Bullitt_Mustang Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Er det noen som har sett Plymouth Road Runner Superbird eller Dodge Charger Daytona i Norge, det er uten tvil en av de tøffeste amerikanske muskelbilene. Siter "Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort." George Best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 De skal finnes. Har sett bilder av norskregistrerte slike for endel år siden. Kanskje er de solgt til USA? Prisen på pene originaleksemplarer er temmelig mye høyere i USA enn i Norge. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHU Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 En grønn Superbird kopi er observert i Horten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Har vært flere tråder om dette før.Konklusjonen ble vel at det finne to grønne og en rød i Norge.Den ene grønne er Hemibil mens de andre er 440 -4 Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullitt_Mustang Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Jeg fant en side med den grønne Hemi bilen, veldig fin bil, håper jeg får se en slik bil en gang! :) Siter "Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort." George Best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Vil du se en norsk Superbird anbefaler jeg en tur til MoPar Swap Meet 28. mai i Horten. Arrangøren av treffet eier èn! Sjekk linken for mer info. Gratis inngang. velkommen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Latterilig ting i filmen Joe Dirt, han raller jo rundt i en skranglete superbird, og vil ha hemien sin på veien.. Hvis det er en ekte superbird er den vel mest sannsynlig verdt mer enn den hemicabben, selv i skranglete stand? Nei, nå skal jeg se vanishing point.. Mmmm Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Low Skrevet Mai 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2005 Går en Superbird i Kristiansund, gått der siden mai 1986.. Den er rød oransje. Ligger bilder av den på forumet på http://www.moldestuket.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Mai 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2005 To grønne og en oransj: Alle tre har automat, og den ene grønne er en original hemi-bil med rattgir(!) og soffa. Han som eier den bor litt utafor Oslo, mens den som ble nevnt i horten, ikke er en superbird-kopi, fordi den andre grønne holder til i horten. Såvidt jeg har hørt lagres den ute om vinteren og greier, han som eier den nå har latt den forfalle skikkelig. Stemmer at de to andre er 440-4bbl. Alle tre har vært i landet i mange år. Det finnes ikke Daytona-chargere i norge,og det har aldri vært slike biler her heller tror jeg. Det har heller aldri vært noen andre superbirder her i landet etter min kunskap, dvs ingen har "forsvunnet" til USA igjen. MEn se for all del http://www.hemicuda.no/superbird.php hvis du er interessert i mye mer info om hemi-bilen. Joe dirt kjører daytona charger, det ser man på særlig på baklysene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Mai 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2005 Vil du se en norsk Superbird anbefaler jeg en tur til MoPar Swap Meet 28. mai i Horten. Arrangøren av treffet eier èn! Sjekk linken for mer info. Gratis inngang. velkommen! Sjelden jeg sikler på amerikansk, men dette er bare drøyt så det holder :D Og drøyere kan det bli... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Mai 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2005 Men hva mener du med drøyt? Designen? Jeg synes det er gromme biler. Superbirden er litt styggpen men... En helt annen sak er verdien på akkurat de to bilene du la ut bilde av, særlig Chargeren i og med at den er matching numbers (originalt drivverk), og original 426 hemi, med manuell. I tillegg har den R/T SE option, som gjør den til en av 13 lagd med denne option og hemi= DYR Superbirden er faktisk litt vanligere, tror det ble levert litt over 20 stk med hemi og, rattgir og "soffa". Men totalt sett er superbirden mer sjelden, ble lagd 1920stk ca. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 Det finnes ikke Daytona-chargere i norge! På vei.... sombrero Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 På vei? Da menes en ekte bil og ikke en klone? Hvor og når kommer den hit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Dvs en 100% original en! Kommer fra en samler i usa... Wait and see Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullitt_Mustang Skrevet Mai 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Hvor og når kommer den?? Siter "Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort." George Best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg