Gå til innhold

Røde kabelen

Ranger emnet

Gjest nidaroo

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor gammel er du a? En hver gutt burde klare å koble en enkelt bil anlegg, det er tross alt bare snakk om + og - og remote til cd spilleren! Husk å legg sikringen i motor rommet, hvis du legger den baki så kan du få problemer med forsikringa ved brann..

[0]Bmw 320i -89

[X]Toyota Corolla -86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være helt ærlig nidaroo, så virker det som om du burde la noen gjøre jobben for deg. Og nei, det her er ikke dritt slenging, men det virker rett og slett som om det her kan være for vanskelig for deg. Lykke til uansett :)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 5 meters lang rød strømmkabel og ein mørk på ca 1/2 meter.. den er jo ikke lang nok. kan jeg ta litt av den røde og bruke som jordkabel (-12)?

Må advare mot å bruke rød kabel der det skal være svart. Røde kabler er laget for + strøm, og svarte kabler er laget for - strøm. + og - strøm går ikke samme veien, + går til enheten mens - går fra enheten og tilbake til batteri. Hvis du bruker to røde kabler vil enheten, altså forsterkeren, få strøm fra begge kablene og ingen strøm ledes fra forsterkeren. Dette fører til at forsterkeren fylles med strøm, til slutt sprenges den og strømmen flyter ut i bagasjerommet. Da vil du få strøm i deg hver gang du åpner bagasjelokket. Er du riktig uheldig kan du faktisk dø av den strømmen som kommer ut når du åpner bagasjelokket. Altså, bruk en rød og en svart kabel! doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må advare mot å bruke rød kabel der det skal være svart. Røde kabler er laget for + strøm, og svarte kabler er laget for - strøm. + og - strøm går ikke samme veien, + går til enheten mens - går fra enheten og tilbake til batteri. Hvis du bruker to røde kabler vil enheten, altså forsterkeren, få strøm fra begge kablene og ingen strøm ledes fra forsterkeren. Dette fører til at forsterkeren fylles med strøm, til slutt sprenges den og strømmen flyter ut i bagasjerommet. Da vil du få strøm i deg hver gang du åpner bagasjelokket. Er du riktig uheldig kan du faktisk dø av den strømmen som kommer ut når du åpner bagasjelokket. Altså, bruk en rød og en svart kabel! doh

Nissene på låven som har skrevet?

Vi lar fylla få skylla.

HUmor svar altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol hahaha... :rolleyes:

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil du få strøm i deg hver gang du åpner bagasjelokket. Er du riktig uheldig kan du faktisk dø av den strømmen som kommer ut når du åpner bagasjelokket. Altså, bruk en rød og en svart kabel! doh

Dette var et meget godt skrevet innlegg med en ufattelig god posjon med fantasi!

Jeg tar av sombrero min for deg!

God helg!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Jeg har en 5 meters lang rød strømmkabel og ein mørk på ca 1/2 meter.. den er jo ikke lang nok. kan jeg ta litt av den røde og bruke som jordkabel (-12)?

NEI!!! da blandes de røde å svarte molekylene inne i kablene:P:P

heheheh

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider