Gå til innhold

240`n godkjent med B230FT (Bilder)

Ranger emnet


240ft

Anbefalte innlegg

Hehe...er nok enig! Men liker iallefall litt bredde på hjula! birthday

For min del så bare lurte jeg..har bare 14" turbo felger på bilen..så vil ikke kjøpe for store felger som subber!

Det gjorde de på 340`n jeg hadde..ikke noe særlig gøy :rolleyes:

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja..gjør jo det! Men må offre litt for skjønnheten :)

Hadde 205/55-15 (195 foran) på 340`n jeg hadde..den sporte ikke i det hele tatt! Den ble bare bedre etter jeg satte på gromhjul..syns det var temmelig store hjul for den bilen :rolleyes:

Var vel 155 eller 165 13" originalt så..

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med godkjenning! Noen problemer på BT, eller gikk alt glatt? Motorrommet så jo pent og ryddig ut, og bilen så knallfin ut! Men stemmer i med resten vedrørende baklysa... Men tror det hadde vært tøft med helhvite, eller hvite blink med sota hele øvre rekka på lyktene.

 

Også burde du fikse forsetene, så ikke ryggene står på skeive. Det er egentlig veldig enkelt å fikse! Mange tror setene må skiftes, men det er ikke tilfelle.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240ft:

 

Grattis! pen bil :)

 

hva var det de så på under godkjenningen?

Skal det samme veldig snart,gruer meg bare litt:o

 

Mvh

E-K Racing

 

Hvis Jo skal godkjenne den, så burde den være som den skal. Han har jo noen års erfaring med Volvo ;)

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, for kommentarer !

 

Vedr. godkjenningen så tok jeg kontakt med Torp hos Volvo (tlf 66 81 85 00. Faks: 66 81 85 22). Ba om å få et skriv på hvor mange hk og nm som FT-motoren var god for. Fakset kopi av vognkortet mitt slik at han skrev inn chassinr på dokumentet. Fikk dokumentasjonen i posten etter to dager. Fin service !!!

 

Ellers er det bare sørge for at det ser ryddig og pent ut i motorrommet. Han som godkjente min bil var av den gamle sorten som røsket og slet i alt han så. Bare sørg for at alt sitter fast...

 

Har veldig lyst til å dra over grensen og kjøpe meg V70 stoler med delskinn. Vil da også skifte baksetet.

 

De setene som er i bilen nå er ikke gode. Som "VolvoTore" skriver så er de skeive... Var det enkelt å fikse dette ? Hvordan ?

 

Noen som har hvite baklykter å selge ???

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, KadettC.

 

Godkjenninga er ingenting å frykte. BT har ikke noe annet valg enn å godkjenne motorbyttet hvis du har med dokumentasjon. Samt at det ellers ikke ser ut som om motoren er kastet opp i motorrommet...

 

Jeg satt på ventilerte-borrede-slissede bremseskiver og greenstuff klosser. Slik at de så at jeg også tenkte på å få bilen ned i fart. Ikke det at du trenger det, men det viser litt seriøsitet.

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, for kommentarer !

 

Vedr. godkjenningen så tok jeg kontakt med Torp hos Volvo (tlf 66 81 85 00. Faks: 66 81 85 22). Ba om å få et skriv på hvor mange hk og nm som FT-motoren var god for. Fakset kopi av vognkortet mitt slik at han skrev inn chassinr på dokumentet. Fikk dokumentasjonen i posten etter to dager. Fin service !!!

 

Ellers er det bare sørge for at det ser ryddig og pent ut i motorrommet. Han som godkjente min bil var av den gamle sorten som røsket og slet i alt han så. Bare sørg for at alt sitter fast...

 

Har veldig lyst til å dra over grensen og kjøpe meg V70 stoler med delskinn. Vil da også skifte baksetet.

 

De setene som er i bilen nå er ikke gode. Som "VolvoTore" skriver så er de skeive... Var det enkelt å fikse dette ? Hvordan ?

 

Noen som har hvite baklykter å selge ???

 

Skal prøve å få tatt noen bilder og forklare hvordan det gjøres en dag!

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, KadettC.

 

Godkjenninga er ingenting å frykte. BT har ikke noe annet valg enn å godkjenne motorbyttet hvis du har med dokumentasjon. Samt at det ellers ikke ser ut som om motoren er kastet opp i motorrommet...

 

Jeg satt på ventilerte-borrede-slissede bremseskiver og greenstuff klosser. Slik at de så at jeg også tenkte på å få bilen ned i fart. Ikke det at du trenger det, men det viser litt seriøsitet.

 

jeg skal på godkjenning når all ombygginga fra vare til stv er gjort og motor kommet i 245'n å på den vil det bli montert bremser fra GLT (det er bare ventilerte da, men) samt den store bremseforsterkeren.. men jeg skal bare ha inn en b230e motor.. :)

så regner med at det skal gå greit doh :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår