Gå til innhold

Trondheim - Stockholm

Ranger emnet

Scary

Anbefalte innlegg

Hei på dere. Jeg har tenkt på å legge ut på en biltur fra Trondheim til Stockholm. Geografi er ikke min sterkeste side og jeg har veldig lite kjennskap til veinettet både i Norge og Sverige. Noen som kan tipse meg om hvilke veier jeg bør benytte meg av? Hvor langt er det sånn sirkus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Med en gang man snakker om utlandet er vel denne den beste..

http://www.viamichelin.com/

Avstander kommer vel opp i miles, men det er bare å gange med 1,6, så vet man hva det er i km.

Glemte å ta med at VisVeg bare kunne vise veien til Halden ja :D

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelpen. Prøvde linken til Ascona og fikk frem en fin rute. Det blir til sammen 77 mil (481*1.6/10), så du traff godt med anslaget ditt lillegud. Jeg trodde i utgangspunktet at det var nærmere 100 mil så jeg er positivt overasket kan en si:)

Støren

Os

Flötningen

Entry into Sweden

Enköping

Stockholm

Denne ruten ble foreslått. Synes dere den høres rimelig ut? Eneste plassen jeg vet hvor er er Støren:) Noen som vet hvordan veiene er på denne strekningen. Hva med fartsgrensene i søta bror? 100 km/h?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audere-Est-Facere

Glemte å ta med at VisVeg bare kunne vise veien til Halden ja :D

Å kjøre om Halden mellom Trondheim og Stockholm er nok "litt" omvei..

Tilogmed fra Oslo dropper man jo den omveien, da kjører man om Ørje istedet, altså E18, som er raskeste vei fra Oslo til Stockholm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pahf

Farstgrensene i sverige er som oftest 100 å 110,men de tar ganske lette på bøtene i forhold til km over.

120 i 90 sona er 100sek :)

Dem har vel ikke 100 sone i Sverige, derimot 30-50-70-90-110 såvidt jeg vet..

OG man mister lappen lettere i Sverige enn i Norge.

30 over så ryker lappen på motorveien, 20 over ellers mener jeg det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Dem har vel ikke 100 sone i Sverige, derimot 30-50-70-90-110 såvidt jeg vet.. OG man mister lappen lettere i Sverige enn i Norge. 30 over så ryker lappen på motorveien, 20 over ellers mener jeg det er...

BTW: Du kan fint miste lappen i Sverige uten at det får konsekvenser for førerkortet ditt i Norge.

Ved helt ekstreme tilfeller har Norske myndigheter muligheter til å reagere, men det bli visstnok "ikke praktisert" iflg en artikkel jeg leste om dette for en god stund siden.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider