alle løfterene og sjekket at registerkjedet e satt rett på og har gått tom for andre ideer om hva annet som kan være gale. Skal ikke si 100% at kjedet er rett på men det virker sånn når alle merkene stemmer overens. Noen som har peiling på hva som kan være gale??

 

Kan høres ut som om motoren er 180 grader feil på tenning, Hvis du ikke får turtall eller at den reagerer på gasspådrag, Du kan enten bytte om pluggledningene eller justere inn registret riktig OG denne gangen sette rotoren på merkene:)

Veit ikke tenningsrekkefølgen på 6syl men på 4 syl så blir det 1-3 og 2-4.....

Prøv dette.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut hva som var gale. Registerkjeden var en tann eller noe feil. Uten at jeg var klar over det var det to identiske merker på svinghjulet. Ene indikerer tdc på syl 1 og andre noen grader etter tdc. Dette var ikke så lett å finne ut av ved å se igjennom et lite tittehull i girkassen og ikke fant jeg noe om det i service manualen heller. Bare rein flaks at ikke ventilene hadde gått i stemplene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Har funnet ut hva som var gale. Registerkjeden var en tann eller noe feil. Uten at jeg var klar over det var det to identiske merker på svinghjulet. Ene indikerer tdc på syl 1 og andre noen grader etter tdc. Dette var ikke så lett å finne ut av ved å se igjennom et lite tittehull i girkassen og ikke fant jeg noe om det i service manualen heller. Bare rein flaks at ikke ventilene hadde gått i stemplene.

 

 

flaks der eirik:)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør forsiktig i tettbygde strøk og byer, dette var ikke digg

http://www.ba.no/eceRedirect?articleId=1156777&pubId=41

Du Kenneth, du Kenneth.. Skal ikke være lett å lære av andre sine feil nej.. Er det rart forsikring for undommer er skam dyrt?! Kor mange timer hadde du bilen før den va vrak? :drive2

http://www.ba.no/nyheter/article1635154.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår