Gå til innhold

motorstyring spørsmål (alle som kan motor elektro se her)

Ranger emnet

steffen karlstad

Anbefalte innlegg

jeg skal bygge med en 1.5 gtt motor fra en cherry over til en sunny og lurer på et par ting...

vis jeg tar ecu fra en 200sx, primera 2.0l, 100nx gti eller annen nissan med fire dyser og litt greie dyse størelser.

kopler det opp på cherry dysene, gass spjeld sensoren, vanntemp måleren osv og styrer hele pakka med et piggy back system som "e-management" med map sensor

eventuelt bruke gasspjeld fra en 200sx og luftmasse måler..

da er det vell bare dysene fra gtt motoren som trenger signal.

får masse måleren måler mengden luft og tilsetter bensin. dysene har jo et konstant trykk og lukker\åpner seg og det er bare og stille på pc`n

derfor jeg tenkte ledningsnettet til en 200sx for der er det lett og bruke e-management.

hva kan bli problemer?

dysene har jo bare +- signal?

gass spjeld bryteren?

vann temp måleren?

lambda kan jeg mekke og sette over fra den bilen jeg tar motor styringen fra!

åssen blir det med tenning systemet kan jeg bruke det som er på gtt cherry! sitter vell L-jetronic på den?

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Dette med dyser må du passe litt på.. du må megge dysene for å se om du har høy ohm dyser eller lav ohm dyser.. Originalt i cherry gtt er det lav ohms dyser.. så der kan du sette inn høy ohms dyser.. Hadde det vært motsatt ville du ha kværka hjernen i bilen.. det er det jeg vet. jar byttet ut dysene som jeg hadde med nissan skyline dyser.. dette passet ikke helt med festene, så der må du bruke hamp og rørleger lim.. det fungerte yppelig for meg.. Så dysene skal ha + og - signal det er riktig.. åpne og lukke, Snakket med en kar på nissan på skøyen.. han sendte meg en del tegninger over elektronikken i bilen.. Skal du ha mere bensin inn i motoren kan du kjøpe deg en bryter som er bi polar på torshov eller biltema og få tak i en 11K Ohms motstand. så finner du en gul svart ledning som går inn til motoren en temp føler som forteller hvor kald/varm luften er. Sett den ledningen til inn på bryteren og en ledning fra bryteren til føleren. den andre fester du motstanden på bryteren og i en ledning til som oxo går til føleren. Når du skal kjøre "gris" og skrur opp trykket så vipper du bryteren opp slik at den går igjennom motstanden og da vil bilen oppfatte at det er iskalt ute og pøse inn med mere bensin.. det er det jeg vet om den saken

Mvh

Parraifn

Lenke til kommentar
Del på andre sider