Gå til innhold

240`n godkjent med B230FT (Bilder)

Ranger emnet


240ft

Anbefalte innlegg

Kunne ikkje blitt sagt bedre :titties:

 

Er det ikkje et pluss å ha resirkulerende dumpventil da. Har hørt at du får bygga turboetrykk fortere med resirkulerende dump. På min bil er det vel slikt. Skifta til Konfilter på min og da hørte eg dumpen veldig godt. Grei lyd egentlig. Ikkje for mye, ikkje for lite.

 

Kom gjerne med kommentarer.

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Naila: Jeg vurderer faktisk å selge den til høsten. (Kan ikke garantere at den kommer for salg). Har tenkt å begynne med et 245 prosjekt. Blir nok samme resepten på den med tanke på motor osv...

 

Men først må jeg finne et billig og bra 245 objekt...

 

Får se hva det blir til, men jeg skal ha deg i bakhodet når tiden begynner å nærme seg for salg. Så får vi se om du har fått tak i noe annet bra eller om du fortsatt er interessert. Litt morro å selge den videre til en Volvo-entusiast, hvis det blir slik da...

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JørgenT:

 

Navn på den da? hvordan vil du si lyden er? :)

 

Luften må jo til "luft-filteret" igjenn.. har du den på trykkrøret på turbosiden?

 

Mvh

E-K Racing

 

Det er faktisk den originale dumpen som er i bilen fra den var ny. Med Konfilter så får du bare høre "Turbolyden" mye mer. Genialt enkelt spør du meg. Volvo for life!

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk den originale dumpen som er i bilen fra den var ny. Med Konfilter så får du bare høre "Turbolyden" mye mer. Genialt enkelt spør du meg. Volvo for life!

 

Volvoen til volvo264 hadde også en slags dump ventil i innsuget.. Da du slapp gassen for å gire, da kom det noe lignende pys pys pys pys veldi fort... Og den var kon filter på.. Synst det var en perfekt lyd egentlig :) Ikke før høy, og hørtest ikke ut som noen nøs.. (naus/nyste :D)

 

EDIT:

Der var turboen orginal.. er temmelig sikker på det..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naila: Jeg vurderer faktisk å selge den til høsten. (Kan ikke garantere at den kommer for salg). Har tenkt å begynne med et 245 prosjekt. Blir nok samme resepten på den med tanke på motor osv...

 

Men først må jeg finne et billig og bra 245 objekt...

 

Får se hva det blir til, men jeg skal ha deg i bakhodet når tiden begynner å nærme seg for salg. Så får vi se om du har fått tak i noe annet bra eller om du fortsatt er interessert. Litt morro å selge den videre til en Volvo-entusiast, hvis det blir slik da...

 

 

Jepp! Ja jeg ville iallefall vektlagt ved salg at det var en volvo entusiast som kjøpte bilen, for den bilen der har potensiale til enda mere gromdeler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvoen til volvo264 hadde også en slags dump ventil i innsuget.. Da du slapp gassen for å gire, da kom det noe lignende pys pys pys pys veldi fort... Og den var kon filter på.. Synst det var en perfekt lyd egentlig :) Ikke før høy, og hørtest ikke ut som noen nøs.. (naus/nyste :D)

 

EDIT:

Der var turboen orginal.. er temmelig sikker på det..

det var nok den orginale dumpventilen. du hører den ganske greit med k&n filter.

 

Edit: den orginale popoffventilen såklart.. (resirkulerende faen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår