Scary Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Hei på dere. Jeg har tenkt på å legge ut på en biltur fra Trondheim til Stockholm. Geografi er ikke min sterkeste side og jeg har veldig lite kjennskap til veinettet både i Norge og Sverige. Noen som kan tipse meg om hvilke veier jeg bør benytte meg av? Hvor langt er det sånn sirkus? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Denne kan nok hjelpe deg Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Originally posted by Audere-Est-Facere Denne kan nok hjelpe deg Med en gang man snakker om utlandet er vel denne den beste.. http://www.viamichelin.com/ Avstander kommer vel opp i miles, men det er bare å gange med 1,6, så vet man hva det er i km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 trondheim stockholm. det er langt... ca 80mil tenker jeg.. Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Originally posted by Ascona Med en gang man snakker om utlandet er vel denne den beste.. http://www.viamichelin.com/ Avstander kommer vel opp i miles, men det er bare å gange med 1,6, så vet man hva det er i km. Glemte å ta med at VisVeg bare kunne vise veien til Halden ja :D Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scary Skrevet Mars 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Takker for hjelpen. Prøvde linken til Ascona og fikk frem en fin rute. Det blir til sammen 77 mil (481*1.6/10), så du traff godt med anslaget ditt lillegud. Jeg trodde i utgangspunktet at det var nærmere 100 mil så jeg er positivt overasket kan en si:) Støren Os Flötningen Entry into Sweden Enköping Stockholm Denne ruten ble foreslått. Synes dere den høres rimelig ut? Eneste plassen jeg vet hvor er er Støren:) Noen som vet hvordan veiene er på denne strekningen. Hva med fartsgrensene i søta bror? 100 km/h? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Originally posted by Audere-Est-Facere Glemte å ta med at VisVeg bare kunne vise veien til Halden ja :D Å kjøre om Halden mellom Trondheim og Stockholm er nok "litt" omvei.. Tilogmed fra Oslo dropper man jo den omveien, da kjører man om Ørje istedet, altså E18, som er raskeste vei fra Oslo til Stockholm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Brukte det som eksempel fordi Halden er "min" grense til Sverige :) Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Farstgrensene i sverige er som oftest 100 å 110,men de tar ganske lette på bøtene i forhold til km over. 120 i 90 sona er 100sek :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Originally posted by LilleGud trondheim stockholm. det er langt... ca 80mil tenker jeg.. Er nå ikke så langt da :rolleyes: Men det gjelder vell kanskje bare oss bønder :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Mars 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2003 http://www.shellgeostar.com er også bra. Bare ikke se på hvor lang tid den beregner at du skal bruke. Får å få til det må du nok holde ett snitt på over 100km/t. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mars 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2003 Originally posted by pahf Farstgrensene i sverige er som oftest 100 å 110,men de tar ganske lette på bøtene i forhold til km over. 120 i 90 sona er 100sek :) Dem har vel ikke 100 sone i Sverige, derimot 30-50-70-90-110 såvidt jeg vet.. OG man mister lappen lettere i Sverige enn i Norge. 30 over så ryker lappen på motorveien, 20 over ellers mener jeg det er... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Mars 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2003 Originally posted by Ascona Dem har vel ikke 100 sone i Sverige, derimot 30-50-70-90-110 såvidt jeg vet.. OG man mister lappen lettere i Sverige enn i Norge. 30 over så ryker lappen på motorveien, 20 over ellers mener jeg det er... BTW: Du kan fint miste lappen i Sverige uten at det får konsekvenser for førerkortet ditt i Norge. Ved helt ekstreme tilfeller har Norske myndigheter muligheter til å reagere, men det bli visstnok "ikke praktisert" iflg en artikkel jeg leste om dette for en god stund siden. Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thag3 Skrevet Mars 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2003 Originally posted by Audere-Est-Facere Denne kan nok hjelpe deg jeg trur den er det beste vei viseren på nettet eller kjøp deg en kartbok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg