Gå til innhold

Kjapp Cosworth sedan

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Sjekk denne 0-60mph! 60mph er vel ca 96kmh...

 

Noen andre her på forumet som har 0-100 tider på bilene sine? Er ikke så nøye om det er G-tech målinger, selv om de er upålitelige. :) Har bare testa G-tech selv også. :cool: 0-100 = 5,60 i snitt over 3 målinger. :cool: :cool: (Portet og balansert motor m/ 290 chip, litt større dyser og rs500 I/C.)

 

Her er filmen:

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle det vært på sin plass at Ost kommer med g-tech filmen sin? :) 4.17 med S2 rocker bra det :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en måling jeg gjorde på en Cosse 4wd her i Bergen høsten 2001. Bilen har grønn-dyse oppsett, grov eksos og RS500 intercooler.

 

Denne bilen går bra - se hvordan den trekker 1G aks rett frem i starten og 0-50km/t på 10 meter :eek:

 

Start Speed 0.0kph

kph s g km hp

10.0 0.38 0.76 0.000 42

20.0 0.71 0.85 0.001 96

30.0 1.00 0.97 0.003 163

40.0 1.26 1.09 0.006 244

50.0 1.55 0.95 0.010 268

60.0 2.32 0.35 0.022 125

70.0 2.91 0.52 0.032 213

80.0 3.37 0.63 0.042 294

90.0 3.87 0.55 0.054 297

100.0 4.86 0.29 0.080 188

110.0 5.59 0.40 0.102 276

120.0 6.27 0.40 0.124 303

130.0 7.05 0.35 0.151 302

 

Pk Power: 126.6kph 6.77s 0.141km 310hp

Peak G: 43.2kph 1.34s 0.007km 1.09g

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har målt med G-tech og fått ca 4,2 sek i snitt. Målt med piggfridekk, kald luft og på kald asfalt.

 

Har ikke optimal chip til styring av turbotrykket. Får for lite trykk på høyere turtall. Med riktig turbotrykk mener jeg med full klaff og lukte på G-tech sprint på 3-tallet :)

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for at G-tech skal gi passe riktig tider så må du kjøre på en vei som er helt i vater.. måleren må også stå helt i vater i bilen.. hvis bilen "setter" seg veldig så blir målingen feil.. da stiller audi og cossi bra siden de subber hengerfeste hver gang de gir full gass..hehehehe.. hvis du tester i en slak oppover bakke.. si 2 grader oppover så blir tiden helt feil osv osv

 

Men G-tech har kommet med en ny værsting utgave som bruker GPS å den er nok en del bedre ja.

 

Cossin på filmen blir vel målt med radar så den er vel mere riktig :)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Oj.. Det var kvikt! Min beste måling er på 5.5, men jeg tror den er i laveste laget. Men G-tech er vel ikke helt 100% nøyaktig heller?

 

Må legge til at jeg ikke brukte G-tech, men 'kompis-tech' :D

Hadde en kompis med stoppeklokke i passasjersetet.

Vi tok to-tre launch, og klokka viste omtrent det samme hver gang. Men det skal jo ikke mye misvisning og fingertrøbbel til før det blir feil resultat da.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q, hva bruker du selv? SM2 logger? Regner med at du trener starter på harde livet for tiden :)

 

Var ute og målte en A4 tq med MTM chip i går, første målingen var 8,25s og sjette 7,71s så i alle fall for han var det mye å hente på å trene litt.

 

Litt morsomt å se tallene, MTM oppgir 187hk og 7,9s og i går målte vi 183hk og 7,71s på 15" piggfrie. Så om 17" koster et par tiendeler så...

 

... så må han jo trimme mer, hehe :D

 

Start Speed 0.0kph

kph s g km hp

10.0 0.62 0.57 0.000 34

20.0 1.06 0.72 0.002 87

30.0 1.56 0.54 0.006 98

40.0 2.02 0.55 0.010 133

50.0 2.66 0.37 0.018 113

60.0 3.69 0.35 0.034 131

70.0 4.39 0.37 0.047 162

80.0 5.26 0.30 0.065 152

90.0 6.59 0.09 0.097 61

100.0 7.71 0.26 0.127 174

 

...klippe...

 

Pk Power: 112.0kph 9.15s 0.169km 183hp

Peak G: 23.1kph 1.18s 0.003km 0.73g

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet G-Tech en gang i fjor og da fikk vi 5.5sek og 400hk ved 1.3bar på GT-72. dette var på en rett slette og og bilen min setter seg ikke i det hele tatt. hadde nok vært en annen tid på slutten av sesongen men testet kun et drag med en gang bilen var satt sammen.

 

Hvis man testet før og etter på samme strekkning og har den boksen i helt samme posison i bilen så blir det vel et sammenlignings grunnlag :) :)

 

jeg har ikke brukt SM2 til det. men lurer på om jeg ikke skal kjøpe meg den nye G-Tech saken.. den kan man ha i bilen når man kjører på bane å så tegner den opp banen på PC og du får all info om hastighet og corner speed og G krefter osv du kan dele opp banen i å se hvordan du kan gjør det bedre i hver enket sving osv osv :)

 

hehe vi supra gutta kommer til å leie ringbanen for å trene litt starter i sommer ja. :D :D

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en G-Tech Pro og målte svimlende 11 sek på vinteren i min tidligere 98 Mini Cooper 1.3i med hårreisende 63 hester :D

 

Har en oppfatning av at folk anser G-Tech produktene som en unøyaktig målemetode.

Er det noen som har sammenlignet målinger med G-tech og annet måleutstyr som GPS osv. ?

Selv tror jeg denne er rimelig nøyaktig og at du subbe mye med rævval over en lengre strekning før man får alt for mye unøyaktighet.

Accelerometer blir jo brukt i bla. F1 for logging.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild, jeg skal vel kasnkej ikke si så alt for mye, men jeg har sett to G-tech side ved side måle med ganske stort sprik. Problemet er vel kanskje like mye at de ikke korrigerer for hvordan måleren er montert og hvordan bilen setter seg i starten, som ren teknisk kvalitet. De begynner jo å bli ganske gamle etterhvert og innen elektronkk går utviklingen ganske fort :)

 

Men om du har en bil som oppfører seg omtrent som de bilene som er mest vanlig å kjøre drag med i USA, og er nøye med å vatre så kan det godt være at målingene stemmer bra.

 

Det beste er vel kanskje å gjøre målingene med akselerometere og så korrigere mot GPS, som f.eks på V-Box og konkurrentene. Akselerometer er bra de, men det blir tidsfeil selv på de mest avanserte anleggene. Har litt erfaring med militært money no object treghetsnavigasjonssystem, og det blir tidsfeil på dem også etterhvert.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Jeg har selv en G-Tech Pro og målte svimlende 11 sek på vinteren i min tidligere 98 Mini Cooper 1.3i med hårreisende 63 hester :D

 

Har en oppfatning av at folk anser G-Tech produktene som en unøyaktig målemetode.

Er det noen som har sammenlignet målinger med G-tech og annet måleutstyr som GPS osv. ?

Selv tror jeg denne er rimelig nøyaktig og at du subbe mye med rævval over en lengre strekning før man får alt for mye unøyaktighet.

Accelerometer blir jo brukt i bla. F1 for logging.

 

I følge bilsports test, var G-tech´en temmelig nøyaktig på 1/4mil. Men kunne være litt "snill" på 0-100 test.

 

Jeg tror ikke det at bilen setter seg vil utgjøre så veldig mye. Selvfølgelig litt, men PGA at måleren ikke blir stående 100% i aks. retningen, vil det man tjener på at måleren står litt i gravitasjons retningen bli oppspist av at måleren ikke får målt 100% av trekk kraften til bilen.:rolleyes: (Litt vanskelig forklart kanskje, men det er faen så vanskelig å få knotet ut det man prøver a si...) :)

 

Men når det er sagt, så er det jo helt klart at G-tech´en har en viss/uviss feilmargin.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel komme med filmen også da: http://www.home.no/ostv/Film/0-100%20S2.mpg

 

Bilen er senket, men den setter seg litt ja. I tillegg blir vel G-tech'en dradd bakover litt (henger jo på tåpelig vis i en sugekopp). Disse to virker mot hverandre...

Men den er litt vel optimistisk, det er det ingen tvil om. Derfor påpeker jeg på det sterkeste at det er tid målt med G-tech :)

 

Hehe. Raskere min bil enn Quicksilver sin :D G-Tech har talt :D :D :D

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår