Gå til innhold

Da var det gjort...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Bestilt fra USA:

1 stk hot rod forstilling.2150$.

1 par motorfester. 50$.

1 stk 92 mod CSB. 725$.

1 stk HEI elektronisk fordeler. 170$.

1 stk cross flow Professional Products innsug. 180$.

 

All innenlands frakt i USA inkludert.

 

 

Så får vi se om jeg har driti meg ut med den motoren, eller om de gutta er så ok som de virket.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye må du betale i frakt på motoren da ? Grunnet til at jeg lurer er fordi jeg har en kamerat som trenger en Csb og vi lurer på om kanskje bestille fra statene kan være lurt....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Jet Carrier. Det koster 1500kr fra USA's østkyst og til Oslo for inntil 500 kg.

 

Akkurat nå krangler jeg litt med butikken som selger HEI fordeleren og innsuget.

De liker ikke at privat adressen min og shipping adressen (mailboksen i New Jersey) er forskjellige. I tillegg har de fått info fra sitt kredittkort selskap at nummeret mitt ikke er korrekt. Fatter det ikke. Har jo kjøpt en masse de siste dagene på det kortet?

 

Noen bryr seg ikke om den forskjellen, mens andre er jækla nøye på det. Skjønner ikke helt hvorfor. Det er jo jeg som taper pengene uansett. De tar seg jo betalt på forskudd?

Håper det går i orden snart, for båten går den 19/5...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Jet Carrier. Det koster 1500kr fra USA's østkyst og til Oslo for inntil 500 kg.

 

Akkurat nå krangler jeg litt med butikken som selger HEI fordeleren og innsuget.

De liker ikke at privat adressen min og shipping adressen (mailboksen i New Jersey) er forskjellige. I tillegg har de fått info fra sitt kredittkort selskap at nummeret mitt ikke er korrekt. Fatter det ikke. Har jo kjøpt en masse de siste dagene på det kortet?

 

Noen bryr seg ikke om den forskjellen, mens andre er jækla nøye på det. Skjønner ikke helt hvorfor. Det er jo jeg som taper pengene uansett. De tar seg jo betalt på forskudd?

Håper det går i orden snart, for båten går den 19/5...

 

Okay....1500 ja, ikke dårlig !

 

Jeg tenkte automatisk at du sendte med fly egentlig, men såklart er det bedre med båt visst man kan vente litt.... du bruker Jet ja....med små ting har jeg funnet ut at det var bedre å sende til seg selv, alså da fra Jegs eller summit da :)

 

Ønsker deg lykke til !

:)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Jet Carrier. Det koster 1500kr fra USA's østkyst og til Oslo for inntil 500 kg.

 

Akkurat nå krangler jeg litt med butikken som selger HEI fordeleren og innsuget.

De liker ikke at privat adressen min og shipping adressen (mailboksen i New Jersey) er forskjellige. I tillegg har de fått info fra sitt kredittkort selskap at nummeret mitt ikke er korrekt. Fatter det ikke. Har jo kjøpt en masse de siste dagene på det kortet?

 

Noen bryr seg ikke om den forskjellen, mens andre er jækla nøye på det. Skjønner ikke helt hvorfor. Det er jo jeg som taper pengene uansett. De tar seg jo betalt på forskudd?

Håper det går i orden snart, for båten går den 19/5...

 

Hehe..jeg har kranglet endel med diverse selskaper selv om dette, både pr. mail og telefon. Det er en stor fordel å bruke firma som aksepterer paypal. Da er det paypal som godkjenner kortet, de bare får pengene. Det er ofte firmaene stiller dokumentasjonskrav som førerkort, bankutskrift osv. som virker tungvint for oss. Etter å ha scannet inn og lagret dette er det en enkel sak å sende om nødvendig. Mange er som regel firkantede i sine krav og da er det bare å bøye etter.

 

Flott at du fikk tak i det du trengte. Jeg har nylig ordnet båtfrakt selv, med en stor bestilling av bildeler fra Summit og fra Coximport. Delene fra Summit klarte Magnum å sende med fly allikevel, så dem har jeg fått allerede. Betalte heldigvis ikke ekstra da det ikke var min feil :)

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordnet seg tilslutt, heldigvis. Jeg ringte og godsnakket litt med de. Ba de evt ta kontakt med FatMan som allerede har sendt avgårde (og tatt betaling for) forstillinga. Ikke for å sjekke dekningen på kontoen, selvsagt, men for en slags sjekk av min identitet.

 

Typen hos Car Shop fortalte at problemet ikke var nytt. Når de skulle belaste kort tilhørende eiere utenfor USA, hendte det at man feilaktig fikk beskjed om at dataene på kortet ikke stemmer, selv om alt var ok.

Kortfirmaene i USA sa dette skyldest en datafeil, men hadde ikke greid å rette på det.

På generelt grunnlag anbefalte de sine kunder å avvise handelen i slike tilfeller for sikkerhets skyld.

 

Men selgeren hos Car Shop lot det gå likevel. Jeg tror nok det gir litt tillit å ringe til de i slike tilfeler, istedefor bare å sende en masse mailer.

 

Men dette å samle deler fra flere firmaer inne en viss utskipingsdato er litt av en jobb!

- Først finne forhandlere på nord-øst kysten for å beregne leveringstiden greit til New Jersey. Vestkysten er jo 1-2 uker unna. Bommer du med avgangstidene hos Jet Carrier, så bitene fordeler seg på to forskjellige avganger, blir jo frakten dobbel.

-Deretter sjekke med alle at de har bitene på lager.

-Så går det feil med kort-belastnigen.

-Så er noen av butikkene kritiske til utlendinger generelt. (Kanskje de tror jeg sitter i ført turban sammen med rodden inni en hule i Irak???)

-Tilslutt er noen skeptiske til Jet Carrier løsningen.

 

Kan jo få magesår av mindre. Men nå har jeg til gjengjeld etablert kontakt med både hugger og etapr speed shops bare 1-2 dager unna mailbox adressen i New Jersey.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 2 boltet 350 fra en '92 Caprice som har gått 130000km.

Planen er å bygge den om til forgasser.

 

Ja, er du riktig heldig nå, så er det samme Cam som i LT1 motoren, som sitter i denne.

GM har brukt samme Cam i 87 - 95 Camaro, Caprice og Corvette.

Roller med hele pakka.

Løft og durasjon har jeg her en plass.

Lykke til.

 

mvh

GMC 2500

Kjør diesel, bensin lukter python!

 

V8 Diesel Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt sagt: En kam som er laget for utnytte potensialøet i rulleløftere.

 

Forskjellen kan enklest forklares med løfterne, som er rulleløftere.

En rulleløfter har et hjul under istedet for å være flat, dette ruller rundt kamen. En såkalt rulleløfter kan klare mye brattere stigning på kamen enn en som er flat under. Fordelen er at du da kan kjøre med en rullekam som har betraktelig bratere stigning på loben på kamen, som innebærer at man kan klare mer løft over en lengre periode på samme durasjon (åpningstid).

 

Andre fordeler er bedre gassrespons, bedre bensinøkonomi og bedre tomgangskarakeristik samenlignet med en vanlig kam med flate løftere med samme tekniske spesifikasjoner ellers.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hotrod: Hvilken hugger kjøpte du motor fra? Jeg ser at Burlington i Massachusets har bra utvalg og aksepterer paypal. Jeg og broren min vurderer å få tak i en ny motor med kasse til hans 78' Grand Prix. En 90' Chevy 350 innsprøytning og firetrinnskasse må jo være bra. Noen som vet hvor mye hk man kan godkjenne disse bilene med?

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekka opp spesifikasjonene på turbo-buickene rundt '86-87, vet ikke hvor mye effekt disse har, eller hvor spesielle de er i bremser/understell, men tror de er de sprekeste G-bodyene. Ellers kom jo Malibu med 350 '78-79, men sikkert betydelig slappere enn den dere vurderer å kjøpe...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekka opp spesifikasjonene på turbo-buickene rundt '86-87, vet ikke hvor mye effekt disse har, eller hvor spesielle de er i bremser/understell, men tror de er de sprekeste G-bodyene. Ellers kom jo Malibu med 350 '78-79, men sikkert betydelig slappere enn den dere vurderer å kjøpe...

 

170hk som det er i min 77 350cid, holder akkurat til å kjøre fra vanlige 2litere..., men samtidig klare å bruke 1,8liter på mila....

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekka opp spesifikasjonene på turbo-buickene rundt '86-87, vet ikke hvor mye effekt disse har, eller hvor spesielle de er i bremser/understell, men tror de er de sprekeste G-bodyene. Ellers kom jo Malibu med 350 '78-79, men sikkert betydelig slappere enn den dere vurderer å kjøpe...

 

I '86 var de oppgitt til 235hk/4000rpm og 447nm/2400rpm, i '87 var de oppgitt til 245hk/4400rpm og 481nm/2000rpm. I spesial utgaven GNX var motoren oppgitt til 276hk/4400rpm og 488nm/3000rpm.

 

Ikke noe spesiellt hverken med bremser eller understell. Bremsene er akkurat de samme som på vanlige G-bodies med unntak av en elektrisk bremsekraft forsterker. Understellet er noe oppgradert med litt grovere stabstag og stivere dempere. GNX utgaven har ett noe mer spesielt understell enn de "vanlige" utgavene.

 

Disse er uten tvil de sprekeste av de orginale G-body utgavene, faktisk var GNX verden raskeste serieproduserte bil 0-60mph i 1987. En orginal '87 GN ble høsten '86 testet av "Car and Driver" og klokket inn 0-60mph på 4,9sek, GNX utgaven var ett par tideler raskere.

 

Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår